Kirjoittaja Aihe: Fifty Shades of Grey  (Luettu 38358 kertaa)

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1241
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #150 : 16.02.2015, 13:00 »
Jos joku täällä on joku leffamoguli tai kirjankustantaja joka on toista mieltä niin pistää vaan yksityisviestiä niin alan heti kirjoittamaan. Työnimi on "Ai Saatana! En mä noin vitun lujaa tarkoittanut, perkeleen urpo!" Tämä toki voidaan muuttaa joksikin Me Naiset- henkisemmäksi jossain vaiheessa.

Lukisin.

Mr.Inathu

Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #151 : 21.02.2015, 20:50 »
Jaa, yllättävää. Tällät Baarista ei lyötynytkään varsinaista ketjua tälle elokuvalle???
No, kirjoitetaan tähän sitten :)

Kävin viikolla lintuni kanssa katsomassa tämän kovasti kohutun ja parjatun elokuvan ja yllätyin positiivisesti :)
Niin, ennako-odotukseni olivat ne stereotyyppistäkin stereotyyppisemmät stoorit täydellisen D/s-suhteen muodostumisesta klassista draamankaarta seuraillen, mutta ei. Eihän se ollut elokuva kinkystä, saati D/s-suhteista lainkaan!

Sehän oli elokuva traumatisoituneesta nuoresta miehestä, joka ei kykene päästämään yhtään kumppaniaan lähelleen (edes fyysisesti) ilman täydellistä kontrollia. Ja tuon kontrollin saavuttaakseen käyttää BDSM:ää välineenään suhteissaan, uskoen sitä kautta löytävänsä itselleen sopivan puolison, jolle antaa kaikkensa...

Jatkosta en tiedä, mutta tuollaisessa suhteessa nainen kyllä tulisi kovasti pettymään huomatessaan jossain vaiheessa, ettei miehessä olekaan sitä Domia, jotan vasta herätellyt subin tarpeet vaatisivat, vain haavojaan sadistisella kontrolloimisellaan peittelevä romantikko. Mies oli hyvin surullinen hahmo ja naisessa paljon enemmän Domia kuin hänessä.

Tuskin tuota elokuvaa kukaan kinky-oppaana tai kinky-suhteen mallina pitää, eihän tuolla tosiaan ollut mitään tekemistä kinkyn kanssa, pari  kinkyseksisessiota vain oli ja nekin kovin kevyitä...

-Mr.Inathu

windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #152 : 21.02.2015, 22:01 »
Niin.

Elokuva oli sitä jenkki-hömppää... ei sen kummemepaa.
Minä luokittelisin tämän sarjaan Rakkaus-tarinat


Dunedain

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 132
  • nartun kesyttäjä = onnellisesti naimisissa
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #153 : 21.02.2015, 22:18 »
 8) leffa tuntui yllättävän hyvältä, jos vertaa tylsiin kirjoihin. Nyt oken netistä lukenut, että siinä oli ollut hyvä käsikirjoittaja.

Kuulemma kirjailija on riidellyt sekä ohjaajan että käsikirjoittajan kanssa ja aikoo itse käsikirjoittaa jatko-osat. Hohhoijaa, no ehkä jatkot on taas mukavat...

Näitä elämän suuria kysymyksiä...

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #154 : 21.02.2015, 23:06 »

Kävin viikolla lintuni kanssa katsomassa tämän kovasti kohutun ja parjatun elokuvan ja yllätyin positiivisesti :)
Niin, ennako-odotukseni olivat ne stereotyyppistäkin stereotyyppisemmät stoorit täydellisen D/s-suhteen muodostumisesta klassista draamankaarta seuraillen, mutta ei. Eihän se ollut elokuva kinkystä, saati D/s-suhteista lainkaan!

Sehän oli elokuva traumatisoituneesta nuoresta miehestä, joka ei kykene päästämään yhtään kumppaniaan lähelleen (edes fyysisesti) ilman täydellistä kontrollia. Ja tuon kontrollin saavuttaakseen käyttää BDSM:ää välineenään suhteissaan, uskoen sitä kautta löytävänsä itselleen sopivan puolison, jolle antaa kaikkensa...

