Kirjoittaja Aihe: Miten kolumnistit valitaan? Saako toivoa aiheita?  (Luettu 4891 kertaa)

Jake

Otsikko kertonee asian...  8)

Glori

• Vieras
Vs: Miten kolumnistit valitaan? Saako toivoa aiheita?
« Vastaus #1 : 12.03.2014, 16:01 »
Kolumni on kirjoittajansa henkilökohtainen mielipide ja hän esittelee siinä asiansa itse valitsemastaan näkökulmasta.  En tiedä kuinka kolumnistimme ottavat aihetoiveita vastaan? Ehdottaa saa tietysti, ehkä joku tarttuu täkyyn?

Kolumistin profiilista löytyvät nuo neljä kirjoittajaa. Lisäksi yhdeltä vierailevalta kirjoittajalta tulemme saamaan tekstin parin kuukauden välein. Aihe ja lähestymistapa on heidän itse valittavissaan, emme ylläpidossa puutu, emmekä ohjaa sitä millään tavalla. Kolumnisteiksi olemme pyytäneet nämä neljä varsin erityyppistä henkilöä. Valinta on ollut ylläpidon. Tällä hetkellä emme tarvitse enempää kirjoittajia.

isabella

« Vastaus #2 : 12.03.2014, 17:58 »
Muutama ajatus on jo takataskussa seuraavia kolumneja varten mutta sitten pitääkin pohtia uusia aiheita. Minulle siis ainakin saa ehdotella kolumniaiheita. En tosin lupaa että tartun niihin ;)

Aino

• Vieras
« Vastaus #3 : 13.03.2014, 08:17 »
Mulla samaten on muutama ajatus muhimassa (ja vielä en ole itseasiassa kirjoittanut yhtään kolumnia sellaisesta pidempään pyöritellystä ajatuksesta, vaan aiheet ovat syttyneet hetkessä), mutta mielelläni otan vaikka yv:llä ideoita (ja muitakin kommentteja ja kritiikkejä!) vastaan.

Ihan suoraan annetusta aiheesta kirjoittaminen voi olla hankalaa, koska kolumnin luonteeseen kuuluu, että kirjoittajalla pitäisi olla siihen jokin henkilökohtainen näkökulma ja mielipide. Mutta toisaalta, niinhän niitä mielipiteitä ja ajatuksia ja näkökulmia syntyy, kun pallottelee mielessään jotain ideaa!  :)

terveisin,
Jaaritteleva, ylipitkien lauseiden ja selkeästi vaikeasti ymmärrettävien ajatusten ja näkökulmien
Aino
 ;)

Kettu vinossa

• Vieras
« Vastaus #4 : 13.03.2014, 14:04 »
Onko yksikään kolumnisteista fetisisti? Olisi kiintoisaa lukea fetissipohdintojakin kolumnimuodossa.