Kirjoittaja Aihe: Tinder  (Luettu 70569 kertaa)

TätiHapan

• V.I.P.
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Tinder
« Vastaus #105 : 30.08.2018, 23:27 »
Jos siellä luki, että Domina olen niin keskustelut oli kyllä ihan kauheeta kuraa. Jos oli meemeis selkeästi asia kuvailtu niin keskustelu oli järkevähköä. Jos tekstissä oli vihjailua niin aina oletettiin, että haluun kokee oman elämän fiftyshadesin.

ofelia

« Vastaus #106 : 30.08.2018, 23:34 »
Kerran painoin sydäntä sellaiselle profiilille, jossa luki jotain, että: "Mennään vaikka jäätelölle, kunhan et halua aina vaan vanilijaa". Tyyppi todellakin oli kinky, mut ei varmana kukaan muu kuin toinen kinky tajunnut sitä.  ;D
Tää on aika hauska :D Ja panta-kuva kans hyvä idea, kiitos vinkeistä :)

Armand

• V.I.P.
  • Tämän lapin kaupungin ainoa switch :D
  • Galleria
« Vastaus #107 : 31.08.2018, 00:43 »
Itse olen kokeillut vihjailevaa tyyliä ja myös suoraan kertonut asian ja toisinaan olen vain hakenut sitä yhden illan seuraa jolloinka en katso tarpeelliseksi ilmaista syvällisempiä mieltymyksiä. Mikä niistä sitten on toiminut parhaiten, no viimeksi mainittu, koska vain naamataulu tuntuu silloin merkkaavan jotakin. Puolestaan noi kaksi ensiksi mainittua ovat menneet aika tavalla metsään, joko matsini eivät ole tajunneet mitä haen ja joillekkin olen joutunut suomentamaan mitä tarkoittaa esim kinky, BDSM tai switch. Tai vaihtoehtoisesti niitä osumia ei ole tullut ollenkaan, hmm toki täällä Lapissa tiettyjen juttujen löytäminen on työn ja tuskan takana. Ehkä etelän mailla toimii kinkyillekkin paremmin tää sovellus.

toysnstuff

• Baarikärpänen
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
« Vastaus #108 : 15.09.2018, 20:43 »
Naisten käytös on kyllä... noh, erittäin mysteeristä. Tulee tykkäystä ja supertykkäystä, sitten kun sen kummemmin ajattelematta laitan "moikka" ja jotain - 'sulla on kivat kasvot', 'onko sul aiempaa kokemusta' - tms. jokseenkin tyhjänpäiväistä ekaan viestiin, niin sen sijasta että sieltä vastattaisiin jotain fiksumpaa mikä itseä kiinnostaa ja josta haluaisi jutella, pistetäänkin unmatch. Vaikka profiilissani teen mielestäni selväksi, että en ole kiinnostunut vetämään roolia vaan haluan kohdata ihmisenä.

Pitäisi kai keksiä joku vakioaloitusviesti, samaan tapaan kuin 'Master of None':n protagonistilla oli. Tosin en haluaisi missään nimessä tehdä näin. Mutta niin. alkaahan tää jo ärsyttään, kun puolet menee hukkaan. Vai pitäiskö niitä ajatella jo alunperin sopimattomina?

Oisko naisilta ehdotuksia tai näkemyksiä aiheesta?

Mikä ois hyvä tapa aloittaa viestittely? Jos ollaan samasta kaupungista, niin preferoisin mahdollisimman pikaista tapaamista ulkona tutustumisen merkeissä, mutta mitä olen tästä jutellut niin taitaa olla useimmille kynnyksen takana.

Punapää

• Vieras
« Vastaus #109 : 15.09.2018, 22:22 »
Itse aikoinaan vuosia sitten, kun tinderissä käväisin, muokkasin kuvaan piiloviestin. Tekstin "D/s" ja lisäsin sen kaulani kohdalle yhteen kuvaan. Vain yksi henkilö tunnisti sen, tai ainakin kommentoi avoimesti asiaa. Sovittiin heti treffit ja edelleenkin ollaan hyviä ystäviä   :)

Muiden kanssa sama "piiloteksti" toimi keskustelun avauksena. "Tiiätkö muuten mitä se tarkoittaa?"  ;)

Unikeko

• Kanta-asiakas
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
« Vastaus #110 : 15.09.2018, 22:51 »
En ole koskaan käyttänyt. En voisikaan.

Toki jo 1998 pohdin josko VR olisi lippuja tilatessa voinut tarjota myös treffejä. Syytä olisi, koska n 7 vuoden ja lukemattomien kuljettujen kilometrien taipaleella junassa oli todella harvoin oman ikäluokan naista vieressä istumassa tai edes vastapäätä.

