Kirjoittaja Aihe: Onko profeministi Master, jakomielitaudin kantaja?  (Luettu 26666 kertaa)

nighthaze

• Vieras
Vs: Onko profeministi Master, jakomielitaudin kantaja?
« Vastaus #60 : 07.05.2014, 19:37 »
Master T, ei ei, en viitannut. Siis tasa-arvo-aatteen kannattamista ja lippulaivana olemista... Pitääpä vähän editoida tuota.

Feird

• Vieras
« Vastaus #61 : 07.05.2014, 21:11 »
Mä luulen et noi sairausdiagnoosit on ihan lääkärien hommia et turha tääl foorumilla on yrittää tehdä jotain tautimäärityksiä jakomielitaudista/skitsofreniasta...  ::)

Feminismistä taas on hiukan ristiriitainen kuva, koska osa porukasta vaikuttaa hihhuleihin verrattavilta uskovaisilta ja iskulauseet ja päämäärät eivät todellakaan kuulosta miltään tasa-arvoon viittaavaltakaan. Ymmärrän toki liikkeen alkuperäisen tarkoituksen ja tarpeellisuuden mutta nykyisellään koko homma on mennyt ehkä hieman äärimmäisyyksiin eikä oikeastaan palvele alkuperäistä tarkoitustakaan. En myöskään ymmärrä sukupuolten tasapäistämistä, koska eroja on ja sen kertoo jo biologiakin. Se ei kuitenkaan tarkoita että mies ja nainen eivät voisi olla tasa-arvoisia, mutta ei ne nyt samanlaisia ole vaikka miten vääntäis.  Kummastuttaa myös ajatus että kaikkien naisten pitäisi olla feministejä, ehkä johonkin tiettyyn rajaan saakka, mutta itse en ainakaan halua leimautua tuohon porukkaan, ainakin omat mielikuvani feministeistä ovat lähinnä vain negatiivisia. Jotkut vaikuttavat jopa vihamielisiltä miehiä kohtaa, mutta tämä ei varmaankaan ole suurimman osan kanta. Voi toki olla että olen vain törmännyt äärilaitaa edustaviin kirjoituksiin ja siksi haluan pysytellä erossa koko aatteesta. Kannatan tasa-arvoa, naisten oikeuksia mm. samaan palkkaan samasta työstä jne. mutta myös samalla ihan yhtä lailla miesten oikeuksia. Yhdeltä suunnalta tulevat vaatimukset yhden ryhmän asioiden parantamiseksi saattavat vinouttaa koko homman vain päälaelleen.

Sitten taas tuohon kysmykseen, että voiko Master kannattaa tasa-arvoa. Voi olla tai olla kannattamatta. Tietysti jossain 24/7-suhteessa suhde ei ole sinänsä tasa-arvoinen eikä kuulukkaan olla, sehän sen pointti onkin, mutta voihan tasa-arvoa kannattaa muilla elämän osa-alueilla.
Luulen, että useimmat ovat kiinnostuneet pitämään suhteensa epätasa-arvon yllä vain sessioiden aikana. Aina voidaan keskustella onko sellainen tyyppi Truumaster tai muuta vastaavaa, mutta en jaksa siitä jauhaa, aiheesta on keskusteltu aikaisemminkin aika laihoin lopputuloksin...

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #62 : 07.05.2014, 22:32 »
Kiusaako ylläpito sinua, taitaa olla taas pikkasen tiukempi sensuuri:)

Alistavat minua sensuroimalla kirjoituksiani - vaikka olen käyttänyt turvasanaa, turvaliikettä ja turvavyötä - konsensuaalisuudesta välittämättä.

IKRM

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
« Vastaus #63 : 08.05.2014, 07:36 »

Ps. Nyt kun IKRM vetäisi hihastaan vielä marttyyrikortinkin, joudun toteamaan, että ihan oikeasti, kuten olen polveilevasti ja monisanaisesti kirjoitellutkin, tosi mielelläni juttelisin näistäkin aiheista kasvokkain sekä hänen, että Guiden kanssa. Olisi mukava katsoa, onko pokkaa kutsua minua natsifeministiseksi paskaksi ihan livenäkin. Ihan koko sydämestäni uskon, että vähintään yksi kokonainen ihminen on teidänkin takananne! :love:

Sanasokeuden huutonauraminen on vaan liikaa, sanot mitä sanot.

