Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: vide - 30.05.2014, 16:11Lainaus käyttäjältä: LaVida - 30.05.2014, 12:29Puurot ja vellit menny tässä monella aikamoisesti sekaisin. Narkkarit ym. työvoiman ulkopuolella olevat ei kannata sotkee joka rakoon, varsinkaan kun puhutaan työnteosta.Olen sitä mieltä myöskin että tekemättä mitään huvin vuoksi saa liian helposti rahaa. Työtä ei arvosteta. Mutta valitettavasti tukien jäädyttäminen ei ole Se oikea keino. Jos nyt puhutaan vain rahalliselta kantilta, voi sitten laskea vaikkapa kasvavan poliisin työvoiman, tulevan korruption jne.. Sitähän tulee kun ihmiset joutuvat varastamaan ruokaa elääkseen ja nousevat barrikaadeille. Pienet tuloerot pitävät meitä elossa ja erotutaan sillä eduksemme.Sillä että pidetään köyhät köyhänä, tai ettei heitä tueta takaa vain sen, että työtön ei työllisty jatkossakaan.Sossussa on liian vähän työvoimaa. Sosiaalityö on muutostyö. Nyt siellä tahkotaan rahapäätöksiä vain, Se ei hyödytä ihmistä eikä vie häntä eteenpäin. Terveyskeskuksen lääkärille on pitkät jonot. Leikkaukseen tai hoitotoimenpiteisiin vielä pidemmät.Niin että mistäs me säästettäis? Potkitaan muutama hoitaja ja lääkäri? Niinkö? Lisäkommenttina voisin sanoa että ne potkitut Finnairin lentoemot tullaan korvaamaan Espanjalaisilla juanitoilla. Mitä juhlimista tai hurraamista siinä on? En ymmärrä.Sulla ne on tosiaan sekaisin. Miten ylisuuri julkinentalous luo talouskasvua?Ja miksi Finnairin pitäs pitää ylipalkattuja emoja töissä samalla, kun tekee hirvittävää tappiota?Valtioko ja sitä kautta veronmaksajienko pitäisi taas kaivaa kuvettaan?Paskaduunit syntyy just määrättyjen ahneiden eiittiduunareiden takia joita on satojatuhansia.Mä arvostan ihmisiä joilla on vahvoja mielipiteitä ja jotka seisovat niiden takana, muuttavat kantaansa jos on tarpeen, huomatessaan olleensa väärässä. En nyt ole hakemassa mitään maailmansotaa aiheesta, mutta sinua en aio Vide korjata laisinkaan. Se olisi täysin aikani haaskuuta. Tee itsellesi kuitenkin palvelus ja ota hiukan edes selvää asioista, hiukan pintaa syvemmältä, äläkä vain hoe Timo Soinin lausuntoja. Talouskasvua ei luoda irtisanomalla ihmisiä massoittain. Rajapintaa laman ja talouskasvun välissä on nyt paljon. Ajat eivät ole mitä huonoimmat, mutta uhkakuvat kamalat. Radikaalit ja isot muutokset voivat keikuttaa venettä tällä hetkellä fataalisti. Sitä erhettä tuskin kukaan poliitikko haluaa nyt tehdä. Tämä kommenttina nyt tähän väliin raapaisematta liikaa aihetta.Ainoa asia mistä meidän pitäisi puhua, ja siis vain ja ainoa asia joka meidät tästä pelastaa on työpaikkojen luominen. Millään muulla ei ole nyt merkitystä. Siinä onnistuessamme selviämme tästä kurimuksesta, ja voimme vihdoin hyvästellä populistit. Paluu arkeen. Sitä odotan vesi kielellä.Tiedätkö sinä mitään Finnairin lentoemojen palkoista ja eduista? Tokihan sä nyt menet ja googlaat kaiken tiedon minkä saat asiasta, mutta tiesitkö? Tiesitkö mitä kyseinen hallitus ehdotti ja minkälaisia tarjouksia he torjuivat? Tiesitkö että he pyysivät sellaista palkanalennusta ja työehtojen alennusta mihin ei kukaan suostuisi? Siinä missä cabin crew tuli vastaan esitystä todella reilulla kädellä, ei hallitus joustanut Finnairin puolelta laisinkaan. Ehtoina olivat mm. se, että johto myös jäädyttää bonuksiaan ja palkkioitaan. He eivät tähän suostuneet. Johdon palkkiot oli tarkoitus säästää kutakuinkin työntekijöiden nahoista. Johto oli jo päättänyt palkata Espanjasta emoja, heidät on jo koulutettu kyseiseen työhön. Neuvottelut olivat