Kirjoittaja Aihe: Älykkyys  (Luettu 33482 kertaa)

Vieteriakka71

• Vieras
Vs: Älykkyys
« Vastaus #75 : 11.01.2021, 01:01 »
* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?
Mikään testi ei voi mitata sitä, ehkä se olisi jonkinlainen ongelmanratkaisukyky ja hahmontunnistus. Uteliaisuus ja halu oppia uutta.

* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!
En oikeastaan, aika idiootti, mut virallisen testin kävin yo-keväänä, sen mukaan top 4%.

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
Isä kehui minua ainoan kerran elämässäni klausuulilla mutta. Mielisairaalan hoitajalle sanoi, että tämä tyttö tässä on älykkäämpi kuin kukaan tässä rakennuksessa, mukaanlukien lääkärit, MUTTA se ei mitenkään puheesta tai käytöksestä käy ilmi. Otin alkuosan tunnustuksena älykkyydestä, tulihan se ihmiseltä, jolla itsellään on ollut patentteja ja ollut alansa johtavia asiantuntijoita maailmassa.

* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?
Lahjakkaisiin kyllä.

* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?
Nyt juuri en keksi.

* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?
Mitään lihapala/nukkea en jaksa enää. Parempi olla yksin kotona.

* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?
Järki pitää olla.

mirbe

• Vieras
« Vastaus #76 : 11.01.2021, 01:40 »
Millainen ihminen on mielestäsi älykäs? Älykäs ihminen tietää asioita ja osaa käyttää tietoaan selvitäkseen elämässä ja arjessa. Älykkyyttä on erilaista ja esim. matemaattisesti älykäs ei välttämättä ole kielellisesti tai sosiaalisesti älykäs.

Oletko itse mielestäsi älykäs? Mielestäni olen; olen hyvä tuottamaan tekstiä, hyvä laulamaan ja hyvä ihmisten parissa. Minulla on älykkyyden lajeja, joita tarvitsen sosiaalialan työssäni.

Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? On. Saan kehuja usein kertoessani elämästäni, käydessäni asiakkaan kanssa läpi haastavaa tilannetta tai vaikkapa tehdessäni opintoihin liittyviä asioita. Kehu voi tulla ystävältä, tuttavalta tai luokkakaverilta.

Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin? Ei ole. Kiinnostun silti luontaisesti ihmisistä jos he keskustelevat kanssani suunnilleen samalla tasolla.

Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti? Minua kiehtoo erityisesti sosiaalinen älykkyys ja pidän sitä tärkeänä kaikessa kanssakäymisessä. Sessiossa sitä voi hyödyntää huumorilla tai vaikkapa tarkkailemalla toisen kehoa, jolloin sanaton viestintä nousee tärkeäksi. Kielellinen älykkyys liittyy sessiointiin valmistautumiseen jos tapaamisesta keskustellaan etukäteen ja kun Herrani pyytää minua kirjoittamaan kokemuksestani.

Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)? Mielestäni ei. Uskon, että aidoin ja antoisin suhde on ihmisillä, joiden älykkyystaso on suunnilleen samaa luokkaa. Sillon keskustelut ovat hyviä ja hyväksikäytön riski on ehkä vähäisempi.

Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä? Älä milloinkaan erehdy pitämään esim. neurologisista ongelmista kärsivää ihmistä tyhmänä. Vaikka ihminen olisi esim. sosiaalisesti kömpelö, hänellä saattaa olla uskomatonta lahjakkuutta muilla osa-alueilla.

sasa

• Vieras
« Vastaus #77 : 11.01.2021, 01:42 »
1 Millainen ihminen on mielestäsi älykäs?
Miellän älykkyyden sellaiseksi perus prosessointikyvyksi, eli liittyy olennaisesti oppimiskykyyn, muistiin, ongelmanratkaisukykyyn, luovuuteen, kykyyn yhdistellä asioita kokonaisuuksiksi sekä kykyyn huomata eroja, virheitä ja ristiriitoja tiedonmurusten välillä.

2. Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele!
Ehkä hieman keskivertoa älykkäämpi, en kuitenkaan niin paljoa että siitä kannattaisi meteliä pitää. Ehkä sen voi sanoa toisin päin paremmin. Mulla kun on varmaan tuhat ja yks epävarmuutta, mutta päänupin raaka tiedon prosessointikyky ei oo yks niistä. Ne kaikki muut ongelmat tasaa niin paljon, että elämän sujumisen kannalta ei kyllä tuosta ole mitään etulyöntiasemaa.

3. Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
Eniten kaverit kun ne yrittää lohduttaa ja nostaa itsetuntoa.  ;D

4. Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin?
Ei fetissiä, vaikka kyllä arvostan esimerkiksi kykyä ottaa monia näkökantoja huomioon ja tietynlainen rationaalisuus ihmisen päätöksenteossa tekee turvallisen olon.

5. Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti?
En tiiä, sellainen varmaan  missä pitäis reagoida kohtuu nopeasti jotenkin muuttuvaan yllättävään tilanteeseen. Ehkä sellanen missä olis voimakkaana mielikuvitus-aspekti mukana.

6. Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?
Kai se vois toimia, jos ei oleta että kumppani täyttää kaikki mahdolliset tarpeet. Itseäni saattaisi alkaa turhauttamaan, jos toinen ei ymmärtäis mitä mä selitän. Isolta osin tietty kommunikaatioasia, mutta samansuuntaiset kiinnostuksen kohteet varmaankin helpottais.

7. Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä?
Kai niitä tulis, jos kaivelis. Tavallaan tää on ihan mielenkiintoinen aihe, mut sinänsä haastava, et on vaikee käydä keskustelua sellaisesta asiasta minkä määrittelyssä tulee jo kovin ristiriitaisia näkemyksiä.

Violation

• Vieras
« Vastaus #78 : 18.09.2023, 02:10 »

On. Kuvailisin itseäni sapioseksuaaliksi. Viihdyn itseäni älykkäämmässä seurassa. Sellaisessa, jossa voin oppia uutta. Kaikki kumppanini ja ihastuksen kohteet ovat olleet hyvin älykkäitä. Se on ehdottomasti tärkein ominaisuus toisessa.

Pidin aina ennen itseäni vähän tyhmänä. Ja omituisena. En ole loistanut koulussa - mutta toisaalta en ollut älyttömän huonokaan. Vasta parin vuoden sisällä olen oppinut arvostamaan omia henkisiä kykyjäni, esim.visuaalista lahjakkuuttani - olen kuvataiteilija. Ja se on myös eräänlaista älykkyyttä.
En edelleenkään sanoisi, että olisin ollut kovin looginen elämäni valinnoissa, mutta enää en pidä itseäni tyhmänä.

Olen muuttunut hirmu paljon ihmisenä tuon edellisen vastaukseni jälkeen. Enää en ole sapioseksuaali. Se piirre on kääntynyt lähes kokonaan ympäri. En nyt tyhmyydestäkään syty, mutta koen kepeän hölmöyden ja sen että toinen on vähän palikka nuija tai tosinuija hellyyttävänä. Ihminen voi olla hirmu kiinnostava ja häneltä voi oppia paljon vaikkei hän olisikaan niin looginen ja sillä tapaa älykäs mitä käsittääkseni ÄO-testit mittaa. Itse en ole looginen ja jotkut pitävät minuakin mielenkiintoisena. Minuun ei enää siis tehdä älyllä vaikutusta, vaan ennemminkin aitoudella. Se on kaikkein tärkeintä. Ja mielenkiintoista.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2023, 05:03 kirjoittanut Violation »

Dominaattori

• Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #79 : 31.10.2024, 02:16 »
Vähän tuolla aikaisemmin härnäsinkin tähän ketjuun, mutta nyt tuli 20 v. Mensassa täyteen joten päätin hämmentää lisää.

Pari mensalaista sainkin joskus houkuteltua tälle foorumille, näyttävät sittemmin kadonneen...mutta silloin puhutaankin alle 2 % vähemmistöstä joka ei ole sinäänsä kiinnostavaa ja jokaisesta psykologin hyväksymästä testistä voidaan aina esittää kritiikkiä maailman tappiin asti onko se validi vai ei.