IKRM

Ahaa... se onkin sanasokeutta eikä mielipide kun Guide kirjoittaa feministeillä, natseilla ja suljetuilla uskontokunnilla olevan paljon yhteistä; että miehet, jotka eivät ajattele naisten ja miesten välisistä suhteista samalla tavalla kun hän (ja ilmeisesti myös IKRM) ovat persoonattomia mielistelijöitä ja että akateeminen koulutus jollain lailla pilaa naiset?

Sanottaakoon nyt vielä että kaikilla -ismeillä, natseilla ja suljetuilla uskontokunnilla on minunkin mielestäni paljon yhteistä. Myös sovinismillä - joka terminä on muistaakseni alunperin tarkoittanut kiihkomielistä isänmaallisuuta ja omasta kansaryhmästä poikkeavien fanaattista vihaamista. Vähän niiku natsit, eiks vaan!

Tosin tämä tiedonmurena on aivopesty minuun akateemisessa koulutuksessa joten lienee feminististä hapatusta?
Mutta sitten taas, sanasokea oon minäkin joten täähän nyt voi sitten tarkoittaa ihan mitä vaan...

*dyslektikko muokkaa aika
En sano että akateeminen koulutus pilaa naisen, mutta jos tiedekunnassa ei ole kuin yksi sukupuoli edustettun ja nämä tiedekunnat pohtivat minkälainen on perhe, parisuhde ja lasten kasvatus. Sitten nämä tiedekunnat hyväksyy sen että vain tämän sukupuolen mielipide on merkittävä ka muita ei tarvitse kuunnella. Eikö tämä akatemikkona sodi kaikkea tieteen tekemisen sääntöjä vastaan, sillä tiede kehityäkseen pitää olla avoin muutokseen kritiikin  kautta?

Tästä varmaan voidaan olla samaa mieltä, että feminismi ja sovinismi ovat toisensa vasta kohtia, kun puhutaan seksuaalisuudesta. Jolloin näiden kummankin alapuolella on heidän kannattajansa, jotka ovat pro alkuliitteen saanet. Jos feminismi ja sovinismi on viellä kiinnitetty kiinteästi sukupuoleen, joka itsemäärittele arvonsa. Niin pro kannattajista tulee vain ehdottajia, mutta heillä ei ole päätäntä valtaa. Miten profeministi voi tällöin olla Master?

Siitä varman voidaan olla kanssa yhtä mieltä, että jokasen suuntauksen ääriliikkeet ovat väkivaltasia, sillä ovat fanaattisia. Se missä fanattisimmat suuntaukset aina on ollut on yliopistoissa. Joten fanaattisin feministi on silloin siellä, eli yliopistot valikoidusti hyväksyvät radikaali liikkeet, jotka poikkeuksitta sijaitsee humanististen tiedekuntien alueilla.

Eli miten profeministi voi olla muuta kuin jakomieli tautine? Sillä hän sokeasti hyväksy feministien agendan olevan naisen pelastus, sillä hän ei voi valita siitä hyväksyttäviä asioit, sillä hän muutti tällöin sovinistiksi.Miten hän silloin voi dominoida naista, sillä hänen pitää ohjeet siihen miten se tehdään naiselta, eli hän ei voi käyttää omia ideoita kuin ehdotuksina, joihin hän odottaa myöntävä vastausta. Eli täällä ketkä sanovat olevansa Dominoivia miehiä ja kannattavat feminismiä, ovta tietämättään orjia.

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #64 : 08.05.2014, 07:43 »

Ps. Nyt kun IKRM vetäisi hihastaan vielä marttyyrikortinkin, joudun toteamaan, että ihan oikeasti, kuten olen polveilevasti ja monisanaisesti kirjoitellutkin, tosi mielelläni juttelisin näistäkin aiheista kasvokkain sekä hänen, että Guiden kanssa. Olisi mukava katsoa, onko pokkaa kutsua minua natsifeministiseksi paskaksi ihan livenäkin. Ihan koko sydämestäni uskon, että vähintään yksi kokonainen ihminen on teidänkin takananne! :love:

IKRM

Ahaa... se onkin sanasokeutta eikä mielipide kun Guide kirjoittaa feministeillä, natseilla ja suljetuilla uskontokunnilla olevan paljon yhteistä; että miehet, jotka eivät ajattele naisten ja miesten välisistä suhteista samalla tavalla kun hän (ja ilmeisesti myös IKRM) ovat persoonattomia mielistelijöitä ja että akateeminen koulutus jollain lailla pilaa naiset?

