Baarin kannatusmaksut
Itselläkin kaveripiiri koostuu pelkistä kinkyistä. Olen aina ollut turhankin introvertti ja viihtynyt omassa rauhassa niin ei ole tullut kaverisuhteita laadittua mutta kun on näitä kinkymiittejä, bileitä ja kotipippaloita niin en pääse ihan mökkihöperöitymään puolisoideni kanssa.
Paljonkohan Suomessa on kinkyjä, jotka eivät koskaan toteuta piirteitään, koska heillä ei ole sosiaalisia keinoja niiden toteuttamiseen? Jos kuuluu vähemmistöön eikä pysty lähtemään aktiivisesti liikkeelle vaan kokee sen kärsimyksenä, niin jää yksin. Eikö se näin mene?
Sosiaalisuutta voi oppia
Lainaus käyttäjältä: bunni - 24.10.2017, 18:10Sosiaalisuutta voi oppiaKoen oman introverttiyteni rajoittavana. Tulen ihmisten kanssa toimeen, mutta en nauti siitä. Virkistyn ja energisoidun yksinäisyydestä, kun taas masennun ja ahdistun seurasta. Kun on pakollisia sosiaalisia menoja, joudun pinnistelemään kovasti, etten olisi epäkohtelias. Osaan kyllä, mutta se vaatii kovaa työtä.
Mulla introverttiys on myös rajoittava tekijä, mutta en koe sitä (enää) ongelmana, josta mun pitäisi jotenkin opetella pois tai jopa parantua elokuvajuonen tyyliin "ujo tyttö maalta lähtee kaupunkiin ja oppii reippaaksi ja rohkeaksi maailmannaiseksi".