pelkkää lumetta, ei siellä neuvoteltu, johto vain kielsi kaiken, aivan kaiken. Nyt. Finnair on ulkoistanut monia työpaikkoja, ja tahti kiihtyy. Meillä on Viron poikia täynnä koko Vantaan lentokenttä, ja nyt seuravaaksi sinne marssii aimo määrä Epsanjalaisia emoja. Kaikki rahat ja verot valuvat ulkomaille, pahin vaihtoehto meille. Puhumattakaan näistä työttömistä joita jää meille käteen...Työttömät tulevat tarvitsemaan apua suuressa määrin että voivat uudestaan kouluttautua, löytää uusia työpaikkoja joskus. Ai niin... Kaikki sossuthan piti lempata pihalle ja työvoimaneuvojat. Ku raha ei riitä. Olkoon työttöminä perkele, luodaan vaan yksi sukupolvi kokonaisuudessaan joka jää työvoima ulkopuolelle. Ihan sama mulle, mulla on oma paskaduuni, ja se riittää mulle. Ei mua muut kiinnosta, ottakoon itseään niskasta kiinni. Paskaduunit syntyy just määrättyjen ahneiden eiittiduunareiden takia joita on satojatuhansia.No mites se menikään nyt sitten? Kuka tuijottaa sinne omaan napaan nyt?Finnairin huolto oli maailman paras. Moni iso lentoyhtiö lennätti koneensa Suomen kautta, maksoi kalliit lentokenttäverot saadakseen Finnairin tarjoamaa huoltoa. Koneiden röntgenkuvaukset jne... Nyt tämä maan kuulu huolto on ajettu alas. Alas sellaiselle tasolle että voidaan Aero Flotin kanssa kilpailla ihan tosissaan Mikä tekee tästä huolestuttavinta on se, että huollon nostaminen takaisin tasolle missä se oli, tulee maksamaan niin paljon ettei siihen ole enää paluuta. Oltaisiin pitkällä tähtäimellä säästetty jos huoltoa olisi pidetty samalla tasolla yllä. Mut ääh, mitä väliä? Who cares! Ajatellaan vaan sitä seuraavaa kvarttaalia, ketä kiinnostaa seuraavat 5v., kun oma kausi hallituksessa kuitenkin loppuu kohta! Enempää en ole tähän ketjuun kirjoittamassa. Mutta paskaduuneja ei ole. Itse teen paskaduunia mielestäni, mutta tärkeää sellaista monen ihmisen hyvinvoinnin kannalta. Me kaikki teemme.
Lainaus käyttäjältä: LaVida - 30.05.2014, 12:29Puurot ja vellit menny tässä monella aikamoisesti sekaisin. Narkkarit ym. työvoiman ulkopuolella olevat ei kannata sotkee joka rakoon, varsinkaan kun puhutaan työnteosta.Olen sitä mieltä myöskin että tekemättä mitään huvin vuoksi saa liian helposti rahaa. Työtä ei arvosteta. Mutta valitettavasti tukien jäädyttäminen ei ole Se oikea keino. Jos nyt puhutaan vain rahalliselta kantilta, voi sitten laskea vaikkapa kasvavan poliisin työvoiman, tulevan korruption jne.. Sitähän tulee kun ihmiset joutuvat varastamaan ruokaa elääkseen ja nousevat barrikaadeille. Pienet tuloerot pitävät meitä elossa ja erotutaan sillä eduksemme.Sillä että pidetään köyhät köyhänä, tai ettei heitä tueta takaa vain sen, että työtön ei työllisty jatkossakaan.Sossussa on liian vähän työvoimaa. Sosiaalityö on muutostyö. Nyt siellä tahkotaan rahapäätöksiä vain, Se ei hyödytä ihmistä eikä vie häntä eteenpäin. Terveyskeskuksen lääkärille on pitkät jonot. Leikkaukseen tai hoitotoimenpiteisiin vielä pidemmät.Niin että mistäs me säästettäis? Potkitaan muutama hoitaja ja lääkäri? Niinkö? Lisäkommenttina voisin sanoa että ne potkitut Finnairin lentoemot tullaan korvaamaan Espanjalaisilla juanitoilla. Mitä juhlimista tai hurraamista siinä on? En ymmärrä.Sulla ne on tosiaan sekaisin. Miten ylisuuri julkinentalous luo talouskasvua?Ja miksi Finnairin pitäs pitää ylipalkattuja emoja töissä samalla, kun tekee hirvittävää tappiota?Valtioko ja sitä kautta veronmaksajienko pitäisi taas kaivaa kuvettaan?Paskaduunit syntyy just määrättyjen ahneiden eiittiduunareiden takia joita on satojatuhansia.
Puurot ja vellit menny tässä monella aikamoisesti sekaisin. Narkkarit ym. työvoiman ulkopuolella olevat ei kannata sotkee joka rakoon, varsinkaan kun puhutaan työnteosta.Olen sitä mieltä myöskin että tekemättä mitään huvin vuoksi saa liian helposti rahaa. Työtä ei arvosteta. Mutta valitettavasti tukien jäädyttäminen ei ole Se oikea keino. Jos nyt puhutaan vain rahalliselta kantilta, voi sitten laskea vaikkapa kasvavan poliisin työvoiman, tulevan korruption jne.. Sitähän tulee kun ihmiset joutuvat varastamaan ruokaa elääkseen ja nousevat barrikaadeille. Pienet tuloerot pitävät meitä elossa ja erotutaan sillä eduksemme.Sillä että pidetään köyhät köyhänä, tai ettei heitä tueta takaa vain sen, että työtön ei työllisty jatkossakaan.Sossussa on liian vähän työvoimaa. Sosiaalityö on muutostyö. Nyt siellä tahkotaan rahapäätöksiä vain, Se ei hyödytä ihmistä eikä vie häntä eteenpäin. Terveyskeskuksen lääkärille on pitkät jonot. Leikkaukseen tai hoitotoimenpiteisiin vielä pidemmät.Niin että mistäs me säästettäis? Potkitaan muutama hoitaja ja lääkäri? Niinkö? Lisäkommenttina voisin sanoa että ne potkitut Finnairin lentoemot tullaan korvaamaan Espanjalaisilla juanitoilla. Mitä juhlimista tai hurraamista siinä on? En ymmärrä.
Itsestähän Se on kiinni haluaako olla paskaduunissa!Vaihdan työpaikkaa ja alaakin muutaman vuoden välein jos työ tai työpaikka alkaa maistumaan puulta.Elämä on valintoja, pitää vain uskaltaa!Kun ei ota velkaa ei ole aina pakko olla töissä
Elämäntapatyöttömille kuitenkin lykkäisin pakollisen työntekojakson.
^ Olin juuri tuota sanomassa. Edes he, jotka haluavat aikuisena opiskelemaan uutta alaa, eivät tahdo päästä oppilaitoksiin. Ei siis nykyisellä systeemillä ole kovin kannattavaa lisätä hakijoiden määrää tyypeillä, jotka eivät edes halua opiskella.
Itse olen saanut sen käsityksen, että aikuiskoulutuskeskuksissa otetaan opiskelijoiksi ensisijaisesti niitä, joilla ei ole mitään ammatillista koulutusta. Eli peruskoulun/lukion käyneitä. Muutenkin hakijoita eri kouluihin on jo nyt moninkertaisesti enemmän kuin mitä koulutuspaikkoja. Ei tartte kuin katsoa yliopistojen ja amk:jen tilastoja.
Joku mainitsi, että kaiken turhanpäiväisen tilpehöörin/palveluiden myyminen olisi paskaduunia. En ihan allekirjoita tätä, sillä voit olla pirun hyvä myyjä, oli tuote/palvelu sitten mitä tahansa ja silloin oma ammattitaito on arvokasta.
Ammattiyhdistysliikkeen palveluksessa olevana minulle paskaduuni tarkoittaa työoloja, joissa ei noudateta esimerkiksi työehtosopimuksen mukaista palkkaa ja muita ehtoja, ei makseta ylityökorvauksia, sairaspoissaoloja ja työsuojelu on lapsenkengissä. Näitä valitettavasti löytyy. Minulle paskaduuni on siis työtä, jossa työntekijä on työnantajaansa nähden kohtuuttoman alisteisessa asemassa. (Pahimpana esimerkkinä kohdallani ovat olleet ulkkarit, jotka tekevät muutaman satasen kk-palkalla ympäripyöreää työpäivää ilman vapaita, työnantaja on vienyt passin ja asuntona on nukkua vietnamilaisen ravintolan keittiössä. Tämä nyt on tietysti ääriesimerkki ja rikollinen sellainen.)Kaikki rehellinen työ on arvokasta eikä mitään paskaduunia, osa töistä vaan on arvokkaampia kuin toiset. (Tästäkin joku voi olla eri mieltä). Tottakai ihmiset sanovat myös paskaduuneiksi töitä, joihin eivät itse mistään hinnasta suostuisi, mutta itse pidän niitä vain henkilölle epäsopivina työtehtävinä/aloina. Joku mainitsi, että kaiken turhanpäiväisen tilpehöörin/palveluiden myyminen olisi paskaduunia. En ihan allekirjoita tätä, sillä voit olla pirun hyvä myyjä, oli tuote/palvelu sitten mitä tahansa ja silloin oma ammattitaito on arvokasta.
Minusta vuokratyöfirmojen toiminnan voisi kieltää laissa koko Suomessa ja muuallakin.