Sanottaakoon nyt vielä että kaikilla -ismeillä, natseilla ja suljetuilla uskontokunnilla on minunkin mielestäni paljon yhteistä. Myös sovinismillä - joka terminä on muistaakseni alunperin tarkoittanut kiihkomielistä isänmaallisuuta ja omasta kansaryhmästä poikkeavien fanaattista vihaamista. Vähän niiku natsit, eiks vaan!

Tosin tämä tiedonmurena on aivopesty minuun akateemisessa koulutuksessa joten lienee feminististä hapatusta?
Mutta sitten taas, sanasokea oon minäkin joten täähän nyt voi sitten tarkoittaa ihan mitä vaan...

En sano että akateeminen koulutus pilaa naisen, mutta jos tiedekunnassa ei ole kuin yksi sukupuoli edustettun ja nämä tiedekunnat pohtivat minkälainen on perhe, parisuhde ja lasten kasvatus. Sitten nämä tiedekunnat hyväksyy sen että vain tämän sukupuolen mielipide on merkittävä ka muita ei tarvitse kuunnella. Eikö tämä akatemikkona sodi kaikkea tieteen tekemisen sääntöjä vastaan, sillä tiede kehityäkseen pitää olla avoin muutokseen kritiikin  kautta?

Tästä varmaan voidaan olla samaa mieltä, että feminismi ja sovinismi ovat toisensa vasta kohtia, kun puhutaan seksuaalisuudesta. Jolloin näiden kummankin alapuolella on heidän kannattajansa, jotka ovat pro alkuliitteen saanet. Jos feminismi ja sovinismi on viellä kiinnitetty kiinteästi sukupuoleen, joka itsemäärittele arvonsa. Niin pro kannattajista tulee vain ehdottajia, mutta heillä ei ole päätäntä valtaa. Miten profeministi voi tällöin olla Master?

Siitä varman voidaan olla kanssa yhtä mieltä, että jokasen suuntauksen ääriliikkeet ovat väkivaltasia, sillä ovat fanaattisia. Se missä fanattisimmat suuntaukset aina on ollut on yliopistoissa. Joten fanaattisin feministi on silloin siellä, eli yliopistot valikoidusti hyväksyvät radikaali liikkeet, jotka poikkeuksitta sijaitsee humanististen tiedekuntien alueilla.

Eli miten profeministi voi olla muuta kuin jakomieli tautine? Sillä hän sokeasti hyväksy feministien agendan olevan naisen pelastus, sillä hän ei voi valita siitä hyväksyttäviä asioit, sillä hän muutti tällöin sovinistiksi.Miten hän silloin voi dominoida naista, sillä hänen pitää ohjeet siihen miten se tehdään naiselta, eli hän ei voi käyttää omia ideoita kuin ehdotuksina, joihin hän odottaa myöntävä vastausta. Eli täällä ketkä sanovat olevansa Dominoivia miehiä ja kannattavat feminismiä, ovta tietämättään orjia.

"Yksi sukupuoli edustettuna"....voisinko saada tarkennusta mihin viittaat tällä Guide?

http://www.helsinki.fi/sukupuolentutkimus/

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • Galleria
« Vastaus #65 : 08.05.2014, 07:58 »

IKRM

"Yksi sukupuoli edustettuna"....voisinko saada tarkennusta mihin viittaat tällä Guide?

http://www.helsinki.fi/sukupuolentutkimus/
Taitaa olla oikeasti sisäänluku taidossa puutetta, eli ensimmäisessä lauseessa jo määritelän mistä suunnasta asiota tiede kunta katso niitä. Eli sukupuolitutkimus tehdään vain feministisen näkökulman kautta. Eli todella on tiedekunta avointa pohdinta sukupuolista, kun sitä tehdään vain toisen suku puolen kautta, mutta tiedettä se ei ole, sillä tiede ei noin rajallisesti asiota käsittele, voi tietenkin oikean tieteen tekeminen olla tiedekunnan edustajille mahdotonta, sillä miehiä ei juuri kiinnosta tutkia toisen suku puolen ongelmia, sillä ne näkee niitä riittävästi ja tietävät että tehdään niin tai näin niin ongelma ei poistu.

