Baarin kannatusmaksut
Sana kultti perustuu latinan kielen sanaan cultus (palvonta, kunnioitus, kulttuuri, hienostuneisuus, jumalointi, loistokkuus, tyylikkyys, sivistys).
Tiedä sitten onko skenessä edes sellaista paikkaa kuin 'syvä'.
Lainaus käyttäjältä: Purppura - 10.04.2014, 09:22Tiedä sitten onko skenessä edes sellaista paikkaa kuin 'syvä'. Heh, äkkisyvä saattaa löytyä, mutta muuten ei...Luulen, että kinkyskenessä on yhtä paljon lahkolaisuuden/kulttimaisuuden tunnusmerkkejä kuin missä hyvänsä skenessä, jossa asioihin suhtaudutaan intohimolla. Niinkuin vaikkapa harrastajabaristojen yhteisössä.
Olen uusi foorumilla, hei vaan kaikille! Keskusteluja olen seurannut sivusta ja päätinpä ottaa osaa itsekin. En ymmärrä mitä tekemistä kinkyilyllä on kulttiuden ja uskonnon kanssa. Mitään ulkopuolista Jumalaa/jumalolentoa/auktoriteettia, jota kuunnellaan, rukoillaan ja jolle uhrataan ei ole. Toivottavasti ainakaan... Arvoja on elämässä jokaisella ja parasta olisi kun ne muodostuisivat omien elämänkokemusten kautta, ei jonkun papin/rabin/auktoriteetin sanelemana. Individualismi, ihmisen oikeus itse muodostaa omat arvonsa ja päättää mikä itselle on hyväksi on käsittääkseni myös kinky-seksiä harrastavan oikeus.
Mun mielestäni täällä myös keskustellaan varsin avoimesti asioista, enkä koe, että olisi olemassa jokin sääntökokoelma, mistä saa puhua ja mistä ei. (No, aiempaan persoonaani liittyvään näkemykseen viitaten voi toki olla, etten vain taas ymmärrä ja huomaa sellaisia piirteitä. Siinä tapauksessa olen onnellinen ollessani minä. )Toki täällä törmää näihin 'tällainen on oikea Master/sub' -keskusteluihin, mutta sama ilmiö tulee vastaan kaikissa yhden asian ympärille kehittyneissä yhteisöissä. Äitipalstoilla kiistellään oikeasta lapsen ruokinnasta, vegaanifoorumilla siitä, millainen on oikea vegaani, autoharrastajien keskuudessa ainoasta oikeasta automerkistä jne. Ei kaikkeen tarvitse suhtautua niin vakavasti.