Äänestys

Parantaako kinkyys/kinkyseksi elämänlaatua?

kyllä
ei

Kirjoittaja Aihe: Parantaako kinkyys/kinkyseksi elämänlaatua?  (Luettu 20457 kertaa)

Master T

• Vieras
Vs: Parantaako kinkyys/kinkyseksi elämänlaatua?
« Vastaus #45 : 03.01.2015, 18:15 »
Kinkyys ja kinkyseksistä nauttiminen on osa minua, joten näiden puolien ymmärtäminen ja toteuttaminen parantaa elämäni laatua.
Aino kiteytti hienosti olennaisen. Hyvä  :)

Jake

« Vastaus #46 : 10.01.2015, 11:02 »
Kuten heroiini "parantaa" addiktin elämänlaatua; kun siihen on kerran tutustunut, sitä on vaan pakko saada, jotta pystyy päivittäiseen elämään.  ;D

lier

• Vieras
« Vastaus #47 : 10.01.2015, 12:55 »
Jos siitä tykkää ja sitä pääsee harrastamaan, niin kyllähän se silloin mielestäni parantaa. Ellei pääse harrastamaan, niin sittenhän siitä voi seurata aika kovaakin turhautumista, joka ei varmasti elämänlaatua paranna. Mutta ei kai kinkyys jotenkin yleisesti ottaen ole mikään sellainen asia, että automaattisesti kinkyilystä tykkäävien elämänlaatu olisi parempaa kuin vanilijoiden.

Alkuun tuntui että onpas nyt yksinkertainen kysymys ja nyt jäi kuitenkin vaivaamaan mieltä.  :D

Juuttisetä

• V.I.P.
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
« Vastaus #48 : 10.01.2015, 14:35 »
Elämänlaatua noin niin kuin yleisemmin, ei välttämättä, voi huonontaakkin. Kuten lier sanoi, tahtoo muttei voi saada niin tuskin parantaa.
Parantaako se Minun elämänlaatuANI niin vastaus on että kyllä.

atame111

• Vieras
« Vastaus #49 : 10.01.2015, 19:32 »
Parantaa - ja vaikeuttaa. Ilmankaan ei voi enää olla

miss_ridinghood

• Vieras
« Vastaus #50 : 10.01.2015, 22:22 »
Parantaa - ja vaikeuttaa. Ilmankaan ei voi enää olla

Samaa mieltä.

balance

• Vieras
« Vastaus #51 : 11.01.2015, 10:46 »
Mä en osaa sanoa juuta tai jaata tähän asiaan. Vaikka kuinka pidän itseäni "elämäntapa" kinkynä, olen elänyt elämää jossa kinkyys tai kinkyseksi ei merkannut mitään ja silti koin olevani hyvin onnellinen. Tässä elämäntilanteessa taas se on hyvin iso osa elämääni enkä suostuisi parisuhteeseen ilman bdsm:ää. Joten sanoisin, että se parantaa elämänlaatua silloin kun siihen on tarve ja muu elämä tukee kyseistä tarvetta. Ehdotonta totuutta ei tästäkään siis voi sanoa, enkä valinnut mitään vastaukseksi sen takia.

kuunlilja74

• Vieras
« Vastaus #52 : 11.01.2015, 14:35 »
Ei.
Ainakaan vielä ole parantanut.

Chilipala

« Vastaus #53 : 11.01.2015, 17:07 »
Vastasin kyllä mutta en ole varma siitä onko se oikea vastaus kuitenkaan. Itsestäänselvyys se ei ainakaan ole.

Kinkyelementti vaikeuttaa muutenkin jo riittävän hankalia asioita ja siten laskee kyllä elämänlaatua ja paljon. On mietittävä mitä oikeasti haluaa elämältään ja mitkä päätökset sekä niiden seuraukset kestää. On tehtävä vaikeita valintoja omaan elämänpolkuun liittyen. Ei se ole helppoa...eikä mukavaa. Eikä kinkyys ole mitenkään kiva asia siinä mielessä. Se on vain ylimääräinen liikkuva osa jota ei todellakaan kaivattaisi.

Mutta jos voin toteuttaa kinkyyttäni onnistuneesti ja muu elämä ei siitä kärsi, niin kyllä, kinkyys parantaa ehdottomasti elämänlaatuani. Saan siitä jotain mitä tarvitsen, se kehittää ja jalostaa, siitä saa koko tunneskaalan... Silloin kun kinkyasiat ovat olleet kunnossa on elämänlaatuni ollut parhaimmillaan.

matthew

• Asiakas
  • **
  • The Journey is as important as the Destination...
  • Galleria
« Vastaus #54 : 11.01.2015, 23:46 »
Vastasin kyllä mutta en ole varma siitä onko se oikea vastaus kuitenkaan. Itsestäänselvyys se ei ainakaan ole.