AlexDee

• Vieras
« Vastaus #66 : 08.05.2014, 10:41 »
Feminismi, jota mä ja mun tuntemani feministit kannattavat, pyrkii ihmisten tasavertaiseen kohteluun ja kohtaamiseen, eivät mihinkään naisten ylivaltaan. Heissä on myös yliopisto-opiskelijoita ja eri sukupuolien edustajia, joten edes tutkimusta ei tehdä pelkästään naislähtöisesti, jos nyt tutkijan sukupuoli on jotenkin erityisen merkittävä tieteen tekemisen kannalta.

Edelleenkin haluaisin vastauksen kysymykseeni, jonka esitin pari sivua sitten: Entä esim. mä, joka olen mies, feministi (ja kaikkea muutakin humanistista hapatusta edustava yksilö), mutta en alista (tällä hetkellä ainakaan) naisia kinkymielessä? Onko mun siis mahdollista olla 'oikea Master' miestä alistaessani, mutta ei naista alistaessani? ;) Vakavasti puhuen, olisi  kovin kivaa, jos ulkopuoliset eivät pyrkisi määrittelemään, kuka on 'oikeamaster' ja kuka ei. Jos ihan oikeasti annettaisiin ihmisten määritellä omat suhteensa ja niiden säännöt arvottamatta ulkopuolelta.

Fixx

• Vieras
« Vastaus #67 : 08.05.2014, 12:36 »
Tästä varmaan voidaan olla samaa mieltä, että feminismi ja sovinismi ovat toisensa vasta kohtia, kun puhutaan seksuaalisuudesta.
No ei kyllä olla samaa mieltä. Feminismin miehisenä vastinkappaleena voidaan pitää maskulismia. Sovinismi on alunperin yleisluontoisempi käsite (tai vielä alkuperäisemmin kansallismielisyyteen liittyvä käsite), ja naisten tekemästä sukupuolisesta syrjinnästä käytetään vaan nimitystä naissovinismi.

AlexDee, eihän Masterin roolista ole määritelty mitä sukupuolta subin pitäisi olla. Gay-Masteri on ihan yhtä truu kuin hetskukin. Jenkkilän maalla on menty vielä pidemmälle eikä siellä edes määritellä että Masterin pitäisi mies olla.

Fixx

• Vieras
« Vastaus #68 : 08.05.2014, 12:45 »
minua häiritsee suunnattomasti se, että D/s-ihmiset hokevat toistuvasti tasa-arvoa, mutta lisäävät siihen ehtolausekkeita. Onko se tosiasiallista tasa-arvo"aatteen" kannattamista ja lippulaivana olemista, jos siihen on pakko lisätä aina, että silti, not in my backyard, mutta kyllä mä kuitenkin kannatan tasa-arvoa? Ei minusta. Miksi silloin ei tosiaan sano, että no, tietyissä asioissa kannatan tasa-arvoa, mutta siviilielämässä en?
Minusta D/s-ihmiset usein tulevat ajatelleeksi tasa-arvoasioita läpi hiukan huolellisemmin kuin normikansalaiset, kun on se oma lehmä osittain ojassa. Käsittääkseni lopputulema yleensä on se, että tasa-arvoa kannatetaan ja puolustetaan yleisellä tasolla, sillä se on reilua ja oikein. Henkilökohtaisella tasolla puolustetaan yksilön oikeutta ja vapautta saada alistumisen tarpeensa tyydytettyä. Siis jyrkkä ei rakenteelliselle epätasa-arvolle, jyrkkä kyllä vapaudelle toteuttaa ihmissuhteensa haluamallaan tavalla. Jos hiukan asiaa lähtee ajattelemaan niin onhan noissa eroa.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 15:05 kirjoittanut Fixx »

vorona

• Kanta-asiakas
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
« Vastaus #69 : 08.05.2014, 12:58 »

Tästä varmaan voidaan olla samaa mieltä, että feminismi ja sovinismi ovat toisensa vasta kohtia, kun puhutaan seksuaalisuudesta.

Feminismillä ja sovinismilla ei ole mitään tekemistä ainakaan minun seksuaalisuuteni kanssa. Sukupuolen kanssa ehkä jonkun verran, mutta kuten Fixx sanoi, eivät ne silläkään janalla vastakohtia ole.

En edes tiedä mikä olisi vastakohta tuolle Guiden sovinismille, ellei hän sitten käytä sovinismia  sanan alkuperäisessä ja mielestäni varsin tympeässä merkityksessä. Ehkä tässä jollain lailla yritetään ylläpitää ja lietsoa sukupuolten välistä sotaa (varsin tympeää sekin), ja mikä hyvänsä sen -ismin vastakohta on, niin sitä lippua mä heilutan.

