Äänestys

Kiinnostaako sinua D/s-yhdistyksen toiminta?

Kyllä, haluan ola aktiviisesti mukana käynnistämässä toimintaa ja/tai auttaa webin yms. rakentamisessa
12 (8.2%)
Kyllä, haluan olla aktiivisesti mukana toiminnassa (bileiden rakentaminen jne)
23 (15.6%)
Kyllä, haluan osallistua yhdistyksen tapahtumiin.
57 (38.8%)
Ei, minua ei voisi vähempää kiinnostaa koko D/s-touhu
21 (14.3%)
Ei, senkin separoituneet maan matoset, pitäkää tunkkinne!
34 (23.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 50

Äänestys päättynyt: 23.08.2013, 18:55

Kirjoittaja Aihe: Suomeen oma D/s-yhdistys?  (Luettu 76313 kertaa)

Mr.Vic

Vs: Suomeen oma D/s-yhdistys?
« Vastaus #105 : 20.05.2013, 21:16 »
Eiks sen yhdistyksen nimi oo Seksual Consensus tai jotai,
jolla oli jopa perustamis kokous :)

En olekaan kuullut että semmoinen todella olisi perustettu.  :o Muistan kun oli vain jotain keskustelua semmoisen perustamisesta useampi vuosi sitten.

Onkohan yhdistys vielä olemassa? Ja jos on, miksei siitä olla kuultu mitään BDSM-baarissa?

Itse asiassa, kyseessä oli Monimuotoinen Seksuaalisuus ry, jonka perustamiskokous oli 16.1.2011.
Mutta kuten PRH:n sivuilta helposti selviää, ei yhdistyksen perustamiskirjaa ole koskaan toimitettu rekisteriin asti.

tillistallis

• B-Anon Shamaani
  • Administrator
  • *
  • ** Mainostilaa Myytävänä **
  • Galleria
« Vastaus #106 : 20.05.2013, 22:07 »
Tuosta kinkyjen kattoyhdistyksen perustamisesta;

jos on tarkoitus saada aikaan instanssi, joka "jakaisi tietoa ja ajaisi kinkyjen asiaa" niin miksi keksiä pyörää uudestaan, kun sellainen jo on olemassa? Tällä tarkoitan tietysti Sexpo-säätiötä, joka oli primus motor yhdessä DWC:n kanssa (DWC:n aloitteesta muistaakseni) transvestisuuden, fetisismin ja sadomasokismin poistamisesta sairausluokituksesta. Ainakin minulle tämä referenssi riittää.

En tiedä paljonko yhdistysten hallitukset nykyään pitävät yhteyttä keskenään, mutta minusta olisi hienoa jos kinky-yhdistykset antaisivat viestintävaltikan sexpolle ja vaikkapa puolen vuoden välein kokoontuisivat saman pöydän ääreen katsomaan mitä on saatu aikaan ja piirrettäisiin suuntaviivoja tulevaan.

-tt

Fixx

• Vieras
« Vastaus #107 : 20.05.2013, 22:12 »
jäsenmaksut menevät pienen vähemmistön bileiden maksamiseen.
Joka on kuitenkin enemmistö. No, voi hyvn olla että enemmistö on turisteja ja sattumalta paikalle osuneita, mutta väittäisin yhä, että enemmistö jotain kinkysuuntausta kannatavista lukeutuu nimeonomaan D/s-poppooseen.

Kiinnostaisi kyllä tietää mitä D/s-yhdistys tekisi toisin verrattuna nykyisiin yhdistyksiin? Luulen hiukan, ettei suuntautumisessa olisi paljonkaan eroa, pyrkimys lienee olla vähemmän löperöitä?  :-X  Ehkä olla enemmän TRUE? (anteeksi tämä vastarannankiiskeys, tässä on kuitenkin tarjoutuu teille tilaisuus perustella ja mainostaa oikeaa asiaa)

ChickenRace

• Vieras
« Vastaus #108 : 20.05.2013, 22:31 »
Jos halutaan joku uus koalitio, 20-30 aktiivisen pariskunnan muodostama osuuskunta avais "jotain uutta" ..jonka pohjalta vois rakentaa oikeasti vaikka mitä esim. vuosikymmenen jänteellä.. Ja ovet yhdistyksiin "olisivat kenties auki" läpi scenen..?!
Ajatus - tuon ydinjoukon panos olisi suurempi kuin nykyisillä yhdistyksillä edes 2000 jäsenen jäsenmaksutuotot, esim. vuodessa. Ja ansaintamallit saada "panokset" takaisin moninkertaiset suhteessa yhdistystoimintaan.

