Mulla oli hieman vastaavanlainen tilanne. Ex-vaimo oli täysin vanilja ja mulla oli todella iso kynnys kertoa hänelle asioita mitä haluaisin sängyssä tehdä, mutta jossain vaiheessa rohkaistuin kuitenkin. Jonkin verran se vaati pureskelemista, mutta hän oli kuitenkin ymmärtäväinen ja suostui kokeilemaan kaikenlaista, esim. panemaan mua, mutta mulle jäi kyllä sellainen käsitys, ettei hän tehnyt sitä kauhean mielellään, eikä koskaan ollut itse aloitteellinen asiassa.
Kun kysyin asiasta että haittaako häntä, hän kuitenkin sanoi, että ei se haittaa häntä ja ymmärtää että ihmisillä on fetissejä ja kaikenlaisia seksuaalisia mieltymyksiä, mutten halunnut painostaa häntä väkisin mukaan juttuihini. Suhteemme kaatui loppujen lopuksi ihan muihin asioihin, etenkin kommunikaation puutteeseen.
Jokainen tapaus on kuitenkin yksilöllinen, mutta uskoisin, että jos ihmiset ovat tarpeeksi liberaaleja, he ymmärtävät yskän ja jos rakastaa toista niin on valmis tuottamaan hänelle mielihyvää monin eri tavoin, myöskin menemällä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.
Kannattaa edetä kuitenkin varovasti, eikä kertoa yhdellä kertaa kaikkea, koska se voi olla liian iso pala käsiteltäväksi.
Meillä se alkoi ihan siitä, että pukeuduttiin eroottisesti ja kokeiltiin kevyttä sitomista ja askel kerrallaan sitten vähän rajumpiin juttuihin. Aikaa tässä välissä kului useampi vuosi.