Baarin kannatusmaksut
LainausUskalla siis kuunnella itsesi, ja kerää rohkeutta tekemään sellaisia päätöksiä joiden kanssa tiedät voivasi elää. Ei ole keinoa tietää etukäteen kuinka kauan tällä pallolla saa riehua, niin minusta ei kannata koskaan miettiä, että toteutan itseni "sitten kun on aikaa/mahdollisuutta". Päätin itse kauan sitten, etten aio viettää elämääni odottamassa, että on minun aikani. En välttämättä aina tee oikeita ratkaisuja, mutta olen ainakin uskaltanut elää.Olen samaa mieltä, että omia mieltymyksiään ei kannata kieltää vaan elää niin kuin itsestä tuntuu oikealle. Minusta tähän on kuitenkin oikeus myös sillä toisella osapuolella eli hänelle tulisi kertoa asioiden todellinen laita jotta hänkin voisi omalta kohdaltaan päättää haluaako hän elää elämää, jossa toinen käy muualla toteuttamassa haaveitaan. Ei ole reilua, että toinen pettää selittelemällä itselleen että kerranhan täällä vain ollaan ja samaan aikaan toinen luulee olevansa uskollisessa parisuhteessa. Pettäminen on pettämistä, selittää sen itselleen miten vain.
Uskalla siis kuunnella itsesi, ja kerää rohkeutta tekemään sellaisia päätöksiä joiden kanssa tiedät voivasi elää. Ei ole keinoa tietää etukäteen kuinka kauan tällä pallolla saa riehua, niin minusta ei kannata koskaan miettiä, että toteutan itseni "sitten kun on aikaa/mahdollisuutta". Päätin itse kauan sitten, etten aio viettää elämääni odottamassa, että on minun aikani. En välttämättä aina tee oikeita ratkaisuja, mutta olen ainakin uskaltanut elää.
Itse ainakin haluan elää niin että voin olla ylpeä siitä että olen kohdellut läheisiäni heidän ansaitsemallaan kunnioituksella. Se on minulle tärkeämpää kuin omien halujeni tyydyttäminen, ja ns. uskallus elää vaikka sitten riskillä.
Lainaus käyttäjältä: Queena - 08.06.2012, 19:52Itse ainakin haluan elää niin että voin olla ylpeä siitä että olen kohdellut läheisiäni heidän ansaitsemallaan kunnioituksella. Se on minulle tärkeämpää kuin omien halujeni tyydyttäminen, ja ns. uskallus elää vaikka sitten riskillä. Itselleni vähiten huono vaihtoehto juuri nyt on pitää (milelestäni ihan onnellista) perhettä kasassa, vaikka elänkin käytännössä platonisessa liitossa puolisoni kanssa. Heittäisinkö sen kaiken pois ihan vain siksi, että itse henkilökohtaisesti voisin kokea toimivani enemmän oikein? En.
Olen nähnyt jo useamman suhteen kaatuvan siksi, että kinky/non-kinky tai poly/non-poly on yrittänyt sovittaa asiat yhteen tuloksetta. Kommunikointi on kuitenkin, jos ei avain onneen, ainakin hallittuun epäonnistumiseen vs. eeppiseen katastrofiin?
Aika hassua saarnata kommunikoinnista silloin kun itse salaa asioita ja pettää kumppaniaan. Mainitsemasi eeppisen katastrofin ainekset voisivat varmasti helposti olla kasassa jo sillä että vaimosi päättää tulla tutustumaan ylläpitämääsi kinkysivustoon, ja lukee ajatuksesi hänestä ja katsoo galleriasi sisällön. Kun taas hallitusti voi epäonnistua keskustelemalla asiasta rehellisesti kahden kesken.
