Kirjoittaja Aihe: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->  (Luettu 67799 kertaa)

Glori

• Vieras
Vs: Pihlajasaari 02.07. 2011 klo 12 ->
« Vastaus #105 : 02.07.2011, 20:10 »
Mukavaa oli! Kerrasaan loistavaa että porukkaa oli runsaasti.
Oli kiva tutustua, kiitos :)

Ei tosiaan tullu kylmä  :))

Kiitos swan koollekutsumisesta.

domlaw

• Vieras
« Vastaus #106 : 02.07.2011, 20:11 »
Kiitos. Kivaa oli käydä ensimmäistä kertaa katsomassa isompaa jokkiota ja näkemässä livenä niitä, keiden kanssa on tullut jo cityn kinkybaarin ajoista sätissä lässyteltyä. Hieman iho punotta...ei piiskasta vaan aurinkosta;) Ilta jatkuu tankkauksen jälkeen Beaverissa...

Sindex

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #107 : 02.07.2011, 20:12 »
Olipa mukava, että ilmoittelitte miitin olevan avoin kaikille. Unohditte vain ilmoittaa, etteivät fyysisesti vammaiset ole tervetulleita pilaamaan täydellistä retkeänne muistuttamalla ikävästä todellisuudesta joidenkin ihmisten elämässä. Pahoitin todella isosti mieleni Siskoseni puolesta. Sen kerran, kun sain Siskosen raahattua jonnekin yhteiseen tilaisuuteen, ilmenee koko saaren läpi käveltyä, ettei kokoontumispaikkaan ole asiaa ilman helikopteria liikuntarajoitteisella ihmisellä. Siskosen rollaatorilla kulkeminen koko saaren läpi paksussa hiekassa ja sepelissä ei ollut ihan helppo juttu sekään. Eli toivomuksena seuraavaa kertaa ajatellen kertokaa tarkemmin ketkä eivät kuulu kaikille avoimiin tilaisuuksiin, ettei vastaavan laisia ikäviä yllätyksiä ilmene.

domlaw

• Vieras
« Vastaus #108 : 02.07.2011, 20:25 »
Leccarelle ja Adamsille, viski oli Ballantine's  ;)

TragedyForYou

• Vieras
« Vastaus #109 : 02.07.2011, 20:32 »
Olipa mukava, että ilmoittelitte miitin olevan avoin kaikille. Unohditte vain ilmoittaa, etteivät fyysisesti vammaiset ole tervetulleita pilaamaan täydellistä retkeänne muistuttamalla ikävästä todellisuudesta joidenkin ihmisten elämässä. Pahoitin todella isosti mieleni Siskoseni puolesta. Sen kerran, kun sain Siskosen raahattua jonnekin yhteiseen tilaisuuteen, ilmenee koko saaren läpi käveltyä, ettei kokoontumispaikkaan ole asiaa ilman helikopteria liikuntarajoitteisella ihmisellä. Siskosen rollaatorilla kulkeminen koko saaren läpi paksussa hiekassa ja sepelissä ei ollut ihan helppo juttu sekään. Eli toivomuksena seuraavaa kertaa ajatellen kertokaa tarkemmin ketkä eivät kuulu kaikille avoimiin tilaisuuksiin, ettei vastaavan laisia ikäviä yllätyksiä ilmene.

Toi kuullostaa tosi ikävältä. Me ei päästy paikalle vatsakipujeni takia, mutta mieheni kommentoi kuultuaan tästä että kai miittiporukasta ois löytynyt edes pari raamikasta miestä kantamaan yksi liikuntarajotteinen neito perille??
Ei ole kyse kuin hyvästä tahdosta ja asenteesta! Vähän sydäntä peliin.  >:(

KalvinK

• Baarikärpänen
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
« Vastaus #110 : 02.07.2011, 20:35 »
Olipa mukava, että ilmoittelitte miitin olevan avoin kaikille. Unohditte vain ilmoittaa, etteivät fyysisesti vammaiset ole tervetulleita pilaamaan täydellistä retkeänne muistuttamalla ikävästä todellisuudesta joidenkin ihmisten elämässä.

Tuosta sinun viestistäsi saa sen käsityksen, että järjestäjät olisivat toiminneet tarkoituksella liikuntarajoittesia vastaan. Tuskinpa vain. Todennäköisesti he eivät vain tienneet, että tapahtumaan on osallistumassa henkilö, jonka liikkuminen on hankalaa tai mahdotonta Pihliksen rannoilla/kallioilla. Ehkä ensi kerralla kannattaisi kysyä etukäteen, että mikä mahtaa olla paikan liikkumismahdollisuudet ja esittää korjaavia toimenpiteitä, sen sijaan että vetää hihasta tuon "vammaiskortin" ja syyllistää ihmisiä aivan turhaan.

Edit: Korjaus quote.

domlaw

• Vieras
« Vastaus #111 : 02.07.2011, 20:39 »

Toi kuullostaa tosi ikävältä. Me ei päästy paikalle vatsakipujeni takia, mutta mieheni kommentoi kuultuaan tästä että kai miittiporukasta ois löytynyt edes pari raamikasta miestä kantamaan yksi liikuntarajotteinen neito perille??
Ei ole kyse kuin hyvästä tahdosta ja asenteesta! Vähän sydäntä peliin.  >:(

Sen verran täytyy nyt kommentoida, etten minä ainakaan huomannut tai tiennyt mitään tällaisesta tilanteesta, ja uskon tämän pätevän varmasti useimpiiin siellä olleisiin. Paha on auttaa, jos ei tiedä jonkun apua tarvitseva. Ei pidä taas liian hätäisesti tuomita koko porukkaa. Ikävä juttu kaikkiaan. :(

Sindex

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #112 : 02.07.2011, 21:10 »
No minä kävin siellä alhaalla ja kysyin, "ettekö hankalampaa paikkaa löytänyt?" "Milä kuvittelette meidän pääsevän tänne rollaattorin kanssa?". Vastaukseksi sain "taitaa kyllä olla aika vaikeaa".
Kuten sanoin tulomme oli tiedossa, soitimme vielä satamasta.
Pihliksenkin rannoilla on mahdollista liikkua rollaattorin kanssa, kun paikka valitaan sopivasti.
Ja se "vammaiskortti" ei ole minulla. Minä sinne alas olisin kyllä päässyt ja pääsinkin.
Ja tiedän paikalla olleista hyvin useiden tietävän Siskoseni tilanteen ja nähneen myös hänet rollaattorin kera.
Kyllä olen vihainen ja mieleni pahoittanut. Siskoseni vielä ehkä enemmän kuin minä jos se on mahdollista.
Eikä tuo "vammaiskortin esiin vetäminen" tapahdu hihasta, kyseessä on vakava parantumaton etenevä sairaus, johon ei ole olemassa parannuskeinoa. Ja on aika loukkaavaa myös puhua jostain "vammaiskortista".

peace

• Asiakas
  • **
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
« Vastaus #113 : 02.07.2011, 21:19 »
Olinpa paikalla minäkin ja mukavaa oli.

Paljon uusia kasvoja ja muutamaan tutustuinkin. Sain kuulla, että en sittenkään ole, enkä näytä vakavalta.

Ranta olisi varmasti valittu toisin, jos olisi ollut tietoa liikuntarajoitteisen osallistumisesta. Jos joku tiesi, siihen en osaa ottaa kantaa, enkä tiedä miten ranta valittiin. Valitulle rannalle ei kantaminen oikein olisi ollut mahdollista.

Harmittaa tällainen, kun uskon, että miitti oli kaikille avoin.

KalvinK

• Baarikärpänen
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
« Vastaus #114 : 02.07.2011, 21:42 »
Eikä tuo "vammaiskortin esiin vetäminen" tapahdu hihasta, kyseessä on vakava parantumaton etenevä sairaus, johon ei ole olemassa parannuskeinoa. Ja on aika loukkaavaa myös puhua jostain "vammaiskortista".

Olen tietenkin pahoillani ystäväsi puolesta, ja siitä etteivät järjestäjät olleet osanneet toimia tavalla, joka olisi ottanut tarpeeksi huomioon liikuntarajoitteisen henkilön tarpeet. Mutta järjestäjien syyllistäminen lienee kuitenkin aivan turhaa.

Sindex

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #115 : 02.07.2011, 21:51 »
No auttaako sinua tuo minun ja Siskosen syyllistäminen mielemme pahoittamisesta?
Enkä ole syyllistänyt järjestäjiä, olen vain pyytänyt rehellisyyttä ja kaikkien hyväksymistä "kaikille avoimiin" juttuihin. Olisihan asiassa voinut toimia myös muut kuin järjestäjät asian korjaamiseksi.

LeatherM

« Vastaus #116 : 02.07.2011, 21:53 »
No minä kävin siellä alhaalla ja kysyin, "ettekö hankalampaa paikkaa löytänyt?" "Milä kuvittelette meidän pääsevän tänne rollaattorin kanssa?".

Näin kyllä kyseisen tapahtuman ja aloinkin jo hitaana hämäläisenä miettiä että mitäs kautta ja millä porukalla rollaattori saatais alas. Vedit kuitenkin siinä kalliolla herneet nenään ja poistuit paikalta ennen kuin ehdin tehdä yhtään mitään. Pahoitteluni.

Muuten oli kiva ensimmäinen Pihlisretkeni, onnistuttiin ohittamaan majava ja huomenna maksa kiittää.

Riihipiru

• Vieras
« Vastaus #117 : 02.07.2011, 22:37 »
Mä en tiennyt, että  minun pitää erikseen pyytää et miitti järjestetään minun takiani jossain helpommin saavutettavassa paikassa,vaikka osallistumiseni ei ollut edes varmaa ennenkuin tänään klo 11 kun suljin kotioven. Minä elän hetkessä, en voi suunnitella asioita edes päivää pidemmälle kun vointini heittää edestakaisin.

Luulin et "kaikki ovat tervetulleita" yleensä tarkoitaa sitä. No ehkä mulla vaan on sitten erilainen ajatusmaailma. Mä kun haluaisin yrittää säilyttää itsenäisyyteni vielä hetken aikaa rollesta huolimatta.

Sinden tullessa takaisin mun luo miittipaikalta, vain yksi tuli perässä katsomaan et voisiko auttaa. Ketään muuta ei kiinnostanut vaikka oli ehdotettu paikan vaihtoakin. Tuntui siltä et mulla ei ollut enää ihmisarvoa. En voi oikeasti pyytää ketään kantamaan minua, tilani on sen verran vaikea et pienikin moka ja multa menee viimeinenkin kävelykyky.

Ja se joka kehtaa väittää et martyroin, voi syödä päänsä. Siitä tässä ei ole kyse vaan siitä et ajateltais ennakkoon, varsinkin kun scenessä on aika monia joilla on liikkumiseen apuvälineitä.

-siskonen

Ps. Mikä hitto on vammaiskortti?

submit

• Vieras
« Vastaus #118 : 02.07.2011, 22:51 »
Ehkä voitaisiin alkaa ilmoittamaan automaattisesti tapahtumista tiedotettaessa, onko kysessä esteetön tapahtuma - ainakin klubien ja isojen bileiden kohdalla. Ja jos tapahtumajärjestäjät eivät sitä ilmoita automaattisesti, kannattaisi siitä muistutella.

domlaw

• Vieras
« Vastaus #119 : 03.07.2011, 02:27 »
En tiedä miten asia oikeasti oli, koska tuli reilusti myöhässä paikalle, mutta veikkaanpa, että tarkempi paikka valikoitui spontaanisti sen suurempia ajattelematta tai murehtimatta. On kovin ikävää, että tällainen asia pääsi sattumaan, mutta se, että syyllistetään miitin järjestäjä(t) tai muu mukana ollut porukka on yksinkertaisesti epäreilua, paskaa. Ikävää, todellakin, ja tästäkin voidaan varmasti ottaa jatkossa opiksi. Mutta edelleen, niin karhealta kuin se ehkä kuulostaakin, olen sitä mieltä, ettei kaikkia ja kaikkea voi koskaan etukäteen huomioida, ja se että jälkikäteen etsitään syyllistä tai syyllisiä on ihan paskaa - jos on hereillä, niin voi tällaisesta rajoitteesta etukäteen ilmoittaa ja pyytää huomioimaan se! Jos joku haluaa elää elämäänsä sekunttipelillä, suunnittelemalla elämäänsä sen kummemmin, niin pitääkö meidän muiden elää hänen rajojensa mukaan - ei tarvitse! Olen pahoillani tilanteesta, mutta syyllistämistä en voi hyväksyä.