Kirjoittaja Aihe: Miehen pitäisi asettaa naiselle rajat?  (Luettu 22271 kertaa)

Chmlnidae

• Vieras
Vs: Miehen pitäisi asettaa naiselle rajat?
« Vastaus #45 : 07.12.2014, 12:32 »
Nonni. Stylos sitten vastasi. Ei sillä tämä oli varmasti kaikille(?) aivan itsestään selvää tällaisella palstalla, varmaankin  O:-) ...onhan näistä keskusteltu...

Lady Whip

• Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
« Vastaus #46 : 07.12.2014, 12:41 »
Eli mieheti jotka eivät osa asettaa naiselle rajoja ovat subeja, ne ketkä osaavat ovat Mastereita, onko näin?

Ei vaan se on täysin päinvastoin. BDSM-suhteessa on sub, joka asettaa kohdallansa rajat, joiden puitteissa dominoiva joutuu toimimaan.

Hyvä.

Loc

• Vieras
« Vastaus #47 : 07.12.2014, 12:43 »
Eli mieheti jotka eivät osa asettaa naiselle rajoja ovat subeja, ne ketkä osaavat ovat Mastereita, onko näin?

Ei vaan se on täysin päinvastoin. BDSM-suhteessa on sub, joka asettaa kohdallansa rajat, joiden puitteissa dominoiva joutuu toimimaan.

Njooh. Tuollainen leikkiminen varmaankin siitä pitäville kelpo viihdykettä. Itse pidän parempana että luottamus sillä tasolla ettei rajoja tarvita. Toki monin tavoin estyneitä/sulkeutuneita löytyy. Se sitten onko subius mikään terapia/hoitosuhde... Jos haluaa ratkaista ihmisten ongelmia niin mikäs siinä. Se sitten että loputon määrä ratkottavaa joita ei edes kerrota vaan jotka pitää nähdä. Liekö vaivan väärti. En etsi sitä pelokasta pikkutyttöä sieltä pohjalta.

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #48 : 07.12.2014, 12:50 »

Njooh. Tuollainen leikkiminen varmaankin siitä pitäville kelpo viihdykettä. Itse pidän parempana että luottamus sillä tasolla ettei rajoja tarvita. Toki monin tavoin estyneitä/sulkeutuneita löytyy. Se sitten onko subius mikään terapia/hoitosuhde... Jos haluaa ratkaista ihmisten ongelmia niin mikäs siinä. Se sitten että loputon määrä ratkottavaa joita ei edes kerrota vaan jotka pitää nähdä. Liekö vaivan väärti. En etsi sitä pelokasta pikkutyttöä sieltä pohjalta.

Eiköhän leikitä....mä oon Domme  O:-), haluatko jäädä henkiin täysissä sielun ja ruumiin voimissa? Jos haluat niin sinulla on rajat. Myös dominoivilla on rajat.
Et tainnut aivan tarkoittaa että vain terveet ihmiset ovat rajattomia. Taitaa olla ennemminkin toisinpäin sen asian kanssa.

Nick

• Vieras
« Vastaus #49 : 07.12.2014, 12:55 »
D henkisistä naisista en tiedä vaikka tuttavapiiriin sellaisia kuuluukin mutta minusta on viimeaikoina alkanut tuntumaan siltä että parisuhteessa perinteinen evoluution tuoma tilanne jossa mies johtaa saattaa olla useimmiten se toimiva malli.

Toki naiset ohjaavat sitten tuota johtamista omilla keinoillaan.

Aiemmin ajattelin tasa-arvoisen suhteen (BDSM ulkopuolella, jokapäiväisessä elämässä) olevan sen (minulle) oikean mutta nyt iän myötä olen tullut vakuuttuneemmaksi siitä että suhteet joissa mies vie saattavat olla parempia ja pitkäkestoisempia. Näin yleistäen.

Loc

• Vieras
« Vastaus #50 : 07.12.2014, 12:56 »
Leikitään toki. Minulle yhdentekevää minkä nimikkeen nainen ottaa. Minä otan naisen.

Mitä ruumiilliseen terveyteen ja hengen turvaan ei ole sanottua että masokisteilla olisi välttämättä elämänhalua tai kiinnostusta terveyttä kohtaan. Mielijohde, oikku tai muu nimeämätön voi viedä arvaamattomille vesille. Lakia hyvä seurailla sen verran ettei joudu ongelmiin. Muuten ollaan vapaasti toiminnassa.

