Baarin kannatusmaksut
En väittänyt että olisi helppoa, tai väärin esitellä itseään elannokseen. Mitäpä se minulle kuuluu, eikä minua kiinnosta keskimäärin mitä ihmiset elannokseen tekee.
Omasta mielestäni otin vain kantaa siihen, miten se vaikuttaa ihmisten näkemykseen naiseudesta tai feminismistä.Käytetäänpä mielummin some-esimerkkiä eikä hypätä suoraan joukolle esiintymiseen paikan päällä, mikä ei mielestäni ole millään tavalla rinnastettavissa someherutteluun. - - -
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin feministinen agenda liittyy jotenkin siihen että naisia pidettäisiin muunakin kuin objekteina, mutta silti osa naisista hankkii elantonsa olemalla objekti ja (mielestäni) ylläpitämällä osaltaan mielikuvaa naisten kyvyttömyydestä menestyä muuten kuin ulkonäkönsä avulla.
Mikä teistä muista feminismissä on parasta?
Mua kiinnostaa muiden feministien historia: ootteko saaneet feministisen arvomaailman äidinmaidossa, vai ootteko olleet joskus ei-feministejä? Mitä kautta ootte oppineet feminismistä?
Feministinen tapa katsoa maailmaa on opettanut nöyryyttä ja myötätuntoa muita kohtaan. Koen, että feministisissä tiloissa saan itse vähemmistöön kuuluvana ihmisenä tilaa aivan eri tavalla olla oma itseni kuin laajemmin yhteiskunnassa, samalla kuitenkin opetellen samaa tilan antamista ja huomioon ottamista muita kohtaan. En tiedä kuka tällaisessa vuorovaikutuksessa on se häviäjä?
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 11.03.2020, 20:07Ei niin. Ihmisluonto ei muutamassa sadassa vuodessa muutu mihinkään - erityisesti kun alan markkinat keskittyvät miehiin ostajina ja naisiin myyjinä. Toki sitten kun naiset alkavat maksamaan seksistä yhtälailla kuin miehetkin, niin tilanne muuttuu.Aa tässä tää rikkinäinen puhelin on... Ei, en nyt tarkoita prostituution tasa-arvokysymystä.NIMITYSTÄ (prostituoitu/huora/lutka) käytettiin naisista, jotka JOSTAIN SYYSTÄ (mikä vain) haluttiin mustamaalata. ...keskeinen työkalu kontrolloida naisten käytöstä...2020 jokaisen koulun käytävä, nettifoorumi ym
Ei niin. Ihmisluonto ei muutamassa sadassa vuodessa muutu mihinkään - erityisesti kun alan markkinat keskittyvät miehiin ostajina ja naisiin myyjinä. Toki sitten kun naiset alkavat maksamaan seksistä yhtälailla kuin miehetkin, niin tilanne muuttuu.
Lainaus käyttäjältä: salix_alba - 11.03.2020, 21:05Feministinen tapa katsoa maailmaa on opettanut nöyryyttä ja myötätuntoa muita kohtaan. Koen, että feministisissä tiloissa saan itse vähemmistöön kuuluvana ihmisenä tilaa aivan eri tavalla olla oma itseni kuin laajemmin yhteiskunnassa, samalla kuitenkin opetellen samaa tilan antamista ja huomioon ottamista muita kohtaan. En tiedä kuka tällaisessa vuorovaikutuksessa on se häviäjä?Loistava puheenvuoro, haluan allekirjoittaa koko viestin läpikotaisin. Tämä vaihtoehdon tarjoaminen valta-asemista kilpailemiselle oli hyvä pointti, jota en itse osannut sanallistaa edes päässäni. Solidaarisuus, pehmeys, tila omien rajojen asettamiselle ja kunnioitus muiden rajoja kohtaan ovat niitä piirteitä, jotka tekevät (intersektionaalisesti) feministisistä tiloista mulle turvallisia.
Näin nopeasti pohdittuna ajattelen, että feminismissä parasta on kaikkien ihmisten elämään vaikuttavien valtarakenteiden näkyväksi tekeminen. Se tekee mahdolliseksi valita, haluaako toistaa samoja ongelmallisia rakenteita vai haluaako valita toisin.
BDSM-baari on yksi harvoista ikkunoista, joista säännöllisesti kurkistelen ei-feminististä valtakulttuuria, ja mua hämmästyttää ja surettaa se epäempaattinen nokittelukulttuuri, jota monet pitävät täällä yllä ja vielä puhuvat siitä normaalina asiantilana, jolle ei ole vaihtoehtoja. Tavallaan nyt ymmärrän paremmin monien kyvyttömyyden hahmottaa intersektionaalisen feminismin periaatteita, kun pointtasit tämän maailmankatsomuseron, salix_alba.
^ Okei! Mua ei yhä vieläkään kiinnosta tää prostituutiokeskustelu niinkään. Alkuperäisessä lainauksessa se on mukana, koska halusin lainata tutkijalta kokonaisen virkkeen.Puhun nimittelystä ja huorittelusta johon yhä jokainen tyttö ja nainen kasvaa. Se on naisen käytöksen kontrollointia, ja erityisesti kasvavaan nuoreen kohdistuessa kovin vahingollista. Yhä, vuonna 2020 kaikkialla tapahtuvaa, jokapäiväistä ja rakenteissa olevaa. Postasin viitteen, joka kertoo keskiajasta(!), siis ajasta seitsemänsataa vuotta sitten. Ideana oli kuvata esimerkinomaisesti prosessia, ja sitä miten nämä käsitykset rakenteisiin ovat kerrostuneet, sekä valaista sitä, miten hitaasti muutos tapahtuu, kun vastassa on vuosituhansia vanhat uskomukset ja käsitykset.[Se oli vaan random lainaus tekstistä, jota olin juuri lukemassa. Samankaltaisia esimerkkejä satojen ja tuhansien vuosien takaa, asioista ja käsityksistä, jotka yhä elävät nykyaikana on (tutkimus)kirjallisuus täynnä.]
Juu, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit - kummassakin viestissä. Kyse on nyt siitä ristiriidasta missä valtaa pitävä kohortti tekee omalla etuoikeudellaan itsestään uhrin. Ongelma on siinä, että kyse on käytöksestä, mikä on ollut evoluutiossa edullista, ja on edelleen. Huorittelu opettaa osaltaan sitä tosielämän sosiaalista peliä - miten sitä pelataan ja mikä satuttaa. Asialle vain on hankala tehdä mitään, kun kuitenkin kaikki sitä harrastavat heti kun kokevat jonkun nuoremman tai nätimmän uhakseen.