Kinkyssä mielessä tai yksittäisessä sessiossa älykkyyttä varmasti korreloivampaa on moni muu tekijä. Mutta jos se suhde jatkuu pidempään ja osapuolten ero älykkyydessä on suuri, muut tekijät nousevat väkisin esiin: mielenkiinto tavallisiin ilmiöihin, keskustelunaiheet, harrastukset, vapaa-ajan vietto, arkirutiinit ja niiden ärsyttävyys etc. molemmin puolin eroavat todennäköisesti aika paljon - ihan samalla tavalla jos city-vihreä törmää erä-Jormaan ja alkuinnostus on valtava, mutta loppupeleissä käyttöjärjestelmät on android vs ios.

Pikkuhiljaa se kinky alkuihastus hiipuu ja jos ei muuta syytä ole, niin suhde muuttuu kaverisuhteeksi. Toisaalta älykkyys ei ole mikään tae hyvästä seksistä (2 mensamirriä kaadettuna, surkeaa ja sulkeutunutta vaniljaa vaikka olin pohjustanut omaa kinkyyttä heille viesteissäni ja olivat ilmaisseet omat halukkuutensa uusiin kokeiluihin).

Älykkyys pitää olla suurin piirtein samalla levelillä (+/- 30 pistettä, mikä ja millä mittarilla se sitten ikinä onkaan ja milläkin keskihajonnalla) ja molemmilla avoin mieli jos/kun se älykkäämpi/kinkympi (ei välttämättä tässä järjestyksessä) ehdottaa jotain uutta kokeiltavaksi...silloin suhde kehittyy eikä jää junnaamaan paikoilleen tai hiivu pidemmässä juoksussa.

susa-anniina

• Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #80 : 31.10.2024, 07:17 »
Pääpiirteittäin olen tuosta yllä olevasta samaa mieltä. Ja tuosta älykkyyden menemisestä yksiin, lukenut myös monesta paikasta. Kaikki ei sitä muuta keskustelua toki edes kaipaa tai elämäänsä seikkailuja. Sitten ikävä kyllä, elämä opettanut sen, että vaikka löytäisi älykkyydeltä sopivan ihmisen, joka jakaisi kiinnostuksen kohteet ja olisi kinky, niin jos siinä kinkyydessä ei sitten kuitenkaan tietyt jutut mene yksiin, pidemmän päälle homma ei siltikään toimi. Ainakin jos jompi kumpi ajattelee, että kaikki tarvittavat jutut pitää löytyä yhdestä ihmisestä.

Kaisla

• Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • & balthazar
  • Galleria
« Vastaus #81 : 31.10.2024, 08:38 »
Mitä itse olen vuosien varrella ihmisiä kohdannut, niin sanoisin kaikkein viisaimpia olevan niiden joilla pisteet riittää mensaan, mutta älyävät olla liittymättä.

- baltsu

susa-anniina

• Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #82 : 31.10.2024, 09:43 »
No ihmisetkin muuttuu iän myötä. Joku voi olla liittynyt joskus lapsena vaikka, jolloin asia on jostakin syystä ollut itselle tai vanhemmille tärkeä. Sitten jos on ainaisjäsen niin on, vaikka asia ei olisi tärkeä tai suhtautuminen olisi jopa kokonaan muuttunut. Ettei toikaan noin mustavalkoinen juttu ole.

ManScandinavian

« Vastaus #83 : 31.10.2024, 10:11 »
Älykäs ihminen osaa asettua toisen asemaa niin hyvässä kuinn pahassa. Osaa kyseenalaistaa kuulemaansa ja näkemäänsä. Hän tunnistaa vaikkapa katteettomat lupaukset ja opportunistisen populismin ja osaa laittaa ne mittasuhteisiinsa, vaikka puoli valtakuntaa olisin nielemässä kaiken väitetyn pupun.

En osaa sanoa olenko älykäs, mutta ainakaan en ole tyhmä - josko se on älykkään vastakohtakaan?

