Baarin kannatusmaksut
Kannan nyt korteni kekoon minäkin vaikka vastaavanlainen ketju täällä oli jo aiemminkin.Muutaman virheen korjatakseni, luulot jostain 100 000€:n starttirahasta on jonkun päiväunta. Starttirahan suuruus toki vaihtelee hieman kunnittain, mutta pääsääntöisesti on noin 600€/kk maksimissaan 18kk:n ajan yritystoiminnan aloittamisesta. Toinen ajatukseni on suotu sille, kun täällä pidettiin 20:n vuoden työuraa jo sellaisena, että sen jälkeen on jo ansainnut verotuloillaan kyllä tuet ja avustukset. Minusta 20-vuotta työelämässä ei todellakaan riitä pitämään yllä tällaista kulurakennetta mikä Suomella on. Siihen vaaditaan pidempiä työuria, joten 20-vuotta on aika säälittävän vähän. Kolmas ajatus siitä, miten ihminen voi joko jäädä tuleen makaamaan tai tehdä ja vaikuttaa asioihin itse. Olen nähnyt yhden jos toisenkin selviytyvän mitä vaikeimmista olosuhteista ja tilanteista normaalin arjen pariin. Valittajat ja äänekkäät ne usein ovat kuitenkin niitä jotka voivat vielä aika hyvin, niistä hiljaisista kannattaisi huolestua. Vielä viimeisenä, minusta työnteko pitää palkita, siitä pitää saada korvaus menetetystä vapaa-ajasta ja sen pitää olla suurempi kuin minimitoimeentulo. Palkkaukseen vaikuttaa myös työn vaativuus, työajat ja monet muut seikat. Ketjussa paljon kommentoitiin sitä, että suurituloisilta ja pitää ottaa enemmän jne... Omalta osaltaan en ymmärrä miksi siitä pitäisi rangaista jos tekee työtä tai yrittää ja menestyy. Ja miksi on pahasta jos työnantaja maksaa, HUOM Maksaa työntekijöilleen työterveyshuollon eikä tarvitse mennä julkiselle. Olisitte nyt tyytyväisiä etteivät ole siellä viemässä heikompien paikkoja.Vielä pienenä visiona ja ajatusleikkinä. Mitä sitten tapahtuisi jos kaikki työssäkäyvät alkaisivat ajatella, että kyllä tämä nyt jo riittää, olen jo maksanut osuuteni ja jäisi työttömäksi. Niitä on enemmän kuin työttömiä. Mitä tapahtuisi valtion budjetille, yrityksille, taloudelle?
Bullshit!
En perusta hyvävelijärjestelmästä, enkä siitä että korkeissa asemissa olevat pelaavat oman pussiin ja tulkitsevat sääntöjä ja lakeja mitrn tykkäävät. Mutta en minä perusta aikaansaamattomista ihmisistäkään, jotka odottavat että kaikki tuli valmiina kuin Manulle illallinen.Sosiaalituki on se viimeinen hätävara jolla ihminen pidetään kiinni elintarvikkeissa, ei mikään loppuelämän maksusuunnitelma.
Lainaus käyttäjältä: orjamies - 04.05.2013, 10:55Bullshit!"Rakentavasti" kiteytetty.. Mihin tämä bullshit oli vastaus?Mamman kanssa 100% samaa mieltä. Yleltä tuli aikoinaan dokumentti sosiaalituilla elävistä, jossa yksikin mies kehui kuinka tyytyväinen hän on elämäänsä, eikä hän voi käsittää miksi useampi ei ole keksinyt elää niin kuin hän. Kuka tämän kaiken sitten maksaisi? Käsittämätöntä että aikuisten ihmisten suusta kuulee kommentteja kuten "jos kerran maailmassa on rahasta pulaa, niin eikö sitä voisi painaa lisää?"En perusta hyvävelijärjestelmästä, enkä siitä että korkeissa asemissa olevat pelaavat oman pussiin ja tulkitsevat sääntöjä ja lakeja mitrn tykkäävät. Mutta en minä perusta aikaansaamattomista ihmisistäkään, jotka odottavat että kaikki tuli valmiina kuin Manulle illallinen.Sosiaalituki on se viimeinen hätävara jolla ihminen pidetään kiinni elintarvikkeissa, ei mikään loppuelämän maksusuunnitelma.
Täällä selvästi ollaan vailla perustietoa ja siitä saatua ymmärrystä. Tästä voi aloittaa: http://maailmantalous.net/fi/abc
näitä on 1 sadastatuhannesta
50 on jopa yläkanttiin. vankilassa varmaankin joku saa etuja onhan näitä viikon istujia.
Lainaus käyttäjältä: orjamies - 04.05.2013, 16:09näitä on 1 sadastatuhannestaTiesitkö että jopa osa vangeista saa toimeentulotukea?