Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnin suunnitteluapua ja/tai piirtäjää?  (Luettu 10585 kertaa)

hihaton

• V.I.P.
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Koitin selailla osaajapankkia, mutta kukaan ei siellä tunnustautunut piirustustaitoiseksi. Toivon mukaan joku graafisesti lahjakas löytyisi täältä.

Minulla on idea, ehkä jopa suunnitelma, mutta siihen se jää. Konsepti on ollut selkeä vuosikaudet, ja haluaisin jonkun visuaalisuutta ymmärtävän ihmisen apua viemään idea toteutuskelpoiselle tasolle. En halua läväyttää koko ideaa pöytään näin raakileena, mutta kyseessä on tekstiä, geometriaa ja matematiikkaa yhdistelevä pohja-ajatus.

Innostuisiko joku puimaan ideaa kanssani näillä pohjatiedoilla? Olen livenä pähkinyt useammankin tutun kanssa, mutta se terävin visio on vielä jäänyt puuttumaan. Ja kun konsepti on hiottu kuntoon, tarvitsisin vielä jonkun sitä piirtämään. Voi olla sama tai eri henkilö, ihan mieltymyksistä, osaamisesta ja liikenevästä ajasta riippuen.

kuunlilja74

• Vieras
Vs: Tatuoinnin suunnitteluapua ja/tai piirtäjää?
« Vastaus #1 : 17.11.2014, 14:05 »
Mäkin olen jo jonkin aikaa miettinyt tuota samaa asiaa. :)

Wolf Bride

• Vieras
« Vastaus #2 : 17.11.2014, 23:09 »
Tota kunnon tatuoija ei tee valmiista piirroksesta - mutta voi sitä toki käyttää inspiksenä? Näin mua on ohjeistettu  :)

-katy-

• Vieras
« Vastaus #3 : 18.11.2014, 00:49 »
Tota kunnon tatuoija ei tee valmiista piirroksesta - mutta voi sitä toki käyttää inspiksenä? Näin mua on ohjeistettu  :)
Oma kokemus on, että tekee kyllä,mikäli piirros** on hyvä ja perusteltu. Olin todistamassa moista kolmisen vuotta sitten kun pentu ekan tatuonnin otti. Minä ja tatskaaja taisimme jännittää eniten  :))

**kyse siis pennun omasta tekemästä piirroksesta
« Viimeksi muokattu: 18.11.2014, 01:41 kirjoittanut katy »

Wolf Bride

• Vieras
« Vastaus #4 : 18.11.2014, 10:13 »
Joo, totta tekeehän monet kyselemättä suoraan ja oma värittäjänikin voisi tehdä esim, lapsen piirroksen juuri sellaisena - mutta useimmat haluavat varata "taitelijan vapauden". Tällä lähinnä tarkoitin sitä, että jos idean on olemassa, niin kyllä ne tatuoijatkin piirtävät siitä monenmoista :)

hihaton

• V.I.P.
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
« Vastaus #5 : 18.11.2014, 11:08 »
Ajattelin itse tätä sillä lailla, että olisi ensin joku idearikas ja graafisella silmällä varustettu ihminen, jonka kanssa asiaa voisi jalostaa ennen kuin sen vie tatueeraajalle toteutettavaksi. Piirustustaitoa kaipaan siihen, että saan ilmaistua haluamani vivahteet selkeästi ja samalla karsittua huonot ideat pois.

Viimeiset koukerot toki lisää ja suunnittelee tekijä, mutta haluan konseptipiirrokseen muutakin kuin tikku-ukkoja ja omia harakanvarpaitani.

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #6 : 18.11.2014, 13:47 »
Ajattelin itse tätä sillä lailla, että olisi ensin joku idearikas ja graafisella silmällä varustettu ihminen, jonka kanssa asiaa voisi jalostaa ennen kuin sen vie tatueeraajalle toteutettavaksi. Piirustustaitoa kaipaan siihen, että saan ilmaistua haluamani vivahteet selkeästi ja samalla karsittua huonot ideat pois.

Viimeiset koukerot toki lisää ja suunnittelee tekijä, mutta haluan konseptipiirrokseen muutakin kuin tikku-ukkoja ja omia harakanvarpaitani.

Ei erityisen palkitsevaa taiteelliselle ihmiselle laittaa oma ammattitaitonsa ja sielunsa kiinni työhön, jonka tatuoija sitten muuttaa mieleisekseen. Jää varmaan aika kylmä olo tuollaisesta projektista.

