Baarin kannatusmaksut
Henkinen masokisti antautuu kerta toisensa jälkeen tilanteeseen jossa maailma revitään ympäriltä kappaleiksi (tai vaihtoehtoisesti tietoisesti tai tiedostamattaan takertuu henkistä tuskaa tuottavaan tilanteeseen/parisuhteeseen/tms).- Henkisen masokistin kohdalla sessioilla ei niinkään pyritä viemään rajoja kauemmas ja kasvattamaan sietokykyä, vaan enemmänkin havahduttamaan ja murentamaan ne turruttavat suojamuurit jotta asioita voisi kokea herkemmin.
Kyllä, henkisiä masokisteja on, yksi sellainen ilmoittautuu täällä. Kun on kokenyt aitoa henkistä kipua menetyksen muodossa. Kun on rakentanut ympärilleen turvamuurin suojaamaan näitä kolhuja vastaan ja kun sitten huomaa saavansa samanlaisen tyydytyksen henkisen kivun kestämisestä ja sen voittamisesta kuin mitä fyysinen masokisti voi saada kestettyään oman kipuannoksensa.. Henkinen masokisti antautuu kerta toisensa jälkeen tilanteeseen jossa maailma revitään ympäriltä kappaleiksi (tai vaihtoehtoisesti tietoisesti tai tiedostamattaan takertuu henkistä tuskaa tuottavaan tilanteeseen/parisuhteeseen/tms). Henkisen masokistin kohdalla sessioilla ei niinkään pyritä viemään rajoja kauemmas ja kasvattamaan sietokykyä, vaan enemmänkin havahduttamaan ja murentamaan ne turruttavat suojamuurit jotta asioita voisi kokea herkemmin.
Onko sellainen henkilö masokisti,joka saa nautintonsa ehkä kokonaan siitä,että tietää/tietäisi Herransa nauttivan omistamansa subin/orjan kivusta tai sen tuottamisesta hänelle? Itse koen,että en yksin ole masokisti,vaikka jonkin vaikean ja rankan henkisen asian kestäminen ja siitä järjissään selviäminen tuntuu antavan voimia erityisellä tavalla. Kunnes jälleen on kamppailemassa jossain inhassa tilanteessa :-D
Mitenköhän tää menee muilla muakin alkoi kiinnostaa onko olemassa kahdenlaisia masokisteja? Mikäpä minä olen sanomaan, mutta mun mielestä kivun jälkeisistä endorfiineista kiksinsä saavaa voidaan pitää yhtä lailla masokistina, mutta jos nauttii siitä miten kiduttaja saa nautintonsa eikä itse tykkää tuntemuksista niin ollaan lähempänä subiutta kuin masokismia, mikä ei tietenkään ole arvossaan yhtään vähäisempi asia.
Lainaus käyttäjältä: BlackFairy - 13.12.2011, 12:33Mitenköhän tää menee muilla muakin alkoi kiinnostaa onko olemassa kahdenlaisia masokisteja? Mikäpä minä olen sanomaan, mutta mun mielestä kivun jälkeisistä endorfiineista kiksinsä saavaa voidaan pitää yhtä lailla masokistina, mutta jos nauttii siitä miten kiduttaja saa nautintonsa eikä itse tykkää tuntemuksista niin ollaan lähempänä subiutta kuin masokismia, mikä ei tietenkään ole arvossaan yhtään vähäisempi asia.No kun ei ole pahemmin kokemusta,ei ole ollut D/s-suhteessa,e,niin ei voi tietää,että miten reagoi fyysiseen kipuun. Ne pilepiiskauskokeilut mitä ollut,eivät ole kuin sattuneet ja jännittäneet,mutta kiitollinen mieli ollut kuitenkin Piiskaajia kohtaan sen jälkeen.Ehkä sitä tosiaan on enempi subi kuin masokisti. Ota näistä nyt sitten selko
Ei kai sillä muuten ole väliä mikä on kuin että seuraa tai materiaalia hakiessa on helpompi löytää mieleistänsä jos on sanoja sille mistä nauttii.
Masokisti nauttii fyysisestä kivusta oli se extremeä tai vain pyykkipojat nänneissä. Jos ei nauti kivusta niin on sitten jotain muuta.
Keskustelu murtumisesta oli mielenkiintoinen. Toki murtumisesta voidaan puhua seksiin ja fantasioihin liittyen, vaikkei todellisella murtumisella mielestäni olekaan mitään tekemistä s/m -seksiin kuuluvan vapaaehtoisuuden, oman tahdon ja sovittujen rajojen ja sääntöjen kanssa. Seksissä valta ja alistuminen on lopulta kuitenkin fantasiaa ja illuusiota, sillä seksi mahdollistaa näiden tunteiden turvallisen kokemisen ja niihin eläytymisen kunkin omien rajojen ja mieltymysten mukaan. Toki murtumista voi leikkiä ja siitä fantasioida,
Käsitän tämän näin - kun tuntee konkreettisesti voimattomuuden, ei ole enää kykyä tai mahdollisuutta omaan kontrolliin - silloin tapahtuu alistuminen tilanteen edessä josta seuraa murtuminen, kuori säröillä enemmän tai vähemmän. Murtuminen on seuraus jostain missä tajuaa että ei hallitse enää sitä tilannetta eikä välttämättä itseäänkään.
Miten kinkyssä pystyy saavuttamaan saman tunteen, murtua. Turvasana pois? Riittävä henkinen alistaminen henkilölle joka ei pidä siitä? Viedä alistuva syvälle regressioon, jos tuntee subin tarpeeksi hyvin osatakseen tämän?