Baarin kannatusmaksut
Oikeesti vaarallisista on hyvä kertoa .... mutta perustuuko tieto käräjäoikeuden pöytäkirjaan, luuloon vai huhuun. Siinä se ongelma.
Joskus olen miettinyt olisiko reiluinta tehdä varoitukset avoimesti esim. baarissa, jotta henkilö johon ne kohdistuvat voisivat myös puolustautua niiltä.
Kynnys varoittaa tuntematonta on korkeampi kuin tuttua, mutta olisin itse kiitollinen esim. siitä, että minulle kerrottaisiin tyyp(p)i(e)n, joiden kanssa olen ryhtynyt tekemisiin, aiemmista perseilyistä heti kun kertoja olisi älynnyt että suhde olisi viritteillä. Eikä niin että tultaisiin vasta jälkikäteen 'pahoittelemaan' "voivoi, mites sulle noin kävi mut tsemppiä kato hei".
Sellaistakin tapahtuu, että uusia skeneläisiä varoitellaan jo ennen kuin on ollut edes tiedossa, että joku suhde olisi viritteillä. Ja tämä on ensikäden tietoa. Voi vai arvella tällaisen henkilön vaikuttimia.
Kiitos Hasse, kun leimaat naisten kertomat seikat epäolennaisemmiksi kuin jos joku "oikea" ne kertoo. Ei sillä, varauduin jo kun ketjun aloitin lukemaan termejä "akkojen jutut", "mustamaalaus" ja "dramatisointi" ja mietin, missä sitaatteihin laittamieni termien raja kulkee - voi kulkea esim. kerronnan kohteen, kertojan ja kuulijan korvien välissä. Tiedän itsekin, että baarissa on privaviestillä varoitettu viestin vastaanottajaa "mustamaalaamasta" tai "puhumasta paskaa" viestin lähettäjästä, tai lähettäjä suuttuu "ja sitä sä et halua". Olenko mä nyt mustamaalaaja, kun lähettäjän edes nickkiä kertomatta kerron että tuollainen viesti on liikkunut?
Luulisin, että se on joillekin tapa lähestyä näitä uusia tulokkaita, avausrepliikki jolla samalla pyritään rakentamaan itsestä luotettava kuva toisen mieleen