Baarin kannatusmaksut
Jotenkin tuli vähän surullinen olo tästä ketjusta. Enemmän kuin pitkään aikaan alkoi tuntua siltä, että olisi kiva saada aikaan jotain rentoa yhteistoimintaa samanhenkisten (kinkyjen) ihmisten kanssa - vaikka jopa anarkistishenkisten
Jos suoraan sanotaan, niin eikö suljettu osasto anarkismille ole vähän niinkuin koko ideologian vastaista?
Lainaus käyttäjältä: kide - 11.04.2013, 22:55Jotenkin tuli vähän surullinen olo tästä ketjusta. Enemmän kuin pitkään aikaan alkoi tuntua siltä, että olisi kiva saada aikaan jotain rentoa yhteistoimintaa samanhenkisten (kinkyjen) ihmisten kanssa - vaikka jopa anarkistishenkisten Suljetun foorumilokeron sijaan mä ajattelisin että ainahan on yksityisviestit. Eikös niiden kautta viestitellä tyyppien kanssa jotka koetaan "omanlaisiksi" ja sopia sitten niistä halutuista yhteisistä toiminnoista? Ja ei, mä en ole anarkisti enkä kai militaristikaan, mikä lie vanhanaikainen konservatiivi kai sitten, mutta mä kannatan vapaata avointa keskustelua foorumilla.
Lainaus käyttäjältä: tamakotsi - 11.04.2013, 14:00Jospa tehdään näin: Jahka ehdin, muotoilen vetoomuksen alaryhmän perustamisesta ylläpidolle. Kaikki kiinnostuneet voisivat laittaa mulle vaikka yksäriä mikäli haluavat allekirjoittaa sen. Itse priorisoin netissä käyttämäni ajan niin, että tälle foorumille osallistun, ihan kaikille muille en ehdi. Ja vaikka esim Fetlifessa on jo anