Äänestys

Kiinnostaako sinua D/s-yhdistyksen toiminta?

Kyllä, haluan ola aktiviisesti mukana käynnistämässä toimintaa ja/tai auttaa webin yms. rakentamisessa
12 (8.2%)
Kyllä, haluan olla aktiivisesti mukana toiminnassa (bileiden rakentaminen jne)
23 (15.6%)
Kyllä, haluan osallistua yhdistyksen tapahtumiin.
57 (38.8%)
Ei, minua ei voisi vähempää kiinnostaa koko D/s-touhu
21 (14.3%)
Ei, senkin separoituneet maan matoset, pitäkää tunkkinne!
34 (23.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 50

Äänestys päättynyt: 23.08.2013, 18:55

Kirjoittaja Aihe: Suomeen oma D/s-yhdistys?  (Luettu 76317 kertaa)

-katy-

• Vieras
Vs: Suomeen oma D/s-yhdistys?
« Vastaus #180 : 23.05.2013, 01:29 »
Ei varmasti olisikaan niin kauan kuin yhdistys ei väittäisi edustavansa kaikkia D/s-ihmisiä kun oikeasti edustaa vain tiettyä koulukuntaa.

Nimenomaan. Itse en ainakaan suostu luottamaan kehen tahansa pelkästään sen takia että hän on D, kuten en ylipäätänsäkään luota randomeihin ihmisiin.  TPE- ja 24/7- harrastajat sitten erikseen keskenään.

Onko tää yhdistys jo perustettuna?
Mitä tarkottaa TPE ?
Mua kiusaannuttaa tuo 24/7-harrastajat... eikö vaan voisi olla oma itsensä läpi vuoden  :)

Fixx

• Vieras
« Vastaus #181 : 23.05.2013, 01:32 »
Mitä tarkottaa TPE ?
Total Power Exchange.

Mua kiusaannuttaa tuo 24/7-harrastajat... eikö vaan voisi olla oma itsensä läpi vuoden  :)
No sitähän se juuri on... mutta sanotaan mieluummin "harjoittajat" kuin "harrastajat".

-katy-

• Vieras
« Vastaus #182 : 23.05.2013, 01:48 »
Mitä tarkottaa TPE ?
Total Power Exchange.

No sitähän se juuri on... mutta sanotaan mieluummin "harjoittajat" kuin "harrastajat".

Okei- Teki mieli kanssa vähän riidellä, kun tuntuu, että aihe mennyt kiistelyksi-
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013, 12:40 kirjoittanut -katy- »

Herra_Jack

• Vieras
« Vastaus #183 : 23.05.2013, 01:58 »
D/s-meininki olisi mahtavaa. Bambinmetsästyksen aikaan olen ulkomaanreissussa enkä muutenkaan usko, että olisin tahtonut tehä mitään itikoita vilisevässä metsässä. Katotaan mitä muuta ryhmä-D/Ssää tulevaisuus tuo tullessaan  :)

Minulla meni noin kymmenen sivua tätä ketjua ennen kun pääsin jyvälle mistä tässä on kyse, ja tuohan se on: ryhmä-D/s. Siis voihan olla että en vieläkään ole tajunnut asiaa täysin oikein, mutta ei tässä niinkään ole kyse järjestäytymisestä tai bileistä tai miiteistä, vaan ryhmä-D/s-tilaisuuksien järjestämisestä. Sellaisten D/s-fantasioiden toteuttamisesta jotka vaatii enemmän ihmisiä kun pari tai kimppa. Ja Yhdistys on vaan tapa luoda ryhmä-D/s-tilaisuuksien järjestämistä varten juridinen henkilö, jotta sen järjestäjät (esimerkiksi tilan varannut henkilö) ja osallistujat saavat vastuuvapauden ryhmän teoista (vaikka yhä vastaavat omista teoistaan), ja jotta käytännön asiat - kuten rahaliikenne ja kulujen jakaminen - helpottuu.