Viridian

« Vastaus #109 : 20.05.2013, 22:39 »
Mitä tulee aloittajan ideaan pelkästään D/s-puoleen keskittyvästä yhdistyksestä, niin ennemminkin näkisin että jokin olemassaolevista yhdistyksistä ottaisi asian huomaansa. Kuten on jo todettu, D/s on hyvin populääriä kinkyilyn valtavirrassa. Parempi olisi niin, että innokkaat asian edistäjät unohtaisivat ne ruusuiset kuvat yhdistyksen pyörittämisestä ja keskittyisivät oikeasti tekemään asian eteen jotakin jonkin olemassaolevan yhdistyksen nimissä.

Pohdin jo pari päivää sitten mitä sanoisin mutta Jettis sanoikin sen jo...

Tässä keskustelussa useampikin ihminen on heittänyt ilmoille idean että yhdistykset järjestäisivät D/s-bileitä. Tähän kuitenkin liittyy joitakin hankaluuksia.

Kuten Jettis sanoi, bileitä järkkäävä vapaaehtoisten joukko on aika pieni. Ja koska ainkin smurffien nykyiset bileet ovat olleet tosi suosittuja, voidaan olettaa että aika iso osa pervoista saa jo pervobilerintamalla mitä haluaa. Jos ruvettaisiin nykyisillä resursseilla järjestämään pienemmille ryhmille suunnattuja bileitä, olisi se väistämättä pois isommista "yleispervobileistä". Veikkaan että jäsenistössä nousisi melkoinen metakka asiasta.

Sitten on tuo kustannuspuoli. Jos yhdistys järjestäisi D/s-bileet, sen pitäisi tapahtua aikalailla nollabudjetilla. Tai sitten on edessä taas jäsenistön älämölö siitä että jäsenmaksut menevät pienen vähemmistön bileiden maksamiseen.

Smurffien ensisijainen tehtävä on toimia kaikenlaisten pervojen äänenkannatajana ja järjestää sirkushuveja kansalle. Mutta ilman muuta hallitus kuuntelee ehdotuksia ja toiveita siitä mitä kansa haluaa. Jos siis joku pieni porukka olisi halukas järjestämään smurffien nimissä ja tuella D/s-bileet, olemme innokaasti valmiit neuvottelemaan asiasta. Ei muuta kuin yksäriä tulemaan allekijoittaneelle :)

Lisättäköön vielä, että henkilökohtaisesti D/s ja siihen keskittyvät bileet tai yhdistys ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta ei se minun persettäni kaiva jos muita kiinnostaa ja he haluavat edistää asiaansa yhdistyksen kautta tai muuten.

Tässähän se taisi jo tullakin, se syy, miksi D-s porukka halajaa omaa yhdistystä. Sillä tavalla voisi järjestää bileitä, mistä ei se muu yhdistys valittaisi, kuinka rahat menisivät "pienen porukan D-s-bileisiin", esimerkiksi sadeasuteeman sijasta. Ja sillä tavalla ne omat jäsenmaksurovot eivät aina ja ikuisesti kuluisi sen suuren enemmistön sirkushuveihin.

Ai niin, sitähän voi olla useammankin järjestön jäsen. Vaikka kaikkien ;). Tai vaikka kokeilla sitäkin, kannattaako laittaa henkilölle yksäriä aiheesta, joka ei voisi häntä vähempää kiinnostaa :).

Vir, joka ei jaksa ymmärtää, miten ketju muuttui näin äkkiä joksikin kattojärjestöläpäksi?