Tuskin tuota elokuvaa kukaan kinky-oppaana tai kinky-suhteen mallina pitää, eihän tuolla tosiaan ollut mitään tekemistä kinkyn kanssa, pari  kinkyseksisessiota vain oli ja nekin kovin kevyitä...

-Mr.Inathu

Tässä purettiin ajatukseni järkeviksi sanoiksi. Näin minäkin sen yritin selittää kotona kun leffasta tulin :). Ajattelin että kaksi toisiinsa ihastunutta ihmistä yrittää saada toisiinsa tosissaan yhteyden. Itse elokuva oli ihan katsottava. Kirjoista sain Ananastasiasta muistaakseni tylsän kuvan mutta leffassa hänen roolinsa olikin nokkela ja hauska. En jaksanut aikoinaan lukea kirjasarjaa loppuun mutta leffa herätti kiinnostukseni tietää miten tässä jutussa oikein käy. Saavatkohan he toisensa  :love: ;D

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #155 : 22.02.2015, 18:46 »
Kirjoittelinpa tuonne elokuva-arvostelujen joukkoon tämmöisiä ajatuksia aiheesta:

Fifty Sades of Grey.

Kannattaa käydä katsomassa... ja eteenkin mastereitten peilata itseään Cristian Greyn minuuteen. Itselleni päällimmäiseksi tunteeksi jäi ikävä. Ikävä jotain semmoista kohtaan mihin ei ylety tai mikä on joskus aikaa sitten jäänyt taakse. Se purjelentokohtaus on vaikuttava, ja mieliin painuva. Mutta myös se että mihin kaikkeen ihminen ja tässä tapauksessa mies, joutuu ajatuksissaan paneutumaan. Olkoonkin että kaikilla sadistisen mielenlaadun omaavilla ei ole mitään rankkaa lapsuustaustaa tai hyväksikäyttöä kuten elokuvan Grey'llä. "Valaise minua hiukan", on varmaan monen uteliaan ensimmäinen toive myös oikeassa elämässä, kun haluaa selvittää miksi se "maailman mielenkiitoisin ihminen" on sellainen kuin on. Heittäytyminen oman itsensä tutkiskeluun on se millä voi ratkaista sen "mitä minä haluan". "Näytä minulle mitä se pahimmillaan voi olla". Siinä haluaa karistaa ne viimeisetkin uskomukset itsestään ja joutuu todella menemään syvemmälle itseensä kysymällä "haluanko minä tätä". Onko tämä minun juttu johon sitoudun loppuelämäkseni. Moni nainen ja mies kysyy samoin kuin Anastasia, "Miksi sinä haluat muuttaa minua". Ja vastapuoli vastaa ihan oikein sanomalla että, "Sinä muutat minua".

Miksiköhän eilen illalla oli suurin katsojajoukko naisia. Koskettaako se eniten naisia? Vai onko miehet niin tolohoja että eivät uskalla katsoa totuutta silmiin? Ei tarvitse olla sadisti tai masokisti törmätäkseen samankaltaisiin ongelmiin parisuhdetta rakentaessaan.

Kirjat lukeneet tietää miten Anastasialle käy, mutta minä jään odottamaan seuraavan kirjan elokuvasovitusta.

Athene

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #156 : 22.02.2015, 20:13 »
Minä pidin leffasta. Viihdyttävä, söpö, romanttinen ja samalla hiukan surullinen. Kaikki me halutaan jotain, kuka mitäkin. Enemmän tämä rakkaustarina kun sm leffa oli. Nykymuotin Pretty Woman - kaikki miljonäärit ovat niin vastustamattomia. Tosielämässä subi maksaa oman bussilipun ja kahvin - ihan vaikka tasa-arvoisuuden nimissä.