Jos tuo on tavoite, niin silloin heti myös jäsenten/osallistujien kelpoisuuden arviointi vaikuttaa enemmän loogiselta. Siis jos järjestää tapahtuman jossa kaikkien viihtyvyys ja turvallisuus on riippuvainen ryhmän jokaisen jäsenen käyttäytymisestä, niin on luonnollista että osaanottajat täytyy valikoida, tai ainakin varoittaa/perehdyttää etukäteen. Jos nyt ottaa purjehdusreissun neutraalina esimerkkinä, koko ryhmä kärsii jos mukaan tulee joku merisairautta sairastava, tai jos ruoriin pääsee myrskybongaaja. Vuorikiipeilyretkelle taas ei taatusti pääse mukaan ellei peruskuntoa ole, ja ryhmä-D/s-kokemus voi olla ainakin henkisesti (ja ehkä fyysisestikin) yhtä rankka paikka kun vuorikiipeily, jos se toteuttaisiin niin kun minun mielikuvituksessa se tehtäisiin.

Herra Jack mainitsi >>roomalaiset orgiat, sushi-illallisen orjapedillä tai eyes wide shut bileet , tai jalkojenpalvomistapahtuman, tai vaikka useita vuorokausia kestävän bootcampin, poikakoulun, sisäoppilaitoksen, bambinmetsästyksen tai puuvillaplantaasin, >>  Otsikot jo karsii suurimman osan ihmisistä pois, mutta he joita tämä kiihottaa niin on hienoa jos näitäkin fantasioita pääsee toteuttamaan, koska ilman ryhmää ei voi. Voisin kuvitella että nämä eroaa tavallisista bileistä siinä että näihin tuskin mitään sivustakatsojaa haluta, joko on mukana täysillä tai sitten jättää koko tilaisuuden väliin. Vähän samalla tavoin kun voisin kuvitella että Häkin larpeissakin, ja siinäkin osallistujia käsittääkseni briiffataan jollain tavoin etukäteen.

Tuo "ainoastaan D:t voivat olla jäseniä" kuulostaa hiukan tympeältä, mutta sekin on tavallaan loogista jos ryhmä-D/s tilaisuuden järjestämisestä on kyse. Toisaalta, se sitten myöskin vaatii että jokaiselle 'orvolle' subille löytyy suojelija-D (yksi tai useampi). Mikä tavallaan on ihan hyvä asia, koska sellainen on hyvä olla ryhmä-D/s-tilaisuudessa, että on joku joka vähän kyttää perään ja vastaa ainakin osittain myös jälkihoidosta, vaikkei varsinaista suhdetta olisikaan. Ja subien toivomukset tulisi oman D/n kautta sitten kuitenkin kuuluviin, mutta subitkin saa kivemmat kokemukset ja ehkä yllätyksiäkin jos Dom/m/eilla on ohjat.

Onko tämä nyt enemmänkin sitä mitä D/s-yhdistyksen tavoite on, vai enkö vieläkään ole ymmärtänyt? :) Ja jos on, niin silloin minustakin oman yhdistyksen perustaminen on järkevämpää kun olemassaolevien järjestöjen alla toimiminen.

Niin ja siis tarkoitan "ryhmä-D/s:llä" tilaisuutta jossa "sessioon" osallistuu koko ryhmä, mutta se nyt ei välttämättä tarkoita ryhmäseksiä, eikä edes välttämättä edes seksiä missään fyysisessä muodossa. Mutta siis sitä, että tilaisuuden ajan kaikki ovat D/s-moodissa. Ja jos subit selvästi saavat olla subimoodissaan ja Dom/m/eille tapahtuman juoni on selvä niin erillisiä käytösetikettisääntöjä tuskin edes tarvitaan.

Bingo! ;)  Olin lähes hukata tämän viestin ja se jäi viittä vaille huomaamatta. Hiz taitaa massalukea ajatuksia.  :D Juuri tästä samasta asiastahan Babinmetsästyksessäkin on kyse. Hyvä tiivistelmä ja selkeä.. kiitos.
, tässä oli kaikki mitä halusin sanoa aiheeseen. Toki tuohon luultavasti kuuluu lisäksi erilaisia yhteistyökuvioita, mahdollisia kursseja, pienempiä tapahtumia, luentoja, miittejä jne. mutta ne kaikki ovat kuriositeetteja tämän rinnalla.. juuri tästä on kyse.

