Baarin kannatusmaksut
Kerran vain sattui että puhelimessa lipsahti tieto, että henkilöllisyyteni oli tiedossa.Eikä siihen ollut oikeastaan muuta mahdollisuutta kuin ”nettikeskustelujen jäljitys”.( Kyseessä oli vielä valtakunnallinen järjestö. Ei bdsm-baari, tuntematon maa jne.)
Vähän ot, mutta meikä on ollu aina siinä luulossa, että IP-osoitteesta saa liki kengännumeron selville
Mikäli täällä on joku ihan oikea asiantuntija, olisi hyvä saada hänen kommenttinsa asiaan.Epäilen kyllä että sellainen lausunto vain lisää näitä tapauksia, koska minulla on erittäin vahva käsitys että IP-osoite ei juurikaan mitään kerro Mutta minä annan kyllä mieluummin asiasta oikeasti tietävän kertoa, ennen kuin levitän väärää tieroa.
Lainaus käyttäjältä: AdultMaster - 12.11.2013, 21:45Mikäli täällä on joku ihan oikea asiantuntija, olisi hyvä saada hänen kommenttinsa asiaan.Epäilen kyllä että sellainen lausunto vain lisää näitä tapauksia, koska minulla on erittäin vahva käsitys että IP-osoite ei juurikaan mitään kerro Mutta minä annan kyllä mieluummin asiasta oikeasti tietävän kertoa, ennen kuin levitän väärää tieroa.Näin se on. En sen tarkemmin kerro miten tuo onnistuu, tulee vielä ohjekirja kaikille asiaa harkitseville. Ei kannata laskea sen varaan, että IP-osoitteella tekijä löytyy. Jos rikoksensa tekee omassa kodissaan omalla liittymällään eikä mitenkään varaudu mahdolliseen rikosilmoitukseen ja sen kautta seuraavaan IP-osoitteen jäljitykseen niin silloin jää kiinni, mutta hyvin pienellä vaivalla tuon kaiken pystyy välttämään.IKRM
Mikäli rikoksentekijästä on vahva epäily, ja vaikka tämä käyttäisikin esimerkiksi Tor-verkkoa tai proxyjä rikoksensa tekemiseen, yhdistelemällä operaattoreiden lokitietoja tekijän tekemiset saadaan kyllä selvitettyä. Todennäköisesti tässäkin tapauksessa näin tulee käymään, ja tekijä jää kiinni.