En ihan ymmärä tätä osan kinkyväen barrikaadeille nousemista. Yhtä hyvin voisivat kaikki Autoliiton miehet ryhtyä sotatoimiin kun uusin Fast & Furios tulee elokuvateatterihin. Kauheaa autoilla pelleilyä, eihän näin voi tehdä, tämähän on todella vaarallista...:)
« Viimeksi muokattu: 22.02.2015, 20:39 kirjoittanut Athene »

submit

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #157 : 22.02.2015, 20:31 »
En ihan ymmärä tätä osan kinkyväen barrikaadeille nousemista. Yhtä hyvin voisivat kaikki Autoliiton miehet ryhtyä sotatoimiin kun uusin Fast & Furios tulee elokuvateatterihin. Kauheaa autoilla pelleilyä, eihän näin voi tehdä, tämähän on todella vaarallista...:)

Samaa mieltä tästä.

Hei, se on vain elokuva ;)

Glori

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #158 : 22.02.2015, 20:33 »

En ihan ymmärä tätä osan kinkyväen barrikaadeille nousemista. Yhtä hyvin voisivat kaikki Autoliiton miehet ryhtyä sotatoimiin kun uusin Fast & Furios tulee elokuvateatterihin. Kauheaa autoilla pelleilyä, eihän näin voi tehdä, tämähän on todella vaarallista...:)

Mahtoikohan karatepiireissä käydä 80-luvulla samanlainen pöhinä, kun Ralph Macchio seisoi tolpan päällä kurkipotku-asennossa? Eeiiii noin!!!

Leffa ei ollut ollenkaan niin huono kun odotin. Kohtuullisen viihdyttävä rakkauselokuva, ei tullut aika pitkäksi. Tuo jo edellä mainittu turvasana/höyhenellä kutittelu huvitti minuakin hieman.
Bonuksena bongasin suosikki-sarjan BBC:n Ylpeys ja Ennakkoluulon Elizabethin. Oli vaikea tunnistaa nykyaikaisena naisena hiukset alhaalla.

tiltu

Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #159 : 23.02.2015, 10:53 »
Pyydän etukäteen anteeksi, että kommentti menee asiasta sivuun, tarkoitushan ei liene tehdä tästä leffa-arvostelua;(
Mutta on ihan pakko sanoa, kun keskustelussa ollaan niin liikuttavan yksimielisiä siitä, että elokuva on ihan viihdyttävä jne...
Mie en ole ikinä miettinyt niin monta kertaa kesken elokuvan kotiin lähtemistä kuin tän elokuvan aikana. Bdsm-yksityiskohtiin en osaa ottaa kantaa, mutta romanttinen hömppä oli mulle liikaa.

Majesty

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #160 : 23.02.2015, 12:34 »

windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #161 : 23.02.2015, 15:56 »
No, jokatapauksessa leffa on suorastaan kassamagneetti.
Se on tuottanut jo yli 410 miljoonaa dollaria. Jatko-osa on tarkoitus julkaista vuonna 2016.

Money talks

Mr.Inathu

Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #162 : 23.02.2015, 21:47 »
Kun aihealue on selkeästi tuottoisa, niin odotettavissa lienee lisää samaa huttua muiltakin tahoilta ja ehkä mukaan sitten mahtuu jo oikeita kinky-elokuviakin :)

-Mr.Inathu

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #163 : 24.02.2015, 19:53 »
Kun aihealue on selkeästi tuottoisa, niin odotettavissa lienee lisää samaa huttua muiltakin tahoilta ja ehkä mukaan sitten mahtuu jo oikeita kinky-elokuviakin :)

-Mr.Inathu

Noh... jos sillä kirjoittajasta tulee miljonääri niin se ei taida olla kirjoittajan vika. Ostajilta se raha tulee. Eli siitä vaan kirjoittamaan huttua ... Ei Rowlin'kaan osannut arvata kirjojensa suosiota ensimmäistä "Viisasten kiveä" kirjoittaessaan.... mutta niin se vaan löytyi... sekin viisasten kivi.

submit

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #164 : 05.03.2015, 08:12 »
Anastasian seikkailut jatkuvat uudessa seurassa...

https://www.facebook.com/video.php?v=10152731535522263