Jokaisen on tehtävä omat ratkaisunsa, oman moraalnsa mukaan. Minulle on tärkeämpää voida kantaa vastuuni ja turvata lapsille hyvä koti kuin noudattaa yhteiskuntamoraalia yhteiskuntamoraalin tähden. Oman moraalini mukaan pettäminen on yhtä lailla toiselta kieltäminen se, mikä on hänelle luonnollista.On helppo tuomita voimatta kuitenkin arvoida toisen tilannetta kunnolla. Kyllä minäkin uskoin kymmenen vuotta sitten, että vaimon kinkyhalut "palaa", ja uskoin, että saadaan (edes vanlija) seksielämä toimimaan. On helppo tehdä arviointivirhettä omista haluista ja kyvyistä löytäen itsensä sellaisessa asemassa, jossa on vain huonoja vaihtoehtoja. Silloin on valittava joku vaihtoehto, joka tuntuu vähiten huonolta.Itselleni vähiten huono vaihtoehto juuri nyt on pitää (milelestäni ihan onnellista) perhettä kasassa, vaikka elänkin käytännössä platonisessa liitossa puolisoni kanssa. Heittäisinkö sen kaiken pois ihan vain siksi, että itse henkilökohtaisesti voisin kokea toimivani enemmän oikein? En.
Sain eräänä kertana eräällä erotiikkamessulla antaa tuntemattomalle naiselle kunnolla ruoskasta, kuulemma olin hyvä siinä, mutta eipä se nainen inahtanutkaan vaikka reippaasti laitoin ruoskan viuhumaan loppumetreillä.
Jos on omassa päässä suht tarkka käsikirjoitus omista haaveistaan, ja on päättänyt jo että ei varmaankaan pysty olemaan tyytyväinen seksielämäänsä jos seksielämä ei ole tämän oman tarkan käsikirjoituksen mukainen, ovat pettymykset lähes väistämättömiä.
Lainaus käyttäjältä: lady jane - 15.03.2012, 13:39Itse olen sitä mieltä että tallaiset asiat on syytä käsitellä heti suhteen alkuvaiheessa. Vakiintuneen suhteen dynamiikkaa tuskin enää voi juuri muuttaa, mutta ottamalla heti alusta lähtien asian puheeksi nostaen kissan pöydälle on asioista helppo puhua. Mulla oli puolisoni kanssa alkuvaiheessa jo heti keskustelu missä löimme kaikki korttimme pöytään ja kerroimme mistä pidämme ja mitä haluamme sekä mitkä ovat suhteemme rajat jne. kun kaikki asiat on puhuttu kerralla selviksi ja asiat sovittu naamakkain on asiat helpompi hoitaa jatkossa. Mitään ei tarvitse salata kun kaiken tuo esiin ja kun kaiken tuo esiin ei tarvitse miettiä miten kertoa..Ajattelen itse, että ihmisen elämä on kasvamista. Siinä samalla myös mielihalut ja kiinnostuksen kohteet voivat muuttua. Suhteen alkuvaiheessa on vaikeaa ehkä tietää, miten suhteesi aikana muutut ja kasvat itse ihmisenä ja kaikkien korttien pöytään lyöminen on lähes mahdotonta. Se ei toki tarkoita, etteikö siitä muutoksesta ja muuttuneista mielihaluista ole tarpeen keskustella suhteen edetessä. Vakiintuneen suhteen dynamiikasta ja sen muuttamisesta kovin radikaalisti olen lady janen kanssa samaa mieltä. Tai haastetta siinä ainakin riittää.
Itse olen sitä mieltä että tallaiset asiat on syytä käsitellä heti suhteen alkuvaiheessa. Vakiintuneen suhteen dynamiikkaa tuskin enää voi juuri muuttaa, mutta ottamalla heti alusta lähtien asian puheeksi nostaen kissan pöydälle on asioista helppo puhua. Mulla oli puolisoni kanssa alkuvaiheessa jo heti keskustelu missä löimme kaikki korttimme pöytään ja kerroimme mistä pidämme ja mitä haluamme sekä mitkä ovat suhteemme rajat jne. kun kaikki asiat on puhuttu kerralla selviksi ja asiat sovittu naamakkain on asiat helpompi hoitaa jatkossa. Mitään ei tarvitse salata kun kaiken tuo esiin ja kun kaiken tuo esiin ei tarvitse miettiä miten kertoa..
Tarinan opetus: Uskalla kertoa mitä olet, hyvässä ja pahassa.