IKRM

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
« Vastaus #7 : 18.11.2014, 15:25 »

Ei erityisen palkitsevaa taiteelliselle ihmiselle laittaa oma ammattitaitonsa ja sielunsa kiinni työhön, jonka tatuoija sitten muuttaa mieleisekseen. Jää varmaan aika kylmä olo tuollaisesta projektista.

IKRM
Niin, jos ei tekijä osaa kysyä millaista tehdään ja luonnostella sitä ostajalle,  niin itse etsiminen toisen tekijän. Sillä se että omistat koneen ei te tekijä, joka on sama kun piiskaa voi jokainen omista, mutta se ei tee hänestä vielä piiskaaja☺

alice

« Vastaus #8 : 18.11.2014, 15:48 »
Kyllä tatuoijalle voi viedä valmiinkin kuvan. Jos ihmisellä on itellään selkeä kuva siitä mitä haluaa, niin eiköhän iholleen saa halutessaan just sitä mitä ite tahtoo, ei oo mitään velvollisuutta antaa tatuoijalle jotain taiteilijan vapauksia kuvaan jota ite kantaa ihossaan loppuikänsä. Mutta se ei nyt tainnut olla tässä pointtina. Toki ihan erityisen pätevälle ja intohimoiselle tatuointitaiteilijalle voi varmaan viedä hyvinkin keskeneräisen ajatuksen jota lähteä yhdessä pohtimaan ja jalostamaan kuvaksi, mutta epäilen että jokaisella ammattilaisella olis aikaa ja kiinnostusta käyttää tolkuttomasti aikaa jokaisen tekemänsä työn pähkäilyyn ja visiointiin.

Wolf Bride

• Vieras
« Vastaus #9 : 18.11.2014, 21:03 »
Kannattaa todellakin tutustua eri tekijöihin ja heidän tapaansa työskennellä - itse olen penkissä kuluttanut kolminumeroisen luvun tunteja ja lisää seuraa. Jos olisin ottamassa yhden simppelin kuvan, ei tekijällä olisi niin väliä - jos kuvakin olisi valmiina - mutta kyllä, minusta tulee tatuoijani taideteos. Tai no hmmmm... kannattaiskohan ajatella asiaa vähän vähemmän subi-lasien kautta? :D  :o

windmillsw

• Vieras
« Vastaus #10 : 20.11.2014, 07:40 »

Minä vei oman piirrokseni aikoinaan. Ilman värejä ja tatskaajalle annoin luvan käyttää omaa luovuuttaan värien suhteen.
Lopputuloksesta olin pettynyt, koska se hänen luovuutensa oli jotain muuta kuin mitä mun viemässä kuvassa oli.
Hän oli vaihtanut yhden tärkeän elementin.
Kannatan ehdotomasti omaa kuvaa.

windmillsw

• Vieras
« Vastaus #11 : 20.11.2014, 07:43 »
Hihaton, Minä voisin katsoa ideaasi.
Jos kelpaa.
En ehkä piirtää, mutta jos visuaalista ja ideointiapuun vahvistusta tarviit, jotenkin voisin olla toivottavasti avuksi

Khyanna

• Baarikärpänen
  • Alien
  • Galleria
« Vastaus #12 : 20.11.2014, 10:54 »
Mä en mitään muuta ottaisikaan, kuin itse suunnitellun kuvan, ja sellaisen - tarkan kopion siitä - otinkin vuosi sitten. Ei siinä ollut mitään ongelmaa. Tatuoijakin (Putka, Tampere) sanoi, että oli mukavaa vaihtelua ettei aina itse tarvitse piirrellä kuvia asiakkaille, kun oli muutenkin kädet täynnä töitä.

Itse siis kyllä suunnittelen ystävillekin kuvia, mutta tällä hetkellä on kaikenlaisia muita projekteja tehtävänä, ja olen valitettavan saamaton nykyään, joten kuvan tekemisessä vois kestää kaaaauan... O:-)

Johnnyruoska

• Vieras
« Vastaus #13 : 05.08.2016, 23:13 »
 Kyllä tatuoija tekee sen kuvan.tosin tatuoijalta voi tulla sana että tuota voi joutua muuttaa  enemmän tatuoitavaksi.mutta periaattees kyllä tekee ja jos siihen niitä muutoksia joutuu tekee niin kannattaa tosiaan harkita et halluuks niitä vai pysyykö just siinä omas.että ei käy niin et no annoin täst ruususta vapauden taiteilijalle et petyin ku zetori seläs nyt.