Baarin kannatusmaksut
Tämä ketju on karannut varmaan siitä mihin sitä alunperin kaipailtiin.Jossain kommenteissa esiintyy jo termi "myydään".Kyseinen termi ei kuulosta sosiaalipummi touhulta vaan yrittämiseltä.Todelliset tämän kansan sosiaalipummit nauttivat työttömyyskorvauksia,vailla mitään halua,kykyä,intoa työntekoon.Vedotaan mielenterveyteen tai muuhun terveydelliseen seikkaanMonesti sanotaan että heti kun löytyy sopivaa ja minun terveydelle sopivaa...ja paskat.Sama nämä ns ikuisuusopiskelijat,kirjaudutaan opiskelemaan jtn hilipali-juttua ja nostellaan opinto yms korvauksia kun tarkoituksena ei ole edes valmistautua koskaan.Välillä vaihdetaan koulua ja sama homma uudestaan.Olenkin aina ollut sitä mieltä että jos et valmistu opinahjostasi,eikun perintään koko sulle syydetty raha ja koulutukseen uponnu summa.Työelämässä olllaan monessa paikassa tulosvastuullisia,niin pitäisi olla myös ns peruskoulutuksen jälkeisessä opiskeluissa.Ehkä joku sotatila,talouden totaalinen romahtaminen,vallankumous,yms voisi lopettaa tämän hyysäämisen.
Kraah, yritän taas olla loukkaamatta ketään, mutta komppaan Nepoa aika lailla.Mä olen aina yrittänyt ajatella että töitä pitää tehdä, työttömänä olen ollut vain lyhyitä hetkiä. Ja enkä ole sen kummempi kuin ylioppilas ja sen jälkeen yli 10v eri duuneissa kunnes hankin ammattitutkinnon ja sen jälkeen taas töissä. Kaikenlaista on tullut tehtyä siivoamisesta lähtien eli en ole koskaan nirsoillut.En ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä ketkä makaavat himassa liiton rahoilla kun ei ns. "paskaduunit" kelpaa, sellainen ei vain omaan mielenlaatuun käy.Aika paljon, siis hyvin paljon on kiinni omasta asenteesta, innokkuudesta, tahdosta työntekoon. Myönnettävä on että ei tietenkään matalapalkka-alat houkuta, mutta parempi sekin kuin maata kotona. Mun mielestä. 1200 -1500 euroa kuussa- verot..töitä tekemällä, monet varmastikin saa himassa makaamalla liiton rahoilla+tuilla paljon enemmän kuukaudessa tai vähintään saman, mutta mitä himassa makoilu tekee psyykelle/terveydelle? Eikä moraalikaan anna periksi elää valtion kustannuksella ilman omaa vastiketta.
Tässä hiljan yksi lupaava säätö kaatui siihen, kun rupattelussa päästiin näihin henkilökohtaisia trivioita käsittelevään osioon, eli "mitäs teet, opiskelet vai oletko töissä?" ja kun vastauksena oli "En mä ole töissä, mä jäin pois siitä oravanpyörästä... säkin jäisit kun tajuaisit miten mätä koko järjestelmä on.... ihan turha rehkiä töissä ja ylläpitää systeemiä missä ei ole mitään järkeä, ajatteles nyt omilla aivoillas säkin".Kysyin, että "niin, sulle sitten kuitenkin kelpaa se raha mitä mätä ja järjetön systeemi eli pieneltä osalta myös minä sulle säännöllisesti antaa?" - "Niin no tarviihan mun elää hei!"
Mainitsemasi siivoja kuuluu siihen ryhmään että jos sinulla on +10v työkokemus taatusti saa sen 500 pv liiton päivärahaa hiukan enemmän kuin menisi huonopalkkaseen työhön. meilläkin varastoon aikanaan haettiin 8h tai tietenkin 7,5h siivoojaa ettei tarvitse antaa pekkasia siksi tuo kikkailu,nainen NAUROI kun kuuli palkan se oli useanpia satasia pienepi kuin liiton raha. olisiko hänen pitänyt ottaa paikka ?? todennäköisesti sai kuitenkin parenpi palkkaisen 500 päivää kun alkoi loppua.
Lainaus käyttäjältä: TragedyForYou - 20.04.2013, 18:30Kraah, yritän taas olla loukkaamatta ketään, mutta komppaan Nepoa aika lailla.Mä olen aina yrittänyt ajatella että töitä pitää tehdä, työttömänä olen ollut vain lyhyitä hetkiä. Ja enkä ole sen kummempi kuin ylioppilas ja sen jälkeen yli 10v eri duuneissa kunnes hankin ammattitutkinnon ja sen jälkeen taas töissä. Kaikenlaista on tullut tehtyä siivoamisesta lähtien eli en ole koskaan nirsoillut.En ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä ketkä makaavat himassa liiton rahoilla kun ei ns. "paskaduunit" kelpaa, sellainen ei vain omaan mielenlaatuun käy.Aika paljon, siis hyvin paljon on kiinni omasta asenteesta, innokkuudesta, tahdosta työntekoon. Myönnettävä on että ei tietenkään matalapalkka-alat houkuta, mutta parempi sekin kuin maata kotona. Mun mielestä. 1200 -1500 euroa kuussa- verot..töitä tekemällä, monet varmastikin saa himassa makaamalla liiton rahoilla+tuilla paljon enemmän kuukaudessa tai vähintään saman, mutta mitä himassa makoilu tekee psyykelle/terveydelle? Eikä moraalikaan anna periksi elää valtion kustannuksella ilman omaa vastiketta. Mainitsemasi siivoja kuuluu siihen ryhmään että jos sinulla on +10v työkokemus taatusti saa sen 500 pv liiton päivärahaa hiukan enemmän kuin menisi huonopalkkaseen työhön. meilläkin varastoon aikanaan haettiin 8htai tietenkin 7,5h siivoojaa ettei tarvitse antaa pekkasia siksi tuo kikkailu,nainen NAUROI kun kuuli palkanse oli useanpia satasia pienepi kuin liiton raha. olisiko hänen pitänyt ottaa paikka ??todennäköisesti sai kuitenkin parenpi palkkaisen 500 päivää kun alkoi loppua.