Baarin kannatusmaksut
Sattuiskohan kukaan muistamaan yhtään tapausta jossa nainen on käyttänyt yhdeillan suhteessa sammunutta miestä hyväkseen?
No minä halusinkin ottaa myös ne oikeuskäytännön riskit esiin. Ja sen että kaikesta ei kuitenkaan voi päättää itse edes uhri, vaikka tahtoiskin, koska syytäjällä on mahdollisuus harkita ns. yleisen edun nimissä. Asioita tuntematon voi tulkita väkivallaksi sellaistakin jota "väkivaltaa" kärsinyt uhri ei koe väkivallaksi ollenkaan. Eli siniseksi piiskattua kehoa voidaan käyttää todisteena selvitettäessä tekijää ja myöhemmin tuomitessa. Silloin ei toki enää käydäkään oikeutta raiskauksen tunnusmerkkien perustella, ellei kuulusteluissa erehdy sanomaan että on ollut sukupuoliyhteydessä "väkivallan tekijän" kanssa.Tämä on aika hankalaa... kuten kaiken muunkin elämän alueelta voi esimerkkejä etsiä. Mutta niin kauan kuin asiat pysyy viranomaisilta salassa, ketään ei käräjille viedä. Oli sitten kyse huumekaupasta tai liikennerikoksista.
Lainaus käyttäjältä: Raippa - 12.09.2011, 15:22 Sattuiskohan kukaan muistamaan yhtään tapausta jossa nainen on käyttänyt yhdeillan suhteessa sammunutta miestä hyväkseen?Muistuu kyllä mieleen, mutta ei edennyt (jostain ihmeen syystä) edes r-ilmoituksen teko asteelle
Eiköhän perinteinen suostumusoppi ole edelleen voimissaan, uhri voi antaa suostumuksen lieviin, itseensä kohdistuviin "rikoksiin", kuten lievään pahoinpitelyyn. Lain tulkinta on muutakin kuin lukemista. Esmierkin suostumusopista tarjoaa fyysiset kamppailulajit ja muu kontaktiurheilu. Kaikki judokat, nyrkkeilijät, kiekkoilijat ja muut rymistelijät linnaan? Ei kai sentään... Raiskauspykälän kohdalla edelytetään avuttomuutta tms tilaa. Määritelmä ei täyty jos kohde on itse halunnut joutua ko. tilaan ja hänellä on ollut aito mahdollisuus tilanteen edetessäkin muuttaa mieltänsä. Tällaisia pohdintoja...