KalvinK

• Baarikärpänen
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
« Vastaus #110 : 20.05.2013, 22:51 »
Kuinka varmistetaan, että yhdistyksen jäsenet ja bileisiin osallistuvat ovat tarpeeksi D/s-henkisiä? Saavatko switch:it osallistua yhdistyksen toimintaan, vai rajataanko heidät automaattisesti toiminnan ulkopuolelle?

Fixx

• Vieras
« Vastaus #111 : 20.05.2013, 22:53 »
Sillä tavalla voisi järjestää bileitä, mistä ei se muu yhdistys valittaisi, kuinka rahat menisivät "pienen porukan D-s-bileisiin", esimerkiksi sadeasuteeman sijasta.
----
Vir, joka ei jaksa ymmärtää, miten ketju muuttui näin äkkiä joksikin kattojärjestöläpäksi?
Sadeasubileet on siitä hyviä että niitä on HELPPO järjestää ja niihin on helppo osallistua. Sen sijaan.. Joku valitti täällä, ettei D/s-meinkinkiä oikein näy bileissä. Siinäpä se, sehän on psyykepuolella tapahtuvaa juttua, miten se voisi näkyäkään? Aika paljon vaativampi setti järjestää.

Jep, kattojärjestöjutut ei tähän kuulu ollenkaan.

Leikkisa

• Vieras
« Vastaus #112 : 20.05.2013, 22:57 »
Minä olen itse tässä mietiskellyt, että miten tällaiset D/s-tilaisuudet voisivat pitää sisällään.

Ainakin omalta kohdalta ja käsittääkseni myös monen muun kannalta D/s-status on nimenomaan henkilökohtainen suhde jonkun toisen ihmisen kanssa. Subius/Domius ei ole siis mikään yleinen asema kinkypiireissä tai yhteiskunnassa yleensäkkään. Yhden ihmisen subi ei ole siis sitä toiselle. On varmasti ihmisiä, jotka mieluusti alistuvat useammallekin ihmiselle, mutta ei silloinkaan kenelle tahansa. On siis hankala kuvitella mitään avointa tilaisuutta, missä tällainen yleinen asetelma voisi olisi voimassa.

Erityistä ohjelmaahan voi toki keksiä esimerkiksi pariskunnille, joilla tällainen suhde jo on tai ovat valmiita jonkun illan keskenään sellaista kokeilemaan. Vaikkapa jonkinlainen leppoisampi kokoontuminen, missä jokaisen oma subi saa hoitaa tarjoilut ja muut henkilökohtaiset palvelut kullekin D:lle yhteisessä illanvietossa. Grillailua tai kenties jotain hienostuneempaakin herkuttelua, jutustelua ja mikä tahansa ihmisiä kiinnostaakin. Tällainen voisi hyvinkin olla se erilainen illanvietto, mitä osa ihmisistä kaipaa, kunhan kaikki D:t muistavat komennella vain sitä omaa subiaan. Yhdistyksen rooliksi jäisi tällaisessakin lähinnä järjestää sopiva paikka, jos mukaan halutaan kutsua vähän tuntemattomampiakin edustajia. Aika harva kun haluaa kutsua tuntemattomia omaan kotiinsa tai edes mökilleen.

Keksiikö joku muu, mitä muuta toiminta voisi olla? Ylläolevan kaltaista illanviettotapaa tuskin yksikään olemassaoleva kinkyjärjestö ottaa omakseen, koska se ei todellakaan palvele koko asiakaskuntaa ja varmaan toimiikin parhaiten aivan yksityisenä tilaisuutena tuttujen samanhenkisten pariskuntien kesken.

hiz

• Vieras
« Vastaus #113 : 20.05.2013, 23:00 »
Onko jäsenmaksut oikeasti niin iso tulonlähde että ilman niitä ei voi tehdä mitään? Itse olen samaa mieltä niiden aikaisempien kommenttien kanssa, jotka mainitsivat että kaikki toiminta vaatii tekijöitä, yhdistys itsessään ei auta mitään, se on vaan byrokratiaa.