Ainakin minua on kehuttu tunneälykkääksi/-älylliseksi ja myös pääammattini perustuu siihen kykyyn johtaessani ja ohjatessani muita ihmisiä.

Minulla on ehdottomsti fetissiä älykkäisiin ihmisiin. On poikkeuksellisen vetovoimaista, että älykäs ihminen on kinky. Vaikken siis älykkyyttä vaadikaan. Intohimo seksiin ja voimakas tahto harrastaa seksiä (ja kinkyillä) on olennaisempaa kuin älykkyys.

Kinkyseksi, jossa älykkyys olisi tärkeä elementti, perustuisi fantasiaan, jonka esileikki käytäisiin jo ennen näkemistä tekstiviesteillä. Fantasia on raameiltaan selvä, kerron sen privana jos joku haluaa tietää.

Tottakai seurustelusuhde tyhmän ja älykkään välillä voi toimia. Älykäs voi olla myös empaattinen itseään heikompaa kohtaan ja "tyhmä" arvostaa sitä, että hänellä on älykästä seuraa.

Muita ajatuksia älykkyydestä on se, että älykkyys ei  ole automaattisesti sama kuin viisas. Moni sarjamurhaaja/psykopaatti, vaikkapa., on ollut manipulointikykyinen ja ovela - mikä vaatii älykkyyttä - mutta viisautta se ei silti ole.

sadisti

• Vieras
« Vastaus #84 : 31.10.2024, 10:49 »

Sellainen, joka osaa ajatella asioista laajasti, monipuolisesti ja syvällisesti. Näkee niissä sävyjä. Ei takerru yksityiskohtiin, vaan vetää laajoja linjoja. Hypotetisoi, brainstormaa, tekee radikaalejakin johtopäätöksiä ihan vain huvin vuoksi pohtiakseen asiaa ja esitelläkseen uusia pointteja keskusteluun kuitenkin samalla perustellen nämä syvällisesti. Älykäs ihminen saa pohtimisesta mielihyvää. Hän on älyllisesti luova ja utelias.

Ihminen, joka on älykäs sillä tavalla kuin itse älykkyyden näen, on AINA myös viisas. Nämä ovat samoja asioita. Älykäs ihminen on siis väistämättä oikeudenmukainen ja reilu (ainakin näin halutessaan), koska hänen toimintansa perustuu itsensä, ympäristön ja muiden ihmisten syvälliselle ymmärtämiselle ja oivalluksille, eikä tunteille.

Käsitykseni älykkyydestä vastaa vähän viisasta filosofikuningasta. Pelkästään yhden asian hyvin taitava ihminen ei voi olla mielestäni älykäs. Ei edes vaikka asia olisi kuinka älyllisesti haastava hyvänsä. Yhden asian osaajaa kutsuisin lahjakkaaksi. Älykäs ihminen sublimoi osaamisensa oman henkilökohtaisen taitonsa yläpuolelle.

Lapsena ja nuorena ajattelin olevani suorastaan idiootti ja älyllisesti kehitysvammainen. Muut oivaltavat kaiken niin helposti, minä jään pohtimaan ja tankkaamaan loputtomasti kaikkea tyhmää. Sitten tajusin olevani sentään utelias ja hetken ajattelin olevani ehkä ainakin viisas: ”Viisas tietää, ettei tiedä”.

Kunnes kohtasin ensimmäistä kertaa itseäni viisaamman ihmisen. Tulin kerralla täysin nöyryytetyksi kaikessa, mitä olin aiemmin uskonut oivaltaneeni itsestäni, maailmasta ja muista. Mutta en ilkeällä tavalla nöyryytetyksi, vaan pohtimaan herättelevällä. Näin, miten yksisilmäinen olen ollut. En ole koskaan ollut niin vakuuttunut kenestäkään. Voisinpa naida hänen mieltään 🤤

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteyksissä!

Kyllä. Monenlaisissa asiayhteyksissä. Monet kehuvat pohdintojani älykkäiksi, toisaalta lähes yhtä monet pitävät niitä todellisuudesta irtaantuneena, hypoteettisena höpinänä, jolla ei ole mitään totuuspohjaa tai perusteluja, eivätkä arvosta yhtään.

