Äänestys

Kumpi on parempi siivouksessa: mies vai nainen?

Mies
36 (27.3%)
Nainen
68 (51.5%)
Ihan sama, äiti siivoaa
28 (21.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 54

Kirjoittaja Aihe: Hupikysely: Kumpi on parempi siivouksessa: mies vai nainen?  (Luettu 44989 kertaa)

Koo

• Vieras
Olen sanaton... luulin että nuo asenteet jäi 60-luvulle...

mauje

• Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
En ota kantaa kuka siivoaa paremmin, se kun riippuu aika paljon siitä arvostelijasta. Itse siivoan sellaisen nopean viikkosiivouksen tai yksittäisen kaaospesäkkeen, koska jos rupean hommaan tosissani niin siihen menee koko päivä ja vielä seuraavakin. Ja kun taloudessa on lapsiakin niin saavutettu tulos on häviävän hetkellinen...yritän siksi pitää jonkinlaista kohtuutta yllä siisteydessä ja siivoamisessa. Joulu- ja pääsiäissiivoukset ovat sitten niitä suurempia mullistuksia. En ole erityisen innokas siivooja...mutta en kyllä halua hukkua p*#kaankaan. Toteutan siis kompromissin laiskuuden ja oman siisteyskäsitykseni välillä olematta aivan tyytyväinen tulokseen...

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Olen sanaton... luulin että nuo asenteet jäi 60-luvulle...

No valitettavasti se vain näkyy tänäkin päivänä asenteista riippumatta. Naisilla vain on esteetisempi silmä kuin miehillä.

Tämä minunkin edustamani viiskymppinen sukupolvi joka on syntynyt 60-luvulla ja kasvanut 70-luvulla edustaa sen aikaisten äitien ja isien kasvatus periaatteita. Siitä me ei päästä mihinkään. Juna kääntyy hitaasti mutta varmasti.

xantra1986

• Vieras
Mies koska jos tyyppi alkaa siihen hommaan se on ihan viimeisen päälle pedanttia - jonkinlainen suoritus :)

Tahtoisin tavata tuollaisen miehen  :love:

Smooth

• Vieras
Mies koska jos tyyppi alkaa siihen hommaan se on ihan viimeisen päälle pedanttia - jonkinlainen suoritus :)

Tahtoisin tavata tuollaisen miehen  :love:

Sellainen mies on pedantti muissakin asioissa. Siis kaikessa. Kaikki pitää olla kuosissa ja viimeistä piirtoa myöten viimeistelty ja pizzakin pitää syödä aina viipale kerrallaan lautaselta nätisti veitsellä ja haarukalla. Ei ikinä mitään mussutelua sohvalla töllön edessä.

Joten minä jätän suosiolla väliin sellaisen miehen. Pieni epäjärjestys (huom. pieni ja hallittu) on ihan tervettä... 8)

Dominantti

Sellainen mies on pedantti muissakin asioissa. Siis kaikessa. Kaikki pitää olla kuosissa ja viimeistä piirtoa myöten viimeistelty ja pizzakin pitää syödä aina viipale kerrallaan lautaselta nätisti veitsellä ja haarukalla. Ei ikinä mitään mussutelua sohvalla töllön edessä.

Joten minä jätän suosiolla väliin sellaisen miehen. Pieni epäjärjestys (huom. pieni ja hallittu) on ihan tervettä... 8)

Ei se niin aina toimi... Itse olen enemmän "Teen kunnolla jos teen ollenkaan" -tyyppiä. Tulee harvemmin tehtyä, mutta kun teen teen sitten hyvin. Eli silloin kun innostun vaikkapa kuuraamaan kontaten kylppärin lattiaa teen sen sitten kerralla kunnolla. ;)

orjamies

• Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
No yli 20v työkokemuksesta on jotain hyötyäkin,elikkä jos teet jotain tee se 1 kertaa kunnolla,vaikka veisi hiukan enemmän aikaa,kuin 5 uudestaan ja aikaa palaa lopulta 10 kertaa  enemmän,kun jos olisi tehnyt kerralla kunnolla,,

peace

• Asiakas
  • **
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Siivouksessa ei kyllä riitä kerran ja kunnolla. Muuten joutuu elämään aika sotkussa.

Kerran viikossa ja kunnolla, siitä on jo jotain hyötyäkin. No ehkä kerran viikossa ja riittävän hyvin toimii myös.

Glori

• Vieras
No ehkä kerran viikossa ja riittävän hyvin toimii myös.

Tervetuloa käymään ja luutun voi ottaa mukaan  :P

peace

• Asiakas
  • **
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria

Auts, eikö tämä ollutkaan hupikysely?

Mut joo, miksipä ei.

ursa

• Vieras

Auts, eikö tämä ollutkaan hupikysely?

Mut joo, miksipä ei.

Tuokin olisi hyvä ikuistaa. Mikä onkaan siivoamisen syvin olemus?  ;)

orjamies

• Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
kerran viikossa tai päivässä tarpeen mukaan mutta kunnolla!

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria

Miksi ihmeessä. Kyllä sillä on tapakasvatuksellinenkin merkitys. Siis syökö pizzansa sohvalla vai pöydän ääressä. En minä ainakaan tykkää että niitä ruo'an murusia on joka puolella eikä niitä siivoa kukaan sitten pois. Kun syödään niin syödään pöydän ääressä ja eikä seilata ympäriinsä. Ja mitä tulee siihen "lautaselta viipale kerrallaan" niin eikö noin pienellä yksityiskohdalla voi tehdä jokaisesta ruokailutilanteesta nautinnon. Ja mikä parasta... Se vähentää oleellisesti siivoamisen tarvetta.

Eikä se pedanttius ole noin itsestään selvyys. Jos jostakin periaatteesta pitää kiinni niin ei kaikki asiat ole periaaterysymyksiä jolloin myöskään sitä pikkutarkkuuttaa ei tarvitse viljellä. aina pitää muistaa että jos on itse tyytyväinen omaan tuotokseensa niin se on jo iaka hyvä. Ulkopuoliset paineet on sitten se toinen joka määrittää sen lopullisen laadun.

Tämä pätee niin työelämään, perhe-elämään kuin lastenkasvatukseenkin... puhumattakaan siivouksen tarpeellisuudesta ja laadusta.

PeterFlo

Moisista perusasioista ei kannata edes keskustella tällä foorumilla :)

Nuppuorja

• Vieras
Höh. Siivoamisen syvin olemus: nainen siivoaa ja palvelee miestään. Sotkekoon, syököön sohvalla, sängyssä ja missä ikinä haluaa. Minä kyllä siivoan.  (Onko mulla siivousfetissi?)