Minusta, jos oikeasti haluaa D/s-bileet tai muuta D/s-toimintaa, niin sitten järjestää kokouksen jossa asiasta kiinnostuneet voivat yhdessä miettiä tälle tapahtumalle raamit (paikan, alustavan ajankohdan, teema ja toteutus, tekijät, mitä tuollainen tapahtuma vaatisi ja maksaisi: sekä järjestää, että osallistujille pääsymaksuna jos oletetaan että muualta ei saada tuloja.) Tuskin yhdistyksenäkään kovinkaan paljon lisätuloja saisi, ainakaan alussa, vaan tapahtumien tuotto täytyy riittää kulujen maksamiseen.

Kun suunnitelma on valmis niin melko varmasti joku jo olemassaoleva kinky-yhdistys antaisi tämän aktiivien ryhmän järjestää bileet heidän yhdistyksen nimissä, (tai vaihtoehtoisestiWildClub tai joku vastaava taho) jos se ei vaadi heiltä rahoittamista eikä työpanosta. Jos yhdet bileet onnistuu voi järjestää toiset. Jos osallistujia ja innokkaita on hurjasti niin sitten ehkä voi perustaa yhdistyksen. Jos taas kukaan ei tapahtumaan tule, tai kukaan ei viihdy, niin tuskin se oma yhdistys asiaa olisi auttanut.

Mielestäni hyvä esimerkki on tämä Baari. Se perustettiin käsittääkseni (ainakin alussa) ilman yhdistystä, vapaa-ehtoisten aktiivisten voimin. Toinen hyvä esimerkki on Bambinmetsästys-projekti, mitä nyt olen vierestä katsonut, siinä suunnitellaan ja todennäköisesti toteutetaan tapahtumaa, eikä siinä tietääkseni ole mikään yhdistys mukana, on vaan joukko ihmisiä jotka yhdessä järjestävät itselleen kivan kokemuksen. Ei siihen muuta tarvitakaan. Vaikka enemmän julkiset bileet todennäköisesti kuitenkin tarvitsevat jonkun virallisemman tahon (yhdistyksen tms) tueksi. Mutta voihan sitä pienestäkin aloittaa, ehkä ensin ihan pienessä ryhmässä, yksityisesti? Olin itse samoilla linjoilla kun Leikkisa äsken, tuli mieleen vaikkapa kink.com Upper Floor tyylinen (en siis tarkoita frakkiteemaa, vaan itse ideaa) yhden pitkän pöydän illallinen jossain, missä D:t istuu pöydässä ja subit hoitaa tarjoilun ja ohjelman. Syövät jämät jos D:t niitä heille antaa.  Siis tuo vaan esimerkkinä. Pienessä tapahtumassa varmaan myös jo näkee mikä toimii ja mikä ei, jonka pohjalta sitten on helpompaa järjestää onnistunut isompi tapahtuma. Tottakai siinä sitten ehkä voi olla ongelmana että kenen nimissä vuokrata tilat jne, ellei ole yhdistystä. Mutta toisaalta tarvitseehan yhdistykseenkin julkiset nimet, puheenjohtajan jne.

Itse en ole yhdistys- enkä bile-ihminen, olen ihan kunnon kaappikinky. Mutta mietin vaan että  jos intoa tähän on, niin miksi hukata sitä turhaan työhön (yhdistyksen perustamiseen) kun sitä voisi suoraan kanavoida johonkin josta syntyisi tulosta (toiminnan järjestämiseen)?

Miltsu

• Vieras
« Vastaus #114 : 20.05.2013, 23:00 »
Smurffien ensisijainen tehtävä on toimia kaikenlaisten pervojen äänenkannatajana ja järjestää sirkushuveja kansalle. Mutta ilman muuta hallitus kuuntelee ehdotuksia ja toiveita siitä mitä kansa haluaa. Jos siis joku pieni porukka olisi halukas järjestämään smurffien nimissä ja tuella D/s-bileet, olemme innokaasti valmiit neuvottelemaan asiasta. Ei muuta kuin yksäriä tulemaan allekijoittaneelle :)

Kuittaan saman asian Rsykkeen puolesta.
Meillä oli taannoin yleisön pyynnöstä Kumi-bileet. DC oli tosi tiukka, paikalla vain kourallinen aiheeseen vihkiytyneitä, silti kaikki olivat tyytyväisiä. Voidaan aivan hyvin järkätä Rsykkeen D/s -teemaiset bileet jos niitä aktiiveja löytyy hommaa hoitaan.

