Kirjoittaja Aihe: Mistä niitä nyöritykseen tarkoitettuja rinkuloita saa?  (Luettu 13050 kertaa)

Verna

• Vieras
Niin, mistä?

Niitä, mitä on esim. korseteissa kankaan tukena aina siinä, missä nyöri kulkee kankaan läpi. Millä ihmeen sanalla niitä pitää hakea? Kokeilin sanalla sirkka, mutta paahdetut heinäsirkat eivät nyt auta.  >:(

kuuliainen

• Vieras
Jos nyt tajuan mitä tarkoitat, niin kyseessä voisi olla metalliset "vahvikerenkaat" tai pienet "purjerenkaat"

eli tarkoitatko noita http://www.slojd-detaljer.fi/jaostot/tekstiili-nahkatyot/nahka-vuota/helat-soljet-niitit/vahvikerenkaat-pid3322

tuolla voisi löytyä myös muuta korsettitarviketta
http://www.hakaniemenkauppahalli.fi/tiedotteet/2005-11-28-punainenlanka.htm

kettutyttö

• Vieras
Mukava pieni kauppa Helsingin keskustassa. Sieltä löytyy kaikki :) http://www.nappitalo.fi/

Haaveilija

• Vieras
Ompelukaupoista saa kyllä paketteja 5,6,8 millin rei'illä.

Meeri

• tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Galleria
"Sirkka" on kyllä ihan oikea nimi niille, jokaisesta ompelutarvikekaupasta löytyy niitä, ja monesta nettikaupastakin (hakusanaksi kannattaa kirjottaa vaikka "sirkka, ompelu" niin saa asiallisempia hakutuloksia).

Kettu vinossa

• Vieras
Itse ostin Biltemasta jokunen vuosi sitten monen kokoisia sirkkoja ja niiden kiinnittämiseen sopivat pihdit, mutta en tiedä, onko heillä enää sellaisia valikoimissa.

AdultMaster

Myös HongKongista löytyy, sekä vahvikerenkaita että pihtejä. Älä osta halvimpia pihtejä vaan hieman tukevammat. Löytyy pihtejä joissa on sekä renkaiden puristusleuat että tuurnia rei`itystä varten.  Sellaiset jotka menee myös paksumpaan nahkaan.

Tuossa jo vähän laadukkaammat

http://hintaseuranta.fi/tuote/black-decker-reiityspihdit/794884

Verna

• Vieras
Kiitos kaikille, verenpaineeni laski juuri siedettäviin lukemiin.  ;D

Riia

Puuhuussista (kirj. Bauhaus) löytyi mm. 5 millisiä hintaan 5,50 e / 40 kpl pussi ja aluslevyiksi vastapuolelle rosterisia prikkoja, 1,75 e / 100 kpl (tavalliset oli kalliimpia ja turhan paksuja). Asennuspihditkin sieltä sai työkaluosastolta.

anneli13

• Vieras
Sekä tuolta Hakaniemen hallin yläkerrasta että keskustan mainitusta liikkeestä saa nauhaa, johon sirkat on lyöty valmiiksi. On nopeampaa kiinnittää, välit tulee varmasti tasaisiksi ja siistiä jälkeä, kun ompelee nauhan korsettiin tai muuhun vaatteeseen.

Hyväksi todettu vaihtoehto :D

mimmu_

• Baarikärpänen
  • tyttö.
  • Galleria
Itse ajattelin "säästää" ja päätin, että minähän en pihtejä noiden kiinnittämiseen tarvitse, vasara riittänee. No väärä oli taas säästökohde. Vasarallakin sai mutta vei tosi paljon aikaa. Suosittelen siis lämpimästi laadukkaita pihtejä!

Mini-piip

• Vieras
Niin, mistä?

Niitä, mitä on esim. korseteissa kankaan tukena aina siinä, missä nyöri kulkee kankaan läpi. Millä ihmeen sanalla niitä pitää hakea? Kokeilin sanalla sirkka, mutta paahdetut heinäsirkat eivät nyt auta.  >:(

Itse olen aina ulkoistanut sirkkojen kiinnittämisen ja vienyt vehkeet suutarille merkintöineen joka kiinnittää joko pronssiset tai hopeiset sirkat kankaaseen :3

windmillsw

• Vieras
Niin, mistä?

Ei näy mistä kaupungista olet. Sirkkoja myy esim. Tikata Itäkeskuksessa.
Niiden kiinnitys onnistuu parhaiten ns. Brymin pihdeillä. Niitä myydään siellä ja sitten K-raudassa.
Niillä "pikku-laitteilla" asentelu on musta ainakin ihan pilipali hommaa.

Pandaus

• Asiakas
  • **
  • TrueOmpeluhoro
  • Galleria
Sirkkoja myy esim. Tikata Itäkeskuksessa.
Niiden kiinnitys onnistuu parhaiten ns. Brymin pihdeillä. Niitä myydään siellä ja sitten K-raudassa.
Niillä "pikku-laitteilla" asentelu on musta ainakin ihan pilipali hommaa.

Itäkeskuksen Tikata on kuollut. Ellen jaksa odotella Ebaystä tilaamiani epämääräisiä rinkuloita, vaan haluaisin jalkautua hakemaan hyvät sirkkarenkaat itse, ovatko nämä vuosia sitten annetut vinkit yhä ajantasaiset ja suositeltavimmat paikat: Nappitalo, Bauhaus ja rautakauppa?  Tietoa, enivan?

armadillo

• V.I.P.
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Mä oon ostanu joskus Eurokankaasta, ja isompia eriä oon tilannu ompelijanmaailmasta.