Ongelma älykkyydestä on sen määritelmä, eli mitä enemmän kouluja, sitä suurempi on luulo että on älykäs. Sittenkin tällainen laittaa rakentamaan taloa, jossa joudutaan monenlaisia ongelmia ratkaisemaan, niin koulutuksen tuomasta ei ole hyötyä, jos taito mitä vaaditaan on osata sahata lauta suoraan vain lyijykynä viivaa apuna käyttäen. Eli ihmisellä voi olla koulutusta vaikka kuinka paljon, mutta sen siirtämiseen käytäntöön hän voi olla täysin tunneli, joka osoittaa sen että hän on ymmärtänyt asian ja myös osaa sitä käyttää.
Tossa yhtenä päivänä kävin aiheesta mielenkiintoisen keskustelun korkeakouluopiskelijat kanssa, jota aihe jota oli alussa nauttinut, oli muuttunut aiheen ahtaajien takia epämieluisaksi. Sillä kun asiaa tutkii, ei voi yleensä alussa tietää onko se mukava vai ei. Viisas yleensä huomaa juuri aiheen ahtaajien vain hyvin paljon aikaisemmin kuin tyhmempi, joka ei sitä huomaa laisinkaan.