Tinder ym voisi jossain vastaavassa tilanteessa olla hyväkin ratkaisu. 

D79Mies

• Baarikärpänen
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
« Vastaus #111 : 15.09.2018, 23:00 »
Minulla luki joskus suoraan "Dom". Silti tuli jotain tykkäyksiä pelkästään kuvien perusteella.

Piilukko

• Vieras
« Vastaus #112 : 15.09.2018, 23:22 »
Profiilin aukaiseminen ja kuvien selailu ja tekstin lukeminen on ainakin oman laitteeni tinderissä hyvin hidasta. Yleensä avaankin profiilin vasta matchin jälkeen, tai jos kuva vaikuttaa siltä, että tässä tyypissä saattaa olla pinnan alla vaikka mitä, katsotaanpa. Preferoisin kyllä deittailua, jossa edes jotain tekstiä näkyisi kuvan yhteydessä. Mutta siis tästä syystä on välillä tullut poistettua jo syntyneitä yhteyksiä, kun selviää, että hei täähän on dom/whatever.

"Sulla on nätit kasvot" on todella tylsä. Olen kuullut sitä nettideittailussa niin usein, että mitään merkitystä sillä ei ole. Kiva että tykkäät mun naamasta, mutta klikkasit sydämen, eli sen nyt voi arvata. Eikä se muutenkaan oikeen keskustelua herätä, mitä siihen olisi tarkoitus vastata? Mulla on aina profiilissa aika paljon tekstiä, joten todennäköisesti jotain sieltä löytää, mihin voi kommentoida. Tietysti kaikilla ei ole, ja erilaisia tapoja tinderöidä en tuomitse. Tuo on kuitenkin se syy miksi minulta tulee nopeasti poisto simppelistä kehusta jos tyyppi ei muuten ole supermielenkiintoinen ja juttu lähde nopeasti kiinnostaviin suuntiin. Seksi jos on ensimmäinen aihe, tulee myös samantien poistettua, koska en ole tinderissä seksi edellä. "Moi" on vähän heikko siksi, että olen online todella harvoin, joten tuntuu vähän hassulta chattailla moimotellen kun luen viestin seuraavana päivänä.

Tinderissä ei (kyllä, onneksi) voi jättää viestiä toiselle siten, että hän näkee sen vaikka onkin poistettu matcheistä. Joskus kyllä harmittaa, koska tekisi mieli antaa joku selitys deletoinnille. Ja varmasti miehille, kun matchejä tulee vähemmän, niin se on ikävämpää kun potentiaalinen sitten katoaa savuna ilmaan.

Mä olen itse käyttänyt keskustelunherätyslauseita, jotka on sit kaikille samoja. Ei tarvitse istua "moimitäkuuluun" läpi, ja jos toista järkyttää (esim se, että nainen tekee aloitteen ; ), niin onpahan homma ohi nopeasti.

toysnstuff

• Baarikärpänen
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
« Vastaus #113 : 16.09.2018, 02:26 »
Oon ihan samaa mieltä, että se kehu on tosi tylsä. Oma impulsiivisuus on tässä ehkä se ykkösprobleema, koska näin ex-introverttina jahkailijana rakastan sitä, kun voi heittäytyä ja sanoa mitä tekee mieleen tulee. Seurauksilla, jotka ei aina ole ihan sitä mitä toivoi.

Mutta niin.. mietin tätä siltä kannalta, että jos toinen osapuoli pystyisi tiedostamaan, että okei sen ekan jutun keksiminen voi olla tuskasta... mutta tää on ehkä vastuun vierittämistä toisen harteille omasta mokailusta. Ja kuitenkin, ehkä se ois asia joka ois hyvä muistaa. Samalla tapaa kuin se, että naiset voivat odottaa miehen tulevan juttelemaan, mutta itse toteavat etteivät ikimaailmassa pystyisi sitä tekemään (etenkään selvinpäin). Jolloin parhaassa tapauksessa löytyy ymmärrystä sille, kun toinen tulee sanomaan jotain hönttiä, ja siihen suhtaudutaan lempeästi - vaikka ei kiinnostaisikaan, niin ollaan kohteliaita torjumisessa. Tinderi tuntus olevan alusta, jossa ei juuri tunnu tavallisen elämän kohteliaisuus- ja käyttäytymissäännöt pätevän.

Monilla naisilla on tosiaan vain se kuva. Väitti eräs tuttava (nainen), että naiset joilla ei ole tekstiä hakevat seksiseuraa. Edellyttäisi siis jotain geneeristä hassua vitsiä alkuun, tai sitten asiaa - "oletko kuinka ison kynnyksen takana tutustumistapaamiselle vaikkapa kävelyn tai teekupposen merkeissä" - tai jatkoinfoa itsestä, jota ei profiilissa vielä tule selville. Ensimmäisen voin suoraltakäsin diskata, eli näillä kahdella sitten vois yrittää jatkossa.

