Baarin kannatusmaksut
Entä onko henkistä masokistia olemassakaan? Mitä on henkinen kipu?
Toki liika on liikaa ja jossain välissä lakkaa olemasta hauskaa, kun joutuu ypöyksin kestämään
Henkilö, joka on siinä pyyhkimässä kyyneleet ja sanomassa, että kaikki on kunnossa, että se, mistä nuo negatiiviset tunteet tulivat, on poissa.
Olen riittävä, juuri hyvä, juuri sellaisena, eikä vain hyvä, vaan haluttu.
Seuraavalla kerralla kun ollaan taas jälleen tilanteessa missä itkettää, sitä ei uskalla tehdä täysillä tai ollenkaan koska muistissa on edellisen kerran yksin jättäminen ja hylkääminen sen sijaan, että olisi kaivannut ymmärrystä, keskustelua ja hyväksyntää.Mahdoton yhdistelmänä sellainen jossa D tykkää henkisestä alistamisesta ja nartun nurkkaan laittamisesta mutta ei kykene tai halua ottaa sen jälkeen vastuuta siitä tunnetilasta mihin on subinsa ajanut.
Kokemusta tilanteesta jossa Master tokaisi tylysti kyyneleeni nähdessään: "Mitä sinä pillität."Nämä tunteet ja luottamus jäävät pois jos D ei salli tai kestä itkemistä. Ei halua tietää syytä, ei halua nähdä että hänen tekemisensä on aiheuttanut reaktion mikä sillä kertaa oli kestämätön.
Minä en pystyisi sessioimaan lainkaan tai tekemään mitään sellaisen D:n kanssa, joka ei osaisi ottaa huomioon juurikin näitä seikkoja.
Tulipa tälläkin keskustelulla harvinaisen selväksi, että myös tällaiset näkökulmat leikeissä kannattaa keskustella oikein tarkoin läpi ennen kuin mitään tekee, ettei ikävästi vasta tilanteen eteen tullessa paljastu, ettei masterista olekaan kestämään hallittavansa tunteelliset reaktiot.Sanoisin, että minulle henkinen masokismi ei ole mielen satuttamista, eikä vaarallista terveydellä leikkimistä, sillä no ensinnäkin ottaisin selvää, että tätä ylipäätään uskaltaa harrastaa kyseisen ihmisen kanssa, ja kun minulle kyse on nimenomaan puhdistautumisesta ja vapautumisesta. Tarkoitus on olla jälkeenpäin entistä ehompi. Mutta juu, pitäähän sitä olla aika masokisti, että sen prosessin kestää läpi
Dominoivan ei edes tarvitse olla ajatustenlukija, että onnistuisi. Perustarpeet ja luonteet selvitetään keskustelemalla. Ja itse leikin alkaessa erilaiset tunnereaktiot näkyvä ihmisessä todella selkeästi. Ja subina voi myös pyrkiä tähän sanattomaan viestintään. Se on oikeastaan olennainen osa koko leikkiä, että saa kerrottua tavalla tai toisella toiselle, että Nyt toimii. Lisäksi tilanteessa pystyy pitämään yllä melko avointa keskustelua. Sen voi ottaa myös tärkeäksi osaksi valta-asetelmaa. Monille kun asioiden ääneen sanominen on kynnys jo itsessään.
En ole kokenut henkistä kipua vielä mutta uskoisin sen olevan tehokas keino päästää irti menneisyyden jutuista, kuten tuossa ylempänä jo sanottiinkin. Fyysisestä kivusta en nauti, mutta saan itseni sietämään sen jos kuvittelen että vierelläni on master, joka KÄSKEE kestämään kaiken...viimeksi käytin tätä kikkaa kun potkaisin jalkani johonkin huonekaluun ja pää meinasi ensin levitä kivusta (tuntoaistini ylireagoi), mutta sitten mieleni järkkäsi viereeni ihmisen, joka käski kestämään. Ja minähän tottelin.