*kuittaa vielä omastakin puolestaan
Tässä ketjussa menee sekaisin bileet ja yhdistyksen perustaminen. Mulla ei henkilökohtaisesti ole mitään vastaan vaikka meillä olisi kohta myös Pissa.ry ja Kumi.ry, penäsin mahdollisen D/s yhdistyksen tarkoituksen ja toiminnan perään mitä yhdistys tekisi toisin kuin nyt olemassa olevat kinky-yhdistykset, jos kerran kokevat jäävänsä ulkopuolelle / eivät saa ääntään kuuluviin / mitä tähän nyt sit uskaltaa kirjottaa ettei tuu kiviä / you name it.

KalvinK

• Baarikärpänen
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
« Vastaus #115 : 20.05.2013, 23:02 »
Minä olen itse tässä mietiskellyt, että miten tällaiset D/s-tilaisuudet voisivat pitää sisällään.
<snip>
Keksiikö joku muu, mitä muuta toiminta voisi olla? Ylläolevan kaltaista illanviettotapaa tuskin yksikään olemassaoleva kinkyjärjestö ottaa omakseen, koska se ei todellakaan palvele koko asiakaskuntaa ja varmaan toimiikin parhaiten aivan yksityisenä tilaisuutena tuttujen samanhenkisten pariskuntien kesken.
Agility ja toko?

eugénie

• Vieras
« Vastaus #116 : 20.05.2013, 23:22 »
--- Mutta voihan sitä pienestäkin aloittaa, ehkä ensin ihan pienessä ryhmässä, yksityisesti? Olin itse samoilla linjoilla kun Leikkisa äsken, tuli mieleen vaikkapa kink.com Upper Floor tyylinen (en siis tarkoita frakkiteemaa, vaan itse ideaa) yhden pitkän pöydän illallinen jossain, missä D:t istuu pöydässä ja subit hoitaa tarjoilun ja ohjelman. Syövät jämät jos D:t niitä heille antaa.  Siis tuo vaan esimerkkinä. ---

Hiz, olen samaa mieltä kanssasi tästä. Ihmiset pitävät teemoista, jotka voisivat D/s-tyylisesti koskea enemmän käyttäytymistä kuin vaatetusta. Jollain tavalla se on myös vapauttavaa olla selkeässä roolissa, pelkkä rento yhdessäolo ei sytytä toimintaa kaipaavia liekkeihin. Onhan tämäntyyppisestä toiminnasta onnistuneita esimerkkejäkin, kuten bambinmetsästys käsittääkseni.

diaNa

• Kanta-asiakas
  • Carpe Diem
  • Galleria
« Vastaus #117 : 20.05.2013, 23:28 »
KOMP

Herra_Jack

• Vieras
« Vastaus #118 : 21.05.2013, 01:07 »
No nyt toivottavasti jo kaikki joita asia ei kiinnosta yhtään ovat saaneet sanottua sanottavansa (en edelleenkään ymmärrä miten siihen voi kulua se viisi tai enemmän viestejä / kiinnostumaton)  ???  ja voimme palata itse asiaan eli niiden aktiivisten tekijöiden määrän kartoittamiseen, mistä ketjussa kai alunperin oli kyse.  :)  Mikäli henkilöt ovat muussakin toiminnassaan yhtä aktiivisia niin ilman muuta tuollaista aktiivisuutta tarvitaan tässäkin projektissa.  :D

Sitten taas sitä rautalankaa:
Esimerkiksi tuolla Bambiryhmässä on mm. tästä asiasta keskusteltu jo vuoden vaihteesta asti ja on totta että yhdistystä ei tarvita yhden tapahtuman järjestämiseen eikä edes bileiden. Niitäkin on pienempiä kyllä järjestelty eikä niistäkään ole ylellä huudeltu.  mm. Bambeihin on sattuneesta syystä osallistumassa melkoinen määrä D/s-ihmisiä, keneltä on oikeasti pois että he pitävät hauskaa keskenään? Mutta entäpä jos aiotaan tehdä myös vähän muutakin? ..niin ja kaikki kiinnostusta osoittaneet eivät tule bambiryhmästä , se on vain pieni osa.

