Baarin kannatusmaksut
Totta on että, näitä "työnlaistajia" on...siitä en käy vastaan väittämään yhtään. Elämänkokemus on vain opettanut että, aina ei asiat ole ihan niinkuin ulospäin näyttää. Itse kuitenkin vielä uskon että, nämä työnkiertäjät ovat erittäin pieni vähemmistöryhmä suomessakin.
Hiljattain julkaistiin tutkimus. Suomalaisten, Saksalaisten ja muistaakseni Ranskalaisten tutkijoiden toimesta 40% EU:n väestöstä kärsii mielenterveysongelmista Jotain on pielessä...
Itse uskon että mielenterveysongelmien suuri määrä johtuu enemmänkin siitä että meillä on nyt jotain koko yhteiskunnassamme pielessä pahemman kerran
Tämä ketju on karannut varmaan siitä mihin sitä alunperin kaipailtiin.Jossain kommenteissa esiintyy jo termi "myydään".Kyseinen termi ei kuulosta sosiaalipummi touhulta vaan yrittämiseltä.Todelliset tämän kansan sosiaalipummit nauttivat työttömyyskorvauksia,vailla mitään halua,kykyä,intoa työntekoon.Ehkä joku sotatila,talouden totaalinen romahtaminen,vallankumous,yms voisi lopettaa tämän hyysäämisen.
Tässä hiljan yksi lupaava säätö kaatui siihen, kun rupattelussa päästiin näihin henkilökohtaisia trivioita käsittelevään osioon, eli "mitäs teet, opiskelet vai oletko töissä?" ja kun vastauksena oli "En mä ole töissä, mä jäin pois siitä oravanpyörästä... säkin jäisit kun tajuaisit miten mätä koko järjestelmä on.... ihan turha rehkiä töissä ja ylläpitää systeemiä missä ei ole mitään järkeä, ajatteles nyt omilla aivoillas säkin".Kysyin, että "niin, sulle sitten kuitenkin kelpaa se raha mitä mätä ja järjetön systeemi eli pieneltä osalta myös minä sulle säännöllisesti antaa?" - "Niin no tarviihan mun elää hei!"
Jotkut todella kovanluokan anarkistisosiaalipummit ovat mennet jopa töihin, ja elättävät itsensä työnantajan maksamilla rahoilla.
Se hyvä puoli vapaaehtoistyössä toki on, että sielläkin voi luoda suhteita mahdollista tulevaa palkkatyötä tai yrittäjyyttä (ja miksei muutakin) varten. Yhteisöissähän saa toimia ilman, että se vaikuttaa työttömyysturvaan, kunhan muistaa kysyttäessä vakuuttaa olevansa valmis tekemään kokoaikatyötä.
Lainaus käyttäjältä: Lucrezia - 21.04.2013, 21:27Se hyvä puoli vapaaehtoistyössä toki on, että sielläkin voi luoda suhteita mahdollista tulevaa palkkatyötä tai yrittäjyyttä (ja miksei muutakin) varten. Yhteisöissähän saa toimia ilman, että se vaikuttaa työttömyysturvaan, kunhan muistaa kysyttäessä vakuuttaa olevansa valmis tekemään kokoaikatyötä.Tämän vuoden puolella tuli televisiosta joku kotimainen ajankohtaisohjelma, jossa nimen omaan sanottiin ettei työttömän kannata tehdä vapaaehtoistyötä, sillä vaikka siitä ei saisi palkkaakkaan, hänet saatetaan katsoa työntekijäksi, ja kaikki työttömyystuet katkeavat. Näin on käynyt monelle työttömälle palkattomalle vapaaehtoistyöntekijälle Suomessa.Mikähän mahtaa olla lopullinen totuus? Onkohan se sitten niin, että työtön voi tehdä vapaaehtoistyötä, kunhan muistaa tehdä työnsä byrokraateilta salassa; ei mitään mainintaa TE-toimistoon, KELAlle tai muihin vastaaviin. Esittää, että on kiltisti istunut kotona selaamassa avoimia työpaikkoja, vaikka onkin oikeasti pitänyt työkykyään yllä ja luonut suhteita.