Äänestys

Kumpi on parempi siivouksessa: mies vai nainen?

Mies
36 (27.3%)
Nainen
68 (51.5%)
Ihan sama, äiti siivoaa
28 (21.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 54

Kirjoittaja Aihe: Hupikysely: Kumpi on parempi siivouksessa: mies vai nainen?  (Luettu 44967 kertaa)

balthazar

• Vieras
Oikea vastaus on; subi ;D

Neiti Heinänen

• Vieras
Oikea vastaus on; subi ;D

Ihana, just noin. Oikea asenne.

GaabrielG

Yks hailee, kuka nauttii mistäkin, yks tekee rahasta, toiselle se on terapiaa, joku tulee "Mieleen" ja muitakin pervoja kiksejä on siinä helposti tarjolla..  8)

idänmusta

Siivousorjana voisin olla jollekkin itä-suomes ainakin

Sindy68

• Vieras
Mies siivoaa paremmin. Siivosin tuonnoin autotallin miehen kanssa.
Suurin osa kaikesta, minkä olin kaappeihin ja hyllyihin vuosien varrella kerännyt
kuvitellen, että on tarpeellista lähti kaatopaikalle ja siistiä tuli.
Sama koskee kotia. Nainen tuppaa keräilemään hyllyihin kaikenlaista,
mitä ei koskaan käytä/tarvitse, mies taas heittää krääsän suoraan roskikseen.
Vähän sama kun, kumman matkalaukku on nopeampi pakata ja kevyempi,
miehen vai naisen? - (ponyboy81 voisi tulla kyläilemään kyllä :)

Chmlnidae

• Vieras
Mun kokemuksen mukaan jos mies siivoaa on jälki siistimpää, jos nainen niin puhtaampaa.
Eli miehet järkkää, naiset jynssää. (karmeeta yleistystä, uh)

misuli_n

Mami tietenkin.

Nylonia-71

• Vieras
Tiiminä olisivat parhaat, mutta nainen varmastikkin

RMK

• Vieras
Siivous on akkojen hommaa. ;D

Underworld

• Vieras
en pysty pitämään paikkoja järjestyksessä, mutta teen suht perusteellista aina kun aloitan

balance

• Vieras
Se kummalla on motivaatio korkeammalla.

Solitaire

• Vieras
Olipas kivikautisia vastauksia varsinkin ketjun alkupäässä. Siivoaminen ei ole naisen geeneissä  :))

Oma kokemus on se, että nykymiehiltä luonnistuu siivoaminen ja kokkaaminen yhtä hyvin kuin naisilta. Olen ollut väistämättä aina se surkeampi kokki kun miehet on loihtineet vaikka ja mitä äitinsä resepteillä pöytään. Siivousvälineisiinkin tartutaan yhtä hanakasti, joten itse en enää usko että tarvitsee kärsiä suhteessa perinteisestä työnjaosta.

Olen pedanttisempi siivoaja mutta onko siitä mitään iloa jos jään hinkkaamaan keittiönkaappien ovia ja paperipino työpöydällä jää selvittämättä ja keräämään pölyä. Olen siis jonkin sortin perfektionisti joten siivoaminen on hitaampaa.

Mami

• Vieras
Mami tietenkin.

Kyllä! Ihan paras olen  :D

Kulkuri

• Vieras
Yksin asuvana, 14v itse kotini siivoten. Olen oppinut jopa nauttimaan siivouksesta. Tiskaaminen käsin on jopa rentouttavaa puuhaa, kuten muukin keittiössä väkertely. Kuitenkin järjestyksen miehenä ja järjestystä arvostana. On vain hemmetin hyvä, kun väliin käy kylässä joku joka sotkee tätä rakentamaani järjestystä. Sen kaukosäätimen ei aina tarvitse olla just siinä :D

Kumpi parempi..persoona kysymys, mutta monesti tullut vastaan sana boheemi-elämäntapa. Minusta se on melki synonyymi jo laiskalle siivoojalle ;) hyvä selitys...

Underworld

• Vieras
Nyt vaikuttanee oma luonne ja lähipiirin naiset, mutta näen vähän toisin: naiset pitää ulkoisen näkymän hyvässä kunnossa, mutta jos halutaan perusteellisempaa otetta niin sujuu miehiltä(tai ainakin itseltäni)paremmin, siis myös jynssäys :)
Mun kokemuksen mukaan jos mies siivoaa on jälki siistimpää, jos nainen niin puhtaampaa.
Eli miehet järkkää, naiset jynssää. (karmeeta yleistystä, uh)