Baarin kannatusmaksut
Kaipa meillä jokaisella tosiaan on skenessä jonkinlainen maine, varmaan minullakin. Tosin mua ei kiinnosta juoruilu ja puheiden kautta muodostunut maine itsestäni tai muistakaan. Eipä sillä, harvoin sitä edes kuulee itsestä liikkuvia juoruja. Toisaalta mä myös koen että jokaisessa juorussa on jonkinlainen perä ja niinkuin Juuttisetä tuolla aiemmin mainitsikin "rikkinäisestä puhelimesta" niin asia muuttuu toiseksi matkan varrella. Paljonko siis totena kerrotusta asiasta loppujen lopuksi on totta ja kuinak paljon on väriä seassa. Itselleni on kyllä jos jonkinlaista asiaa juoruiltu totena, mutta olen lähinnä olkaa kohauttanut näille "maineenkasvattajille". Mulla kun on omat aivot ja osaan ihan itse muodostaa henkilöstä mielikuvan antamatta erinäisten juorujen ja varoittelujen vaikuttaa asiaan.
Lokerointi helpottaa maailman ymmärtämistä, jos se muutoin on vaikeaa. Näiltä tyypittelijöiltä saadulla tai lokerolla ei ole merkitystä kuin heille itselleen.
Lokerointi on sitä, että laumassa jokaisella on oma paikkansa, sen tietää jokainen itse ja kaikki muut. Kun tulee 'hätätilanne', laumaa uhkaa jokin niin kaikille on oma paikkansa ja tehtävänsä, ja toiset tietää mitä kultakin lauman jäseneltä voi odottaa. Joku on se joka menee agressiivisesti tilanteeseen, joku toinen on se joka huolehtii lapset ja vanhemmat turvaan ja joku on se joka lähetetään neuvottelemaan jos sellaista tarvitaan. Se on aivan olennainen osa lauman selviytymistä, eli siis olennainen osa ihmisen ydintä.IKRM
Mä en täysin usko laumakäsitteeseen ihmisistä puhuttaessa. On olemassa laumasieluja ja lauman johtajina itseään pitäviä alfoja jotka tiukan paikan tai lähimmäisen hädän tullen hylkäävät " lauman" ajatellen vain omaa etuaan.
Lainaus käyttäjältä: Potulny - 14.01.2015, 12:20Kaipa meillä jokaisella tosiaan on skenessä jonkinlainen maine, varmaan minullakin. Tosin mua ei kiinnosta juoruilu ja puheiden kautta muodostunut maine itsestäni tai muistakaan. Eipä sillä, harvoin sitä edes kuulee itsestä liikkuvia juoruja. Toisaalta mä myös koen että jokaisessa juorussa on jonkinlainen perä ja niinkuin Juuttisetä tuolla aiemmin mainitsikin "rikkinäisestä puhelimesta" niin asia muuttuu toiseksi matkan varrella. Paljonko siis totena kerrotusta asiasta loppujen lopuksi on totta ja kuinak paljon on väriä seassa. Itselleni on kyllä jos jonkinlaista asiaa juoruiltu totena, mutta olen lähinnä olkaa kohauttanut näille "maineenkasvattajille". Mulla kun on omat aivot ja osaan ihan itse muodostaa henkilöstä mielikuvan antamatta erinäisten juorujen ja varoittelujen vaikuttaa asiaan.Jokaista meistä kiinnostaa mitä muut ajattelevat, osaa enemmän ja osaa vähemmän, osaa kiinnostaa vain jonkin pienen ryhmän mielipide ja osaa ihan kaikkien, suurinta osaa siltä väliltä. Itse arvostamiensa ihmisten mielipide kiinnostaa ylipäänsä suurinta osaa ihmisiä, jopa niitä kuuluisia narsisteja.Täällä skenessä jokaisesta meistä on varmasti vähintään kaksi toisistaan täysin eroavaa mielipidettä, eli melkoisen mahdotonta ihmisen maineesta täällä päätellä yhtään mitään.Kalistakin, joka tuomittiin, sain kuulla aikoinaan useammaltakin alistuvalta että olipas loistava Master. Pääasia on, että aamulla peiliin katsoessaan kykenee katsomaan itseään tiukasti silmiin.IKRM