Oon tällanen kantapäänkautta oppija. Kiitokset jo etukäteen jos joiltain saa vinkkejä nettimaailman sosiaaliseen peliin - ilman että se olisi sitä peliä. Tuli pitkään oltua käyttämättä tällasia alustoja. Teininä chattailu vielä onnistui.

ofelia

« Vastaus #114 : 16.09.2018, 18:06 »
Naisten käytös on kyllä... noh, erittäin mysteeristä. Tulee tykkäystä ja supertykkäystä, sitten kun sen kummemmin ajattelematta laitan "moikka" ja jotain - 'sulla on kivat kasvot', 'onko sul aiempaa kokemusta' - tms. jokseenkin tyhjänpäiväistä ekaan viestiin, niin sen sijasta että sieltä vastattaisiin jotain fiksumpaa mikä itseä kiinnostaa ja josta haluaisi jutella, pistetäänkin unmatch.
Tämä on kyllä kanavan vika eikä sukupuoliongelma. Ihmeteltiin aikoinaan kaverin kanssa miksi monet miehet jättävät vastaamatta viesteihin, vaikka ovat sen tykkäyksen antaneet. Selvisi että miehillä on usein tapana tykätä ihan kaikista profiileista ja valita vasta tulleista matcheista kenelle haluavat kirjoittaa tai vastata. Kaikki miehet eivät tietenkään toimi näin, mutta riittävän moni että se näkyy.

Tutustumisessa Tinderistä on ollut aika vähän iloa, mutta vanhoja tuttuja sieltä on tavoittanut mukavasti  ;D

Nick

• Vieras
« Vastaus #115 : 16.09.2018, 19:01 »
Puhdasta ajansäästöä, helpompi laittaa joku softa antamaan tykkäyksiä ja sitten valkata matcheistä jatkoon menijät.  8) Tai sitten naiset tykkää vaan top 5 miehistä ja he joskus pyyhkäisevät väärään suuntaan, tavispirkko saa vahinkomatchin. Tähän viittaa myöskin se että nainen on tehnyt aloitteen.

Piilukko

• Vieras
« Vastaus #116 : 16.09.2018, 19:18 »
Netissä teorisoidqan, että jos laitat tykkäystä kaikille, tinder ei päästä sua parhaille apajille. Etä algoritmit alkaa hylkiä sua.

Suomessa on kyllä vähän niin, että ei niitä ihmisiä nyt niiiin montaa ole, ettei voisi klikkailla "kaikkia" läpi, varsinkin yhtään pienemmillä paikkakunnilla.

Musta toi kysymys siitä, kaipaako pitkää viestittelyä vai tapaako mielellään heti, on hyvin. Deleteä tulee takuulla edelleen, mutta jos se vielä on oikeasti asia joka kiinnostaa, niin luulisi tulevan tuloksia. Mutta minähän en ole naisia tinderissä deittaillut. On siellä sekin, että kokeilee viidelletoista ja vaihtaa sitten taktiikkaa jos ei onnaa. Jos vastaan tulee elämän rakkaudelta vaikuttava tyyppi, niin kai siihen voi sitten kaiken säästyneen ajan käyttää ja luoda monimutkaisen viestin.

ofelia

« Vastaus #117 : 16.09.2018, 19:24 »
Puhdasta ajansäästöä, helpompi laittaa joku softa antamaan tykkäyksiä ja sitten valkata matcheistä jatkoon menijät.  8)
Ajansäästö loppuu siihen kun tarpeeksi moni käyttää tätä  ;D

Nick

• Vieras
« Vastaus #118 : 16.09.2018, 19:35 »
Puhdasta ajansäästöä, helpompi laittaa joku softa antamaan tykkäyksiä ja sitten valkata matcheistä jatkoon menijät.  8)
Ajansäästö loppuu siihen kun tarpeeksi moni käyttää tätä  ;D

Niin, tosin itse en usko tasa-arvoon näissä jutuissa. Tuskin merkittävä osa naisista rupeaa tykkäämään kaikista tai lähes kaikista miesprofiileista.

D79Mies

• Baarikärpänen
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
« Vastaus #119 : 16.09.2018, 21:59 »
Suomessa on kyllä vähän niin, että ei niitä ihmisiä nyt niiiin montaa ole, ettei voisi klikkailla "kaikkia" läpi, varsinkin yhtään pienemmillä paikkakunnilla.
Silloin kun minulla oli Tinder, niin ongelma oli juuri päinvastainen. Työ Helsinki–Vantaa –lentokentän vieressä ja koti moottoritien kyljessä aiheuttivat sen, että kun match tuli, niin osapuoli oli jo satojen kilometrien päässä, hehee!  ;D