Baarin kannatusmaksut
Työelämässä, olen vuosien varrella, uuteen työpaikkaan tullessani saanut "varoituksia" useastakin ihmisestä, että sen ja sen kanssa kukaan ei tule toimeen, kamala ihminen, sairas, jne. Erikoista on se, että noin 80-90%:ssa varoitukset ovat mielestäni olleet turhia - kun kyseisten ihmisten kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa mihinkään suuntaan. Ja silti tietystä ihmisestä "varoittajia" saattoi olla pari kolmekin. Kyseessä siis jonkinlainen tulehduspesäke, jota yritetään laajentaa ottamalla minut mukaan, mutta en siis joukkoon luontunut ja yhteistyö sen "mahdottoman" tai "ihan sairaan" ihmisen kanssa sujui täysin ongelmitta. Pointtina tässä siis se, että varoituksen takana voi piillä muutakin kuin hyvä tahto ja/tai tasapainoinen mieli. Ryhmäkäyttäytymisen psykologia sisältää paljon ilmiöitä jotka selittävät tuota näennäisen abdurdia faktaa, että joku "päätyy" työyhteisössä sellaiseksi "ongelmakimpuksi", josta uusia tulokkaita varoitetaan - ja siis aivan syyttä ja väärin.
Musta on karmea ajatus, että joku tuttu tai puolituttu varottaisi pariutumis- tai parittelukumppanista. En todellakaan haluaisi, että joku puuttuu minun hyvin, hyvin henkilökohtaisiin asioihini tuolla tavoin ja morkkaa mahdollista elämäni rakkautta. Ihmisellä täytyy olla oikeus tehdä omat virheensä ja havaitakin ne itse, jos/kun sen aika on. Vaaralliset hullut on eri asia. Henkeä ja terveyttä kannattaa suojella vähän ronskimminkin keinoin. Kuten keskustelussa on käynyt ilmi kauneus ja mulkkumaisuus ovat usein katsojan silmässä. Millä kristallipallolla tai sammakon sisälmyksillä kukaan voi ennustaa suhteen lopputuloksen? Me olemme niin erilaisia. Jollekin uskottomuus, juoppous tai rempallaan olevat raha-asiat on pientä suuren rakkauden äärellä. Joku taas kiihottuu kumppanin hyvässä kunnossa olevasta cv:stä. Vaikka olisi kuullut tarinat mielestään luetettavasta lähteestä, asiat harvoin ovat mustavalkoisia. Varoituksen kohde harvoin pääsee puolustautumaan. Lisäksi ihmiset muuttuvat, joskus jopa parempaan suuntaan.
Mix kirjoitetaan vain Mastereista ja fyysisestä jutista, pahoinpitelyistä jne. Eikös myös esin naissubit/Dommet naiset voi olla vaarallisia? Henkisesti, fyysisesti myös esin sukupuolitaudit, päihteet, mielenterveys jne. Eix naisetki voi olla pihalla kuin lumiukot ja vaarallisii niin itseleen kuin läheisillen?Kas kun oon sellasta nähnytkin joskus. Sukupuolesta ja taipumuxista riippumatta. Musta vähän yxipuolista tää keskustelu.
Jos kyse ei ole mistään väkivallalla uhkaamisesta tai siihen verrattavasta, on varoittelu toisen henkisistä vaivoista suorastaan törkeää. Missä ovat näiden ihmisten oikeudet yksityisyyteen? Aika pelottavia piirteitä alkaa saada tämä keskustelu.
Minua pelottaa aina, kun joukkohysterian hengessä aletaan polkea yksilön oikeuksia, Riverlady.
Pelottaa aina, kun ihmisillä on jonkun mukasyyn valossa mielestään oikeus tietää asioita, jotka eivät heille kuulu pätkän vertaa.
Jos joku ei halua sinun tietävän omaishoitajuudestasn, esimerkiksi, hänellä on suurempi oikeus sen salaamiseen kuin sinulla sen tietämiseen.
Eikä ole tasan tarkkaan kenenkään muun asia ruveta tuota tietoa levittelemään.