Baarin kannatusmaksut
Se kuinka yleisesti hyväksyttäväksi terapiamuodoksi S/M tai muut kinkyilyn muodot voivat muodostua on tietysti mielenkiintoinen kysymys. Aika näyttää muuttuuko tämä entinen sairausluokitus parannusmuodoksi...
JUMALAUTA! Meinaavat pölliä mun businessidean! Koska mulla on tylsää, sepustelempä tähän muutaman lauseen.Jos seuraava teksti on liian raakaa loungeen, ylläpito heittänee tämän ketjun roskikseen tai sille sopivaan paikkaan. Mä en ole psykiatrista koulutusta omaava henkilö, mun mielipiteet ja tietämys perustuu täysin omakohtaisiin kokemuksiin. Olen parisenkymmentä vuotta (Herranjumala!) aktiivisesti harrastanut sadomasokistista toimintaa erityyppisten masokistien kanssa. Näistä ihmisistä suurin osa on luokiteltu psykiatrian toimesta epävakaiksi, itsetuhoisiksi tai muuten vaan hiukan hulluiksi. Suurin osa 'normaaleista' ihmisistä näkee itsensä vahingoittamisen tai vahingoittamisen pyytämisen toiselta henkilöltä sairaana toimintana. Iso osa myös ns. 'bdsm-skenessä' mukana olevista ei oikein osaa käsitellä keholle näkyviä vaurioita tuottavia tekoja saatika ns. 'rajaleikkejä' joissa voi olla oikeastin jopa hengenvaara läsnä.Mä en itse ole, lähtökohtaisesti, kiinnostunut ihmisten motiiveista vaan ainoastaan haluista ja niiden tyydyttämisestä.Tässäpä kuitenkin hieman kokemuspohjaista lässytystä siitä, miksi joku satuttaa itseään esim. viiltelemällä :-Yleensä teini-iässä alkava itsensä vahingoittaminen jakautuu todellisuudessa kahteen/kolmeen kategoriaan -Kasvamiseen liittyvä huomiohakuisuus, erilaisuuden tavoittelu ja muiden apinointi. Toisinsanoen, motiivi tekemiselle ei ole mikään muu kun olla 'niin helvetin hardcorea' Tämän taustalla ei ole mitään todellisia ongelmia vaan kyse on ohimenevästä vaiheesta. Mä en sekaannu kakaroihin, joten tämä lausahdus pohjautuu täysin muiden kertomuksiin kokemuksistaan. -Traumoihin perustuva itsensä satuttaminen. Realielämästä : Olen kuunnellut juttuja tuomioistuimissa käsitellystä insestistä ja pedofiliasta, kotona tapahtuvasta raa'asta väkivallasta, heitteillejätöstä ja yksinkertaistettuna siitä, että ketään ei oikeasti ole välittänyt lapsesta tämän kehittyessä. -Synnynnäinen tarve itsensä vahingoittamiseen. Tämän olemassaolosta on varmasti tapeltu sellaisissa paikoissa joissa viisaammat keskustelevat. Oma näkemykseni on, että on joitakin, hyvin harvoja, henkilöitä joiden toiminnalle ei ole muuta selitystä.-Motiivit Kaikelle toiminnalle on aina jokin syy, itsensä vahingoittamiselle yleisimmät lienevät : -Huomion haku, avunhuuto -Pahan olon purku -Tyydytys joka saadaan oman veren ja kehon vahingoittumisen näkemisestä -Muut masokistiset motiivit -Endorfiini yms koukkuun jääneet kipunistit-"Menkää hoitoon!" Suurin osa henkilöistä joiden kanssa olen juttuja harrastanut, ovat tai ovat olleet hoidossa. Psykiatria ja lääkkeet saattavat pitää elossa mutta harvoja ne 'parantavat'. Tämän postauksen alkuperäinen viestihän liittyi juurikin tähän.-Prognoosi Vaikeasti itsetuhoisia ja epävakaita henkilöitä on elossa yli 30 vuotiaina suhteellisen vähän. Näin siis niistä jotka itse olen tuntenut. Tosin, olen toiminut myös n. 60v masokististen ihmisten kanssa jotka hakevat mm. viiltelyä.Jotta sellasta.Moraaliset seikat näistä ovat jokaisen oma näkemys, se että joku paheksuu jotain ei sinällään vaikuta yhtään mitään yhtään mihinkään.-Stoge
Kiitos tästä tietopaketista aiheesta josta itselläni ei ole omakohtaista kokemusta. Et ehkä halua paljastaa business ideasi arvoikkainta kohtaa näin julkisesti, mutta mikä kokemuksesi pohjalta on se asia kovassa s/m-sessiossa (tai jopa hieman siitä yli jos olen sinun halusi tulkinnut oikein) joka toimii parantavana, sille apua tarvitsevalle?