Baarin kannatusmaksut
Väittäisin, että taakka kevenee huomattavasti, jos sen voi jakaa toisen/toisten kanssa,vaikkapa vain sen vuoksi, että on ihmisiä ympärillä, jotka ottavat osaa kurjuuteesi. Olen myös niin kauan elänyt, ja senkin väittämän läpikäynyt, että ihmisen pitää oppia olemaan yksin ja itsenäinen-hyväksyä se tila ja ottaa vastuunsa. En vain ymmärrä,että yksineläminen ja oleminen olisi jokin arvo lähtökohtaisesti
Minun on vaikea nähdä, että kinkyt olisivat miltään osin niin homogeninen joukko, että heillä voisi ryhmänä olla jotain arvoja. Seksuaalinen vapaamielisyys voisi olla sellainen, mutta tälläkin sivuwstolla ajoittain käytävä keskustelu siitä, kuka on oikea kinky, subi, masteri tai mikähyvänsä "truu", ei anna viitteitä kovinkaan avarasta katsannosta seksuaalisuuteen. Eli ei meitä taida mikään arvo yhdistää. Ehkä hyvä niin, ei tule houkutusta perustaa puoluetta.
Rodent: minusta tuntuu että tuo alustuksesi kirjoituksellesi heitti aika monet yli laidan. On vaikea ymmärtää (oletan) minne viittaat numerologiallasi; vähän enemmän yleisöä arvostava esitys ehkä olisi tarpeen.
Toisekseen olen eri mieltä, tai ainakin haluan lisätä, ettei toimintatyypit tai arvosuuntaukset, jotka ohjaavat ihmisen ajattelua ja toimintaa, ihan vain noihin kolmeen luokitteluun jää, tai tapaan luokitella arvoja (no niin ja kaikki sosiologian opiskelijat käsi pystyyn ja kertomaan...).
Toisinaan silti yllätyn outoon välinpitämättömään kylmyyteen, jota selitetään omilla nautinnoilla ja sillä, ettei kenelläkään ole vastuuta kuin itsestään. Minusta tuota ajattelua on täällä, keskusteluissa ja skenessä, enemmän kuin muualla ympäröivässä maailmassa. En näe lainkaan, että empaattisuuden tai muista ihmisistä välittämisen pitäisi olla ristiriidassa sen kanssa, että on kinky.
Sinäkin olet vielä sen ajan ihmisiä, kun ihmiset elivät lähempänä elämän peruskysymyksiä.
Mielikuvissa tosiaan jokin 70-luku on simppelimpi ja ihmisläheisempi-töitähän silloinkiun puskettiin,mutta ikäänkuin olisi ollut aikaa enemmän perheelle,ystäville ja pihatalkoille. No olin lapsi enkä vastuussa oleva aikuinen,mutta oisko se tehokkuuden maksimointi eli rahan haaliminen lisääntynyt,ehkä.
Itse ainakin työssä koen selkeän muutoksen verrattuna aikaan vaikka 10 vuotta sitten- nyt ei enää niin naurata joten pakko ilveillä hampaat irvessä robottina suorittaessaan ja jos erehtyy vähän relaamaan,hönkii esimies niskaan kurinpalautusta tai pitää yllä jatkuvaa henkisen painostuksen taktiikkaa. Hyvä on se,joka kokee olevansa huono ja aina riittämätön-
Enää ei ole oikeestaan puliukkoja, vaan noihin marginaaleihin putoaa paljon väkeä. Siis ihmisiä, jotka ei enää kuulu eläviin yhteisöihin, vaikka niillä oiskin joku työpaikka.... Vaikka kyllä mä aavistan, että mäkin joudun käymään viimeistään vanhoilla päivilläni hirveät sodat ja kansantaistelut vielä lävitse. Ja jos kuolen niissä eipä sekään mua erityisemin kosketa. Aina joutaa pois tällaisesta hullunmyllystä.
