Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: katy - 31.08.2014, 14:21Lähinnä se,että ihminen on,vaikka ei ajattelisi,tekisi,puhuisi jne. tietyllä hetkellä yhtään mitään. Ihminen On siis yksinkin ja kaikenaikaa ja että tunteet ja ajatukset eivät ole se koko ihminen..Mutta,allekirjoitan tuon,että mitään ei puutu. Mitään ei puutu silloinkaan kun ihminen viimeisen kerran sulkee silmänsä,teki sen sitten ypöyksin asunnossaan tmv tavalla.Ihminen on ollut koko elämänsä oma täysi itsensä,mitään ei ole puuttunut,vaikka olisi luullut niin ja kokenut niin. Ihminen On. Tuo on vaikea ilmaista sanoin mistä tuossa on kyse. Käytän itse tällaista vertauskuvaa usein kun selitän jollekkin tuota: "Minä olen ..." on aina kuin peilikuva, se mitä näkyy peilistä, sisältö vaihtuu ja muuttuu kaiken aikaa jne., "Minä" on peili. Mutta menee off topic, zenin puolelle, joten ei siitä sen enempää.
Lähinnä se,että ihminen on,vaikka ei ajattelisi,tekisi,puhuisi jne. tietyllä hetkellä yhtään mitään. Ihminen On siis yksinkin ja kaikenaikaa ja että tunteet ja ajatukset eivät ole se koko ihminen..Mutta,allekirjoitan tuon,että mitään ei puutu. Mitään ei puutu silloinkaan kun ihminen viimeisen kerran sulkee silmänsä,teki sen sitten ypöyksin asunnossaan tmv tavalla.Ihminen on ollut koko elämänsä oma täysi itsensä,mitään ei ole puuttunut,vaikka olisi luullut niin ja kokenut niin. Ihminen On.
Sitten kun ihminen lakkaa haluamasta rakkautta,missään muodossa,sekin lienee zen..
Arvostan kyllä pitkälle mietittyjä ja kantapään(tai sydämen) kautta opittuja asioita,mutta esim tuo zeniläisyys kai tarvitsee poistumisen muiden "tavisten" parista,erakoitumista-toisilla jopa askeettisiin luostariolosuhteisiin,joillain kemiallisiin aineisiin,tajunnanlaajentajiin. Lakkaako ihminen tuolla lailla haluamasta ts. kyse pitäisi olla vapaaehtoisuudesta,vilpittömästä halusta ja ilman kemikaaleja tai luonnotonta rääkkiä.
Niin kauan kuin pitää keksiä suojia ja selviytymiskeinoja minälleen,se ei mun mielestä ole zen. Zen ottaa kaiken vastaan niin raakana kuin se sitten tuleekin,-
Sitten kun ihminen lakkaa haluamasta rakkautta,missään muodossa,sekin lienee zen.. Onhan se aika viehättävää,jos voi jotenkin hallita tätä kaaoottisuutta ja epävarmuutta
Hukkunut puristaa sitä tyhjässä kylmenneessä nyrkissään.