ChickenRace

• Vieras
« Vastaus #184 : 23.05.2013, 03:05 »
TuplaBingo !!.. edellisille.. Hiz on oikealla polulla.. (vaikka siis itsekin olen vain tarkkailija)..  Minä nyt vaan edustan siipeä joka " haluaisi, himena enemmän kuin  > pelkän yhdistyksen<  koska koen ettei tuolla "juridiikalla" vielä näitä bootcamppejä ja muita rientoja rahoiteta/turvata

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #185 : 23.05.2013, 08:33 »
Kun jossain näytetään koko luettelo, mitä sallitaan ja mitä ei sallita (esim. kumipukua ei saa käyttää päällään, kun piiskaa subia, tai köyttä ei voi käyttää subin paikallaanpitämiseksi, vaan pitää käyttää kahleita [kahleiden määrittely myös, mikä on sallittua, nahkaiset ei, vaan pitää olla metalliset]), niin voin harkita ryhtymistä perustajajäseneksi. Jos lähdetään erottelemaan asioita, niin se pitää tehdä kunnolla ja pystypäin.

Nyt on eroteltu asioita, ja pystypäin tekijät on sen kerrankin tehneet.

Lista on hyvin lyhyt käsittääkseni:

- D/s

IKRM

Herra_Jack

• Vieras
« Vastaus #186 : 23.05.2013, 08:53 »
Niin ja sanoiko joku että köydet olisivat sallittujen välineiden listalla?   :o en ole aiemmin kuullut ketjussa kenenkään edes mainitsevan köysiä.

Luulepa että IKRM voi hyvinkin olla oikeassa, lista tuskin on tuon pidempi.  ::)

Sallitut välineet:
-D/s

Juuttisetä

• V.I.P.
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
« Vastaus #187 : 23.05.2013, 09:05 »
Onneksi kaikki käsittää tuon D/s ihan samallalailla, on siis helppoa seurata lyhyellä ohjeistuksella  :love:

Käsikirjaa odotellessa komissiolta, jossa kerrotaan se Oikea D/s ja nimetään kollegio graduointeihin  8)

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #188 : 23.05.2013, 09:10 »
Onneksi kaikki käsittää tuon D/s ihan samallalailla, on siis helppoa seurata lyhyellä ohjeistuksella  :love:

Käsikirjaa odotellessa komissiolta, jossa kerrotaan se Oikea D/s ja nimetään kollegio graduointeihin  8)

D/s, ei D/S eikä d/S.

IKRM

Mr.Inathu

« Vastaus #189 : 23.05.2013, 10:45 »
Kuten edellisellä viestilläni halusin nopeasti osoittaa, ovat ihmisten käsityksen D/s-jutuista, -bileistä ja -yhdistyksen tarkoituksesta hyvin erilaisia...

Tiivistäen, itelleni D/s tarkoittaa seksuaalisen vireen sisältävää toimintaa, jossa osapuolten välillä on selkeät toisistaan poikkeavat valta-asetelmat.

Joten, jos joku haluaa tehdä yleispätevän ohjeiston kaikelle D/s-toiminnalle, niin lykkyä pyttyyn vaan :D

Osalle ihmisistä esim. S&M pitää automaattisesti sisällään D/s-toimintaa ja osalle taas ei lainkaan ja kääntäen, osalle D/s pitää aina sisällään myös S&M-juttuja (esim. sen iänikuisen piiskaamisen) ja osalle taas D/s voi toimitä täysin ilman mitään fyysistä satuttamista.

Osalle D/s esiintyy nimenomaan osana sessioita tai vain hieman vaniljaa rajumpana seksinä, kun taas osalle D/s- on elämäntapa, jota harjoitetaan 24/7/365. Eikä mielestäni kukaan voi sanoa oman tapansa olevan "oikeampi" kuin toisten tapa. Ainoastaan silloin, jos toiminnassa ei ole mukana minkäänlaisia valtakuvioita, ei ole kysymys D/s-jutuista. Eli rautalangasta, ei tarvitse olla Master voidakseen piiskata, eikä Masterin tarvitse välttämättä koskaan ottaa piiskaa edes käteensä.

Fetissit voivat kuulua D/s-juttuihin tai niillä ei tarvitse olla mitään tekemistä koko asian kanssa. Omasta mielestäni on melkein yhtä helppoa määritellä mitä D/s on, kuin määritellä mitä "kinky" on.

Itselläni D/s oli jossain muodossa mukana jo aloitellessani kinkyilyitäni, mutta pääpaino silloin oli S&M-jutuissa ja muissa erilaissa pervosteluissa. Vasta joitain vuosia myöhemmin "löytäessäni" D/s:n henkisen puolen monimuotoisuuden, löysin todella Oman juttuni... Ja sillä tiellä olen vieläkin :)

Itse koin aikoinaan että kinky-skene tarjosi minulle lähinnä bondagea, fetissejä ja kevyehköä S&M-touhua aika normibaari-iltojen mausteena. D/s oli läsnä lähinnä puheissa tai sitten Master/Domme oli synonyymi sille henkilölle joka toimi tilanteissa aktiivisena eli sitoi tai piiskasi. Sen D/s:n jota itse harrastin, en kokenut olevan oikeastaan mitenkään läsnä skenen tapahtumissa. Lukuunottamatta D-ihmisten ajoittaista ja ikuista vääntöä siitä, mitä on oikea kinky, bdsm, 24/7, sessiointi, Master, jne jne jne...

En ole myöskään koskaan oikein lämminnyt tiukoille "herrakerhoille" tai kaupallisille tilaisuuksien järjestäjille, koska ensimmäiset ovat ajatusmaailmaltaan aivan liian luutuneita (vaikkeivät edes old schoolia olisikaan) tai kaupallisuuden korruptoimia. Lisäksi Suomi on vähän liian pikkuinen maa kummallekaan suuntaukselle.

Poliittiseen vaikuttamiseen tai -valistamiseen en ole kokenut mitään tarvetta, koska olen seurannut aivan riittävästi sellaisten itselleen egobuustia "tiedottajan" tms. roolissa hakevien "idealisti-intellektuellien" perustamia yhdistyksiä, joissa kaunis perustamisajatus on nopeasti muuttunut muutaman avainhenkilön oman "uran" kehittämisen ja pätemisen välineeksi.

Jos siis halutaan järjestää laadukkaita ja oikeasti D/s-uuntautuneita tapahtumia Suomessa ja suomalaisille D/s-harrastajille, pitäisi ensin päättää, mikä on se lähtökohta jota halutaan lähteä hakemaan:

Halutaanko hierarkkinen suljettu salaseura tyyliin vapaamuurarit ja joka toteuttaisi selkeästi säännötettyjä rituaalejaan ja rajattuja tapahtumiaan tarkoituksellisesti mystiikkaan verhottuna ja ottaisi uudet jäsenensä ainostaan olemassa olevien jäsenten suositusten perusteella?

Vai halutaanko perustaa yhdistys, joka pyrkii maksimoimaan tapahtumiin osallistuvien ihmisten määrän ja löytämään mahdollisimman paljon yhteisiä nimittäjiä D/s-termin alle, voidakseen antaa kaikille D/s-ihmisille jotain kivaa ja ehkä vielä samalla avoimesti jakaa tietoa D/s-ihmisistä ja -harrastuksesta?

Itse en todennäköisesti lähtisi mukaan noista esimerkeistä kumpaankaan.

Uskon, että hyviä D/s-tapahtumia voi aivan hyvin järjestää ilman suljettua salaseuraa ja sisäänpäin lämpenevää despotististä hallintorakennelmaakin. Toisaalta, jos tapahtumista halutaan kaikille avoimia ja uusille/yksinäisille osallistujille helposti lähestyttäviä ja kaikkia mieltymyksiä kivasti syleileviä, menetään juuri se D/s:n ydin, valtakuviot, niiden käyttö ja väärinkäyttö.

Itse en näe mitenkään mahdottomana koota yhteen samanmielisiä ihmisiä järjestämään tapahtumia, joissa kussakin on selkeästi rajattu teema ja säännöstönsä. Siihen ei vain riitä taikakirjaimet D/s, ei yhdistykseen eikä tilaisuuteen. Tilaisuus voi sitten olla vaikka "Orjamarkkinat", "Dekadentti illallinen", "Päivä lutkakoulussa" tai vaikka se "Koirakoulu". Kysymys on siis joko enemmän tai vähemmän larppi-henkisestä "ryhmäsessiosta", johon osallistujat tietävät itse sopivatko teemaan ja tilaisuuden sääntöihin vai eivät ja miettivät osallistumistaan sen mukaan. Kaikki eivät koskaan pidä kaikista tilaisuuksista ja osaa "sorretaan" muutenkin "aina"...

Se, osallistuuko tilaisuuteen 24/7-harrastajia, riippuu taas heistä itsestään, voivatko he kokea pystyvänsä alentuen laskeutumaan vaivaisten sessio-D/s:n harrastajien leikkeihin vai järjestävätkö sitten itselleen oman salaseuraan ja omat "aidot ja oikeat" tilaisuutensa? Täysin heidän oma asiansa :D

Mielellään itsekin näkisin ja osallistuisin laadukkaisiin D/s-teemaisiin tilaisuuksiin Suomessa, joten toivottavasti asia liikahtaa rakentavasti eteenpäin, eikä sorru yksittäisten aktiivihenkilöiden välisiin näkemyseroihin tai loputtomiin ihmissuhdekriiseihin :)

-Mr.Inathu

Pip

« Vastaus #190 : 23.05.2013, 11:09 »
Mr.Inathu kiteytti aivan mahtavasti ne ongelmakohdat, jotka ovat omassa mielessäni olleet tätä keskustelua lukieassa. Jos on tarkoitus järjestää yhdistyksenä D/s -tapahtuma, niin onko siellä silloin sallittua harrastaa s&m -leikkejä esim. fetish -asusteisiin pukeutuneena? Mikäli on sallittua, niin miten tämä tapahtuma erottuu jo nykyisten yhdistysten järjestämistä tapahtumista? Mikäli ei ole sallittua, niin mihin se raja vedetään? Minä tiedän, mitä D/s tarkoittaa, mutta mitä se tarkoittaa muille ja onko minun muutettava käsityksiäni jonkun toisen käsityksiä (päinvastaisia) vastaavaksi? Olen aivan riittävän jääräpäinen olemaan nöytymättä tuollaiseen.

Snadistisadisti

• Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
« Vastaus #191 : 23.05.2013, 11:25 »
Mua vähän ihmetyttää että miten tällainen seura olisi keneltäkään jotenkin pois? Tai mitä haittaa siitä olisi? Kenellekkään?
Kertokaa hyvät ihmiset tyhmälle  ???

Ei varmasti olisikaan niin kauan kuin yhdistys ei väittäisi edustavansa kaikkia D/s-ihmisiä kun oikeasti edustaa vain tiettyä koulukuntaa.
Ei se väitäkään.

Snadistisadisti

• Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
« Vastaus #192 : 23.05.2013, 11:41 »
Itsellä nousi heti karvat pystyyn tuosta D-vetoisesta yhdistyshallintoajattelusta. Sitähän pitäs järkkää vastarintaliikkeenä sitten ihan oma Bambi ry :)
Miksipä ei? Eihän sekään ole keneltäkään pois. Ei vaikka jäseniksi ei kelpuutettaisi yhtään dominokeksiä. Voisi olla tosi kiva seura ja keskittyä ihan vain Bambeille sopiviin juttuihin. Siihen voisitte sitten laatia ihan omat säännöt ja pukukoodin ja vaikka mitä. Eikä kenelläkään olisi siihen mitään nokan koputtamista, sillä jokainen taaplaa tyylillään.

Huge Bastard

• Vieras
« Vastaus #193 : 23.05.2013, 13:14 »
Vastaan siihen ensimmäiseen viestiin, mistä siis aloitettiin puhumaan.
Minusta tuo on hyvä idea ja olen mukana, kun aloitetaan kääntämään rattaita.

Uskomaton keskustelu kyllä muodostui asiasta.

Ms. M

• V.I.P.
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
« Vastaus #194 : 23.05.2013, 14:23 »
Pari päivää ollut poissa täältä, mutta jos joku nyt on ehdottanut että yhdistys olisi hallintoltaan D-otuksia täynnä niin täytynee kyllä esittää vastalause sille ehdotukselle. Eihän se, että perustetaan D/s-yhdistys tarkoita sitä, että yhdistyksessäkin on valloillaan D/s- asetelma?  >:(

Ja juu, en lukenut koko ketjua läpi vielä. Että jos joku on kerennyt ehdotuksen hylätä jo, niin siitä kiitos.