Itselläni on ollut ilo tutustua harvinaiseen pieneen yhteisöön, jossa keski-ikä on 85 vuoden tietämissä jäsenillä-ovat tunteneet toisensa kuutisenkymmentä vuotta ja auttelevat toisiaan niissä "perusasioissa". Osa on jo hyvin muistamattomia henkilöitä, mutta "kaveria ei jätetä"-henki toimii aivan suvereenisti
Lainaus käyttäjältä: -katy- - 18.09.2013, 02:10Itselläni on ollut ilo tutustua harvinaiseen pieneen yhteisöön, jossa keski-ikä on 85 vuoden tietämissä jäsenillä-ovat tunteneet toisensa kuutisenkymmentä vuotta ja auttelevat toisiaan niissä "perusasioissa". Osa on jo hyvin muistamattomia henkilöitä, mutta "kaveria ei jätetä"-henki toimii aivan suvereenisti Minä kuulun pariinkin eläväiseen yhteisöön, mutta jokin tässä silti mättää. Joistakin hyvistä, vapaamielisistä ihmisistä on tullut kireitä, poissaolevia sekopäitä, jotka ovat urautuneet, jäykistyneet (jopa niin konkreettisesti, että niskaa on jouduttu kääntämään lääkärin voimin). Sitten he haluavat palvoa työnantajiaan ja näkevät unia salaisista vaniljajäätelöannoksista. Muistikaan ei aina pelaa. EDIT: Tarjosin yhdelle ravintolassa ruokaa, mutta se ei onnistu, kun työnantaja oli vähän aikaa sitten tarjonnut edustuslounaan ja hän oli asiakkaiden kanssa syömässä. EDIT: Tällaisten syiden takia olen päätynyt ikäänkuin yhteiskunnan ulkopuolelle.... koska eihän muut enää ymmärrä oikeasta elämästä yhtään mitään.
Okei- tähän on varmaankin sitten hyvä päättää tämä dialogi
On aivan karmeaa katsoa vierestä kuinka törkeästi ihmiset kohtelevat toisiaan, kun kyse ontyöpaikasta, vaikka ymmärtäähän sen, että meille jokaiselle on tärkeää toimeentulo.Siinä ei kymmenien vuosien kaveruus-/ystävyyssuhteetkaan merkitse mitään, kun ollaan samalla työpaikalla ja yt:t ovat ns. päällä.
Se sai minut miettimään itseäni suhteessa arvoon -juoruilu-.Mitä kaikkea se pitääkään sisällään?Onko juoruilua, jos puuskahdat suutuspäissäsi toisesta, että:-voi ****kun tuokin **** tekisi kerrankin työnsä eikä aina korjauttaisi omienvirheidensä jälkiä toisilla??Missä menee esim. tuon arvon rajat meillä kullakin?
Onko kaiken maailman BB:t, Selviytyjät ym tuoneet hyväksyttäväksi toistenselkään puukottamisen, toisten heikkouksien hyväksikäytön jne?
Entä tämä kaikki liittyen kinky-maailmaan?
Fixx tuolla aiemmin mainitsikin, että treffi-ilmoituksissa "arvot ovat kohdillaan",mutta kun ne voivat olla niin erilaisia toinen toisillamme.
Koti, Uskonto, Isänmaa, Rehellisyys, Luottamus, Toisten kunnioittaminen......
Sallinet -katy-, että jatkan ja laitan oman lusikkani soppaan arvoista.
Vastakkain törmäsin, omasta mielestäni yhteen merkillseen nykyajan mukanaan tuomaan arvon. Törmäsin nimttäin tapaukseen jossa kaksi ihmistä kohtasi toisensa. Homma kaatui siihen kun toinen ei suostunut pitämään, harvoja näkemisiä lukuunottamatta, yhteyttä toiseen kuin ja vain tekstiviestein tai fb:in kautta. Toinen taas konservatiivi puoli halusi yhteydet joko soittamalla tai näkemällä. Ei tekstiviestein, perusteena 90%viestinnästä jää pois virtuaalivälinein. Virtuaalimaailman käyttäjän mielestä vielä, toinen on se jonka kuuluu olla aktiivisempi..hän lähinnä vastailee. Jotain tässä on pielessä minusta. Kumpi sitten on oikeassa ja kumpi väärässä..siihen en ota kantaa!! Kumpikin kun vielä haluaa pitää yhteyttä...sekin merkillisyys...