Kinkyelementti vaikeuttaa muutenkin jo riittävän hankalia asioita ja siten laskee kyllä elämänlaatua ja paljon. On mietittävä mitä oikeasti haluaa elämältään ja mitkä päätökset sekä niiden seuraukset kestää. On tehtävä vaikeita valintoja omaan elämänpolkuun liittyen. Ei se ole helppoa...eikä mukavaa. Eikä kinkyys ole mitenkään kiva asia siinä mielessä. Se on vain ylimääräinen liikkuva osa jota ei todellakaan kaivattaisi.

Mutta jos voin toteuttaa kinkyyttäni onnistuneesti ja muu elämä ei siitä kärsi, niin kyllä, kinkyys parantaa ehdottomasti elämänlaatuani. Saan siitä jotain mitä tarvitsen, se kehittää ja jalostaa, siitä saa koko tunneskaalan... Silloin kun kinkyasiat ovat olleet kunnossa on elämänlaatuni ollut parhaimmillaan.

Tämän paremmin en asiaa voisi itsekään ilmaista. Yhdistelen tämän ja balancen kommentin osaksi sitä mitä itse ajattelen...

kuunlilja74

• Vieras
« Vastaus #55 : 12.01.2015, 10:47 »

Samoja ajatuksia itsellänikin.

Normandie

• V.I.P.
  • Metamorfosis
  • Galleria
« Vastaus #56 : 12.01.2015, 21:04 »
Olen onnellinen, että saan olla melko avoimesti kinky - olin pitkässä vaniljaliitossa ja viimeiset vuodet siitä ns. kaapissa. Liittoni loputtua tulin ryminällä kaapista pois, enkä sinne koskaan enää mene. Se, että saan nyt olla, mitä minä oikeasti olen, on parantanut hurjasti elämänlaatuani.

Se sitten taas on toinen asia tuo kinkyseksi...kun sitäkin vielä olisi, niin olisin varmasti melkolailla onnellinen nainen  >:(

MaisteriX

• Vieras
« Vastaus #57 : 13.01.2015, 17:17 »
Jaa...en tiedä mikä on kinky tai pervo...olen mitä olen, mutta hyvä elämänlaatu voi parantaa seksielämää. Siis onnellisuus IRL antaa paremmat kiksit kaikkeen...

KalvinK

• Baarikärpänen
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
« Vastaus #58 : 13.01.2015, 18:25 »
Omalla kohdallani ns. kinkyhenkinen itsensä toteuttaminen on antanut mukavasti vaihtelua, inspiraatiota ja lisämahdollisuuksia muutoin todennäköisesti vaniljaiseen, keskiluokkaiseen elämääni. Omat mieltymykseni kinkymaailmassa ovat varsin kesyjä, ja ne eivät ole herättäneet juurikaan kulmakarvojen kohottelua lähipiirissä, mikäli joku on asiasta päässyt perille, jolloin omasta "kinkyydestäni" ei ole ollut minulle minkäänlaista sosiaalista taakkaa. Sosiaalinen aspekti eli bileet, miitit jne. ovat olleet  kovinkin mieluisia ja tuoneet elämään liudan hyviä persoonia ja erinäisen määrä suloisuutta.

Lisäys: Mutta vastaus kysymykseen siitä, onko kinkyys/kinkyseksi parantanut elämänlaatuani, niin siihen vastasisin näin pienen pohdinnan jälkeen että "ei". Nimittäin en usko että varsinaisesti kinkyys/kinkyseksi itsearvoisesti olisi parantanut (tai huonontanut) omaa elämänlaatuani. Sanoisin ennemminkin niin, että kinkyhenkisen, sosiaalisen aktiivisuuden mukanaan tuoma positiivinen vire on antanut arvokkaan lisän elämääni ja kokemusmaailmaani.

Qurat

• Majuri
  • Baarikärpänen
  • I´m really bad..
  • Galleria
« Vastaus #59 : 23.10.2017, 22:04 »
Ei oleellisesti. Antaa vaan erilaisia vivahteita, kun vaniljaelämä, mutta molemmat hybin toteutettuina mahdollistaa varmaasti etityäin hyvälaatuisen elämän.