Tai voin vastata ihan itse kysymykseeni.. moni näyttää kuvittelevan että se on pois olemassaolevilta yhdistyksiltä, so what? jos on, niin eikö se ole vain osoitus siitä että asialle on ollut tilaus?

ja muutenkin ei minua haittaa jos joku haluaa pitää Legiooanlaisillan ja mitä näitä nyt on ollut, osaan jopa tulen itsekin vieraaksi mielelläni.

Jos joku haluaa pitää roomalaiset orgiat, sushi-illallisen orjapedillä tai eyes wide shut bileet , tai jalkojenpalvomistapahtuman, tai vaikka useita vuorokausia kestävän bootcampin, poikakoulun, sisäoppilaitoksen, bambinmetsästyksen tai puuvillaplantaasin, tässä nyt vain muutamia esiintulleita ideoita.. ja niitä piisaa,
Niin uskotteko todellakin yhdenkään nykyisen yhdistyksen moisia pystyvän järjestämään niin että se myös toimisi? ..ja kun lähes kaikki noista tapahtumista ovat sellaisia ettei niihin voi noin vaan voi kävellä sisään kuka tahansa, siksi siis myös se yhdistys on hyvä tuostakin syystä.

Viittaan tässä jo etukäteen Snadin aiempaan viestiin:

Hyvä puoli tällaisen yhdistyksen perustamisessa on ainakin mahdollisuus lähteä puhtaalta pöydältä, esimerkiksi määrittää pelisäännöt ja jäsenyyden edellytykset ihan alusta ja valikoida ketä sisään otetaan. Tätä ei voi yhdenkään valmiin yhdistyksen kanssa tehdä ilman että joku saa totaalisen latvaräjähdyksen. Jos tarkoitus on nimenomaan rajata muut kuin D/s suuntautuneet ulkopuolelle, tämä lienee ainoa tapa. Ongelmia voi jossain vaiheessa tuottaa miten esimerkiksi kelpoisuuden määritteleminen ja niin edelleen... Seuraan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää.

Kuitenkin tämäkin ketju on jälleen kerran osoittanut sen että ydinryhmältä on ollut erittäin hyvä ratkaisu käsitellä, ideoida ja suunnitella tätä suljetun piirin ja ryhmän kesken kaikessa rauhassa.

Tsemppiä teille keitä sitten lienettekin. Jään innolla seuraamaan ja luonnollisesti olen mukana jos tarvitaan tapahtumiin apuja.

isabella

« Vastaus #119 : 21.05.2013, 06:46 »
Ai niin, sitähän voi olla useammankin järjestön jäsen. Vaikka kaikkien ;). Tai vaikka kokeilla sitäkin, kannattaako laittaa henkilölle yksäriä aiheesta, joka ei voisi häntä vähempää kiinnostaa :).

Vir, sinä olet fiksu ihminen, älä suotta leiki tyhmää. Mutta väännetään vielä rautalangasta: en ole itse kiinnostunut osallistumaan D/s-bileisiin. Kuten en myöskään esim. kumibileisiin jos joku sellaiset järjestäisi. Enkä ottamaan päävastuuta tällaisten bileiden järkjestämisestä kun en aiheesta mitään tiedä. Smurffien hallituksen jäsenenä sen sijaan kuuntelen mielelläni ehdotuksia ja annan apuani jos lähdetään tällaisia pienemmän ryhmän bileitä järjestämään. Siihen kuitenkin tarvitaan uusia aktiiveja.