Lakiakaan ei ole pakko noudattaa, se on ainoastaan kannattavaa toistaiseksi. Kaikenlaisia sääntöjä voi keksiä ja noudattaa. Niiden luominen onkin sitten topin/domin/masterin/minkälie homma mikäli näkee niitä tarvittavan. 

Viridian

« Vastaus #51 : 07.12.2014, 13:32 »
Oman kokemukseni mukaan ihmiset ovat onnellisimmillaan suhteessa, kun kumpikin asettaa itse itselleen rajat, joissa suhde, ja siihen liittyvä rakkaus, turvallisuus, jatkuvuus ym. tarpeelliset asiat ovat mahdollisia.

Oma sisäinen kurinalaisuus näiden itse välttämättömiksi nähtyjen rajojen pitämisessä tulee aina ensiksi.

Sitten vasta jos sittenkään tarvitsee alkaa pohtia sitä, onko toinen asettanut itselleen rajoja, jotka tukevat samoja päämääriä, ja kykeneekö toinen noudattamaan niitä.

Kommunikointi on tietenkin kätevä asia, kun juuri sen suhteen kannalta oleellisia rajoja mietitään. Jotta kumpikin ymmärtää, mitä se toinen pitää tärkeänä, ja voi sen pohjalta säätää omia rajojaan jos havaitsee tarpeelliseksi.

Esimerkiksi, kuten aloituksessa, se nainen voi haluta ottaa miehelle tärkeitä asioita huomioon, jos rakastaa miestä, jolla on vaikkapa erityisiä tarpeita tuntea olevansa herra talossa... Mutta helpommalla menee, jos nainen itse tarvitsee sitä, että toinen huolehtii vastuun ottamisesta. Nämä naiset eivät kuitenkaan ole = kaikki naiset.

Joo tiedän, täällä on väkeä, joka uskoo, että toisen rajoja voi hallinnoida ulkopäin ilman sen toisen omaa vakaumusta rajan tarpeellisuudesta ja tärkeydestä.. no joo.. Minä olen huono uskomaan sellaiseen mistä arkielämän kokemus ympäriltä sanoo toisin... En usko tuon toimivan kuin rajallisen ajan. Esimerkiksi lapsilla reilusti alle kaksikymmentä vuotta... Aikuisilla vielä vähemmän vuosia.

Vir

muoks. typo
« Viimeksi muokattu: 07.12.2014, 14:01 kirjoittanut Viridian »

Pulseproto

• Vieras
« Vastaus #52 : 07.12.2014, 13:47 »
..mielestäni Vir on lausunut ketjuun ne "viisaimmat sanat" ! Komppaan kyllä myös Nickin kiihkotonta lähestymistä. Oma D/s -suhteeni osin kaatui siihen että master jousti liikaa ja hukkasi kurinpidon arjen rajoittaessa kaikkea niin ettei vain ollut tilaisuutta toteuttaa lopulta itseään ollenkaan, mutta niin taisi se toinenkin kadottaa subiutensa..;(
Chalmin ajatukset tietty ;) ja parit muut huomiot ovat osuvia: suhteessa tasa-arvoisia, mutta valtaa voidaan siirrellä ajasta ja paikasta riippuen.

Lucrezia

• Vieras
« Vastaus #53 : 07.12.2014, 13:55 »
Onpa siinä asia lähtenyt alkuperäisestä yhteydestään ja site ownerit valvovat etujaan.

Niinkuin lauma kännisiä kääpiöitä etsisi Lumikkia, joka onkin mennyt baariin kotitöiden sijaan.

Haleja ja ruusuja kaikille tytöille!

:cowboy:

Harvoin komppailen ketään, mutta tämä oli ehkäpä paras kommentti tässä ketjussa  :D

Itse aiheeseen: lapsille asetetaan rajat. Aikuisen tulee ne jo tietää.

Dante79

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
« Vastaus #54 : 07.12.2014, 16:44 »
Ah, wanha kunnon "where have all the good men gone" -artikkeli. :) Odotan mielenkiinnolla sitä päivää kun joku psykologi oivaltaa että tää naisten nyhverömacho kompleksi on täysin sama ilmiö kuin miesten madonnahuora kompleksi oli Freudin aikoina. :D Mutta vaan sukupuolet vaihdettuina ja ihan yhtä turhamainen ilmiö. hih.

Riverlady

• Vieras
« Vastaus #55 : 07.12.2014, 18:06 »
täysin sama ilmiö kuin miesten madonnahuora kompleksi oli Freudin aikoina

Esiintyy edelleen.

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
« Vastaus #56 : 07.12.2014, 18:21 »
Oman kokemukseni mukaan ihmiset ovat onnellisimmillaan suhteessa, kun kumpikin asettaa itse itselleen rajat, joissa suhde, ja siihen liittyvä rakkaus, turvallisuus, jatkuvuus ym. tarpeelliset asiat ovat mahdollisia.

Oma sisäinen kurinalaisuus näiden itse välttämättömiksi nähtyjen rajojen pitämisessä tulee aina ensiksi.

Sitten vasta jos sittenkään tarvitsee alkaa pohtia sitä, onko toinen asettanut itselleen rajoja, jotka tukevat samoja päämääriä, ja kykeneekö toinen noudattamaan niitä.

Kommunikointi on tietenkin kätevä asia, kun juuri sen suhteen kannalta oleellisia rajoja mietitään. Jotta kumpikin ymmärtää, mitä se toinen pitää tärkeänä, ja voi sen pohjalta säätää omia rajojaan jos havaitsee tarpeelliseksi.

Esimerkiksi, kuten aloituksessa, se nainen voi haluta ottaa miehelle tärkeitä asioita huomioon, jos rakastaa miestä, jolla on vaikkapa erityisiä tarpeita tuntea olevansa herra talossa... Mutta helpommalla menee, jos nainen itse tarvitsee sitä, että toinen huolehtii vastuun ottamisesta. Nämä naiset eivät kuitenkaan ole = kaikki naiset.

Joo tiedän, täällä on väkeä, joka uskoo, että toisen rajoja voi hallinnoida ulkopäin ilman sen toisen omaa vakaumusta rajan tarpeellisuudesta ja tärkeydestä.. no joo.. Minä olen huono uskomaan sellaiseen mistä arkielämän kokemus ympäriltä sanoo toisin... En usko tuon toimivan kuin rajallisen ajan. Esimerkiksi lapsilla reilusti alle kaksikymmentä vuotta... Aikuisilla vielä vähemmän vuosia.

Vir

muoks. typo
Kysymys on kumminkin siitä, että mies osaa olla omaa itseensä, eikä se että miellyttää vain naisen tahtomattaan asioita. Eli samallatavalla kuin feminismi on naiselle oikeuden olla oma itsensä, niin nytten tarvitaan sitä mikä sivistyneitä ihmisillä on normaalia, eli taitoa olla diplomaattinen, jolloin asioissa otetaan kummankin asiat yhtä paljon huomioon, johon ei kuulu kiukuttelulla  asioiden läpivieminen. 

Eli niin kuin alkuperäisessä  linkissä  mainittiin, niin kahden eri ääripään  väliin jää näiden kompromissi, joka vaatii myös naiselta perustelua sille mitä tämä haluaa, sekä myös kysenalaistaa  tämän tarvittaessa. Eli käy ihan normaalia väittelyä, johon uskaltaa tuoda omat mielipiteensä.

Dante79

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
« Vastaus #57 : 07.12.2014, 19:10 »
täysin sama ilmiö kuin miesten madonnahuora kompleksi oli Freudin aikoina

Esiintyy edelleen.

Varmasti. Mutta tuota miesten madonnahuorakompleksia on sentään aina pidetty psyykkisenä oireyhtymänä, Dunderfelt tuossa tuntuu pitävän naisten vastaavaa nyhverömachokompleksia jonkinlaisena ylistettävänä valaistuneena tulevaisuudenvisiona. :D wtf... :)

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
« Vastaus #58 : 08.12.2014, 07:23 »

Niin D katsoo jos ne rajat kiinnosta,  eli onko subi itseään kiinnostava vai ei. Sillä liian rajat ennen subi ei kiinnosta ketään, paitsi niitä juuri näistä rajojen sisällä olevista asioista kiinnostunutta.
Toisaalta asioista kun osaa keskustella,  niin yleensä ne mitkä on olleet alkuperäiset rajat yleensä muuttuu,  sillä yleensä ihminen on omien mielipiteiden vanki.

roosa

• Vieras
« Vastaus #59 : 08.12.2014, 17:08 »
Siis eihän ton artikkelin sisältö ollut lainkaan otsikon mukainen. Vaan niin, että mies ei saa antaa naisen päättää kaikissa asioissa ollakseen "mies". Siis ihan tavallinen parisuhde, jossa kumpikin tekevät yhdessä päätöksiä, olisi suurimmalle osalle hyvä.

Toki sen vo kuka tahansa master tai sub vääntää mieleisekseen jos olettaa siitä jotain hyötyä olevan.