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • Galleria
« Vastaus #70 : 08.05.2014, 13:12 »
Feminismi, jota mä ja mun tuntemani feministit kannattavat, pyrkii ihmisten tasavertaiseen kohteluun ja kohtaamiseen, eivät mihinkään naisten ylivaltaan. Heissä on myös yliopisto-opiskelijoita ja eri sukupuolien edustajia, joten edes tutkimusta ei tehdä pelkästään naislähtöisesti, jos nyt tutkijan sukupuoli on jotenkin erityisen merkittävä tieteen tekemisen kannalta.

Edelleenkin haluaisin vastauksen kysymykseeni, jonka esitin pari sivua sitten: Entä esim. mä, joka olen mies, feministi (ja kaikkea muutakin humanistista hapatusta edustava yksilö), mutta en alista (tällä hetkellä ainakaan) naisia kinkymielessä? Onko mun siis mahdollista olla 'oikea Master' miestä alistaessani, mutta ei naista alistaessani? ;) Vakavasti puhuen, olisi  kovin kivaa, jos ulkopuoliset eivät pyrkisi määrittelemään, kuka on 'oikeamaster' ja kuka ei. Jos ihan oikeasti annettaisiin ihmisten määritellä omat suhteensa ja niiden säännöt arvottamatta ulkopuolelta.
Eiköhän  tähän osa parhaiten vastata joku joka homo Masteri vastata, sillä itse keskityn vain naisiin:)

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • Galleria
« Vastaus #71 : 08.05.2014, 13:15 »
No ei kyllä olla samaa mieltä. Feminismin miehisenä vastinkappaleena voidaan pitää maskulismia. Sovinismi on alunperin yleisluontoisempi käsite (tai vielä alkuperäisemmin kansallismielisyyteen liittyvä käsite), ja naisten tekemästä sukupuolisesta syrjinnästä käytetään vaan nimitystä naissovinismi.

AlexDee, eihän Masterin roolista ole määritelty mitä sukupuolta subin pitäisi olla. Gay-Masteri on ihan yhtä truu kuin hetskukin. Jenkkilän maalla on menty vielä pidemmälle eikä siellä edes määritellä että Masterin pitäisi mies olla.
Eikö feminismi ole samalla tavalla miesten luoma käsite piipertäjä naisista, jotka vikisee aina jotai ja eivät ole koskaan tyytyväisiä.

hunninko

• Vieras
« Vastaus #72 : 08.05.2014, 14:35 »
...

En edes tiedä mikä olisi vastakohta tuolle Guiden sovinismille, ellei hän sitten käytä sovinismia  sanan alkuperäisessä ja mielestäni varsin tympeässä merkityksessä. Ehkä tässä jollain lailla yritetään ylläpitää ja lietsoa sukupuolten välistä sotaa (varsin tympeää sekin), ja mikä hyvänsä sen -ismin vastakohta on, niin sitä lippua mä heilutan.

Jos sovinismilla on alunperin tarkoitettu miessovinismia, kuten useimmiten tehdään, on sen jonkinlainen vastakohta naissovinismi. Ei siis feminismi, vaikkakin feminismin joitakin suuntauksia on kritisoitu juuri naissovinismista. Eikä aivan syyttä. Ja tämä lausuttuna ottamatta lainkaan kantaa muuten D/s -suhteiden ja erityyppisten sovinismien yhteyksiin. Jos sellaisia on, mistä en ole ollenkaan varma.

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • Galleria
« Vastaus #73 : 08.05.2014, 17:14 »

Feminismillä ja sovinismilla ei ole mitään tekemistä ainakaan minun seksuaalisuuteni kanssa. Sukupuolen kanssa ehkä jonkun verran, mutta kuten Fixx sanoi, eivät ne silläkään janalla vastakohtia ole.

Eli jos feminiininen  on maskulisen vasta kohta, niin mikä on feminismin?

Fixx

• Vieras
« Vastaus #74 : 08.05.2014, 20:22 »
Lainaus käyttäjältä: Guide-Master link=topic=7998.msg137388#msg137388
Eli jos feminiininen  on maskulisen vasta kohta, niin mikä on feminismin?
Feminismin miehisenä vastinkappaleena voidaan pitää maskulismia.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 22:21 kirjoittanut Fixx »