Moni ymmärtää minut myös aivan liian kirjaimellisesti ja luulee minun uskovan vakaumuksellisesti kaikkeen, mitä sanon, koska keskustelutyylini on niin erilainen kuin hänellä. Riippuu paljon kuulijasta, millainen keskustelutyyli kutakin miellyttää ja pystyykö sen vuoksi havaitsemaan toisen älykkyyttä. Itsekään en välttämättä pysty aina havaitsemaan eri tavalla ajattelevien ihmisten älykkyyttä, mutta yritän tiedostaa tämän puutteeni.

Olen siis kuulijasta riippuen joko poikkeuksellisen älykäs tai kehitysvammaista lähentelevä idiootti. Se on hyvin mielenkiintoista.

Toisen ei ole pakko olla älykäs, jotta kiinnostun. Mitään varsinaista fetissiä minulla ei siis ole. Pystyn kiinnostumaan ihmisestä myös pelkkien ulkoisten avujen perusteella. Varsinkin naisista tai muista feminiinisistä henkilöistä.

Miesten kohdalla suosin kyllä usein mentaalista stimulaatiota, koska en pidä maskuliinisuutta fyysisesti viehättävänä. Mentaalisen stimulaation ei tosin ole mikään pakko olla juuri älykkyyttä. Tykkään myös verbaalisesta nokkeluudesta sekä miehistä, jotka ovat ”hyviä ihmisiä”.

”Hyvä ihminen” pitäisi toki määritellä, mutta ehkä tämä ei ole oikea paikka sille, koska pohdinnasta tulisi pitkä ja tässä kysyttiin älykkyydestä. Mutta kuten sanoin, oikeasti älykäs ihminen, sillä tavalla kuin itse näen älykkyyden, on kykenevä olemaan myös hyvä, koska hän on oivaltava ja viisas.

Co-topping toisen sadistin kanssa.

* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?

Toki, jos osapuolet saavat toisistaan jonkinlaista muuta mielihyvää kuin älyllistä. Olen koko elämäni aikana kohdannut ainoastaan yhden ihmisen, jota pidin oikeasti älykkäänä, joten olisi aika kohtuutonta vaatia seurustelukumppanilta älykkyyttä, varsinkaan, kun en sitä itsekään omaa läheskään niin paljon kuin haluaisin.

Ihmiset myös määrittelevät älykkyyden eri tavalla. Itseään tyhmänä pitävä osapuoli voi hyvin olla toisen mielestä älykäs tai älykkäänä itseään pitävä olla toisen mielestä tyhmä. Ihmiset voivat myös olla älykkäitä yhdessä asiassa ja tyhmiä toisessa.

Olen joissakin asioissa ihan älykäs, mutta toisaalta en muista, missä tavarat ovat. En muista, mihin juuri laitoin silmälasini, koska olen niin eksynyt pohdintoihini. Avaruudellinen hahmotuskykyni on muutenkin lähes olematon. Myös oman kehoni hahmottaminen tuottaa vaikeuksia ja kadehdin kineettisesti lahjakkaita ihmisiä, jotka osaavat käyttää kehoaan uuden luomiseen. Pikkutarkka homma onneksi onnistuu sitäkin paremmin (muuten en pystyisi olemaan top).

Tykkään tästä Einsteinin lainauksesta:
”Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid”

Kaikki ovat älykkäitä siinä, miten heidän aivonsa toimivat. Minun aivoni toimivat näin ja siksi näen ihmisen, joka päihittää minut omassa ”minuudessani” poikkeuksellisen älykkäänä ja viisaana. Kuten op sanoikin, tämä pätee varmasti moneen muuhunkin ihmiseen: moni kokee intuitiivisesti kaikkein älykkäimmäksi nimen omaan ihmisen, joka on samalla tavalla älykäs kuin mitä itse on ja pystyy päihittämään ihmisen hänen minuudessaan. Olen itse introspektiivisesti älykäs ja pohtivainen, joten pidän samaa ominaisuutta älykkyytenä muissakin.

En siltikään menisi sanomaan toisella tavalla älykkäälle ihmiselle, että hän EI ole mielestäni älykäs. Aivan kuin apinankaan ei kannata arvioida kalan älykkyyttä kykynä kiivetä puuhun.

Älykkyyttä tärkeämpää on viisaus ja hyvä sydän. Älykkyys on täysin yliarvostettua siten kuin se usein ymmärretään. Toki älykkyys, viisaus ja hyvyys mielestäni korreloivat, koska ymmärrän älykkyyden tavalla, jolla ne korreloivat, mutta silloinkin haluaisin mieluummin nähdä korostettavan kahta jälkimmäistä ominaisuutta ensimmäisen sijaan!
« Viimeksi muokattu: 31.10.2024, 11:31 kirjoittanut Lanius_x »

rouquine

« Vastaus #85 : 01.11.2024, 22:04 »
Mahtava ketjun aihe joka kutkuttaa minua kovasti koska koen sapioseksuaalisuus määritelmän osuvan osittain oman seksuaalisuuteni selittämiseen mutta asia ei ole ihan niin yksioikoinen. Mahtavaa pohdittavaa ja luettavaa  :love:

Pohdittavaksi:
* Millainen ihminen on mielestäsi älykäs? Minulle älykkyys on sanavalmiutta. Sitä että toisella on ajatuksia päässä enemmän kuin muutama sana. Että osaa pohtia asioita monelta kantilta ja pallotella ajatuksia, kykyä sukeltaa syvälle aiheeseen kuin aiheeseen. Se myös sisältää minulle tunneälykkyyttä, empatiakykyä, tilannetajua, itsereflektointikykyä, kehittymiskykyä ja ihmisten lukutaitoa.

* Oletko itse mielestäsi älykäs? Perustele! En todellakaan väitä olevani älykäs ainakaan älykkyyden perinteisen määritelmän mukaisesti. Omaan ehkä enemmänkin viisautta (joka kuulostaa vähän turhan ylevältä sanalta  ;D) ja sanoisin olevani fiksu. En väitä että ÄO:ni olisi mitenkään poikkeavan korkea enkä todellakaan koe olevani erityisen kirjaviisas (olen aina ollut keskiarvojen oppilas). Väitän kuitenkin että viisauden ja fiksuuden lisäksi omaan hyvän ihmisten lukutaidon, itsereflektointikyvyn, empatiakyvyn ja tunneälykkyyttä. Rakastan laadukkaita tuntikausien keskusteluita kiehtovien ihmisten kanssa joista pidän.

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä! Eniten olen saanut kehuja siitä miten olen kasvanut ja kehittynyt ihmisenä sekä siitä miten pitkällä olen henkisessä kasvussa. Etenkin kehut rajojen asettamisesta, pitämisestä ja omien tarpeiden tunnistamisessa ovat painuneet mieleeni. Useimmiten tilanteet ovat olleet sellaisia itsereflektointipohdintoja ystävien kanssa jonkin tavalla tai toisella järisyttäneen tapahtumien jälkeen.

* Onko sinulla fetissiä älykkäisiin ihmisiin? Tavallaan. En vaan kiinnostu ihmisistä joilla ei ole mitään sanottavaa tai joiden ulosanti on köyhää. Fetissi se ei kyllä ehkä ole vaan tärkeä osa seksuaalisen kipinän heräämistä.

* Millainen olisi kinkysessio, jossa älykkyys olisi yksi tärkeä elementti? Hmm. Sellainen jossa on herätetty intoa keskustelemalla. Aivot herätetty siis kunnolla. Sessio jossa toinen osaisi nerokkaasti leikitellä dynamiikalla, ymmärtäen sen miten jokainen  mikroele ja sana merkitsevät. Älykäs ihminen osaa mielestäni kuulostella, rakentaa ja ohjata tilannetta taitavasti eikä kiirehdi.

* Voiko seurustelusuhde toimia jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)? En voi puhua kuin omasta puolestani ja sanoa sen että itse tarvitsen ihmisen joka on samalla aaltopituudella.

* Onko sinulla muita ajatuksia älykkyydestä? Tiedän ihastuneeni kunnolla kun katselen nukkuvaa kumppania vierellä ja tuumaan mielessäni "I love that brain"   :))
« Viimeksi muokattu: 02.11.2024, 12:25 kirjoittanut rouquine »

777

• Asiakas
  • **
  • 185cm 109kg 41v
  • Galleria
« Vastaus #86 : 03.11.2024, 17:03 »
Äo on korkeimmassa prosentissa, pidin sitä oikeastaan viimevuosiin asti vielä aika häpeällisenä koska nuoruuden parhaista kavereista moni oli vielä pisteen tai pari korkeammalla mensan testissä sillon teininä kun niitä jo tehtiin. Vasta nyt kun kansainväliset asiakkaat kehuu kilpaa simppeleitä tuotoksiani nerokkaiksi, tajunnut että ehkä pitäis kokea parempaa terveempää itsetuntoa tästäkin asiasta. Keulia ei missään tapauksessa, narsistit on syöpää.

Mulle on väliä sillä että maailmankuva ei ole yhtä kuin hesari+yle+iltapäivälehtien lööpit tai se mitä tuutataan joka tuutista ja survotaan sun kurkusta alas väkisin päivittäin. Virran mukana on helppo mennä aivot narikassa, mä en pysty niiden kanssa kuitenkaan toimimaan.
Jos ymmärtää millainen maailma on pinnan alla ja käsitys ei ole mustavalkoinen tämä hyvä tämä paha tyyppinen ni sit ollaankin jo lähtökohtaisesti samalla viivalla kaikesta.

Ja itelle ei tuota lukuunottamatta ole älykkyydellä väliä niin karmeasti kunhan on suht normaalilla pohjoismaisella tasolla, eli maailman mittakaavassa melko älykäs kuitenkin vaikka mittautuisi huonosti. Ei liity seksuaalisuuteen kyl mitenkään omalla kohdalla. Epäilen et mies- ja naisnäkökulma eroaa luonnollisista syistä paljon.

Stylos

• Baarikärpänen
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
« Vastaus #87 : 05.11.2024, 22:04 »

Älykkyyttä on montaa eri lajia. Yksi voi olla älykäs yhdessä asiassa ja vähemmän toisessa. Yleensä yhdistän älykkyyden nopeisiin ja tarkkoihin hoksottimiin ja kykyyn ymmärtää monimutkaisia asioita. Viisaus on sitten oma lukunsa. Siihen kuuluu älyllisten voimavarojen käyttö oikein sekä omien rajoitusten tunteminen. Tyhmempi voi jopa olla älykästä viisaampi.

Ovat jotkut niin väittäneet. Harrastuksia ja saavutuksia, joiden oletetaan vaativan älyä (tiedä häntä, kun joitain entisiä kolleegoita kuuntelee)

* Onko joku toinen kehunut sinua älykkääksi? Kerro missä asiayhteydessä!
Joo, on. Mm. kun ihmiset ovat kommentoineet minulle kirjoituksiani baarissa.

Vaikka arvostankin älykkyyttä, niin fetissistä sen kohdalla ei voi puhua.

Sellainen, missä on paljon verbaliikkaa, älylliseen aiheeseen liittyvä roolileikki tai jotain, missä subin pitää suorittaa tehtävä, jossa vaaditaan aivoja. Jotenkin olen muuten huomannut monilla, myös itsellä, älykkyystason, kun ottaa sessiossa subin roolin.

* Voiko seurustelusuhde toimia, jos siinä on sekä älykäs ja tyhmä osapuoli (tai useampia älykkäitä ja/tai tyhmiä)?
Kaikki on aina mahdollista, mutta varsinkin pitemmän päälle tuossa on varmasti haasteensa.

Olisi jännä kokea, jos joku voisi hurmata minut vain älyllään.

Dominaattori

• Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria

Dominaattori

• Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #89 : 10.11.2024, 03:21 »