Baarin kannatusmaksut
Mitä on tasa-arvo? Sitäkö, että kaikkilla on samat asiat vai esimerkiksi sitä, että kaikilla on mahdollisuudet yrittää saavuttaa sama vai jotain muuta?
Jos olisin anarkisti ajaisin TIETENKIN omaisuuden tasajakoa,eli rikkailta pois ja köyhille.kaikilla on mahdollisuudet klishee on vaan NIIN vanha, kumpiko menestyy TODENNÄKÖISEMIN kultalusikka suussa syntynyt miljardi perijä vai 5 polven työtön keskisuomessa.
Mutta orjamies haluaisi vielä lisäksi puuttua siihen, että jos vahingossa olen päässyt jotain saamaan säästöön, sekin pitää jakaa.
Ei kun ai niin, niinhän tuo osittain jo toimiikin. Mä teen töitä, maksan veroja, joilla kustannetaan elintaso ja elämä myös niille, ketkä eivät pysty, kykene tai halua elättää itseään työnteolla. Kuten maassamme on katsottu oikeudenmukaiseksi ja yhteiskuntarauhaa säilyttäväksi, sen esivallan toimesta, minkä toimintaan pystyn äänestämällä vaikuttamaan.
Ja mitäs sitten sen jälkeen? Siis kun mun itse työlläni hommaama omaisuus olisi jaettu niille, ketkä ei koskaan ole mitään pysyvää hankkineet, ja jokaisella on se omaisuuspalikka, mitä sitten? Edelleenkö mä jatkaisin innokasta työntekoa, jotta saisin tuotettua lisää omaisuutta muille? Ja ne toiset nauttisivat saamastaan omaisuudesta esim. kuluttamalla sitä?Vir, joka on perinyt geeninsä, ei koskaan omaisuutta tai rahaa
Lainaus käyttäjältä: Viridian - 16.04.2013, 09:13Ei kun ai niin, niinhän tuo osittain jo toimiikin. Mä teen töitä, maksan veroja, joilla kustannetaan elintaso ja elämä myös niille, ketkä eivät pysty, kykene tai halua elättää itseään työnteolla. Kuten maassamme on katsottu oikeudenmukaiseksi ja yhteiskuntarauhaa säilyttäväksi, sen esivallan toimesta, minkä toimintaan pystyn äänestämällä vaikuttamaan. Veroilla maksetaan myös esimerkiksi terveydenhuolto, poliisit, kirjastot ja ilmainen koulutus. Etenkin viimeinen on aika viisasta tulonsiirtoa, pääsevät myös ne jotka ovat perineet vain geeninsä (mm. minä) jokseenkin tasa-arvoiseksi rikkaiden kanssa. Tulonsiirto ei välttämättä tarkoita puhtaan rahan siirtämistä. Kaikkea rahaa ei siis anneta sossupummeille. Tiedän olevani hyötynyt suuresti nykyisenmallisesta tulonsiirrosta.On sitten maita, joissa tulonsiirtoa ei tapahdu. Niissä asiat ovat paljon huonommin kuin meillä. Synnyt köyhäksi, pysyt köyhänä.
...sanokaa MINUN sanoneen ennen 2050 lukua,oikeisto populistit mm kokoomuksen nuorisosiipi ajaa vastikkeellisen työttömyyspäivärahan,siinä sitten vajaakuntoiset, mielisairaat, työhaluttomat jne kurssien jälkeen käyvät innokkaasti lakaisemassa 500m jalkakäytävää,ai kun se tekee onneliseksi ne kaikki paperin pyörittelijät, jotka ei meinaa keretä juoruilulta juomaan pulla kahevja,kauheeta kun tulee burnout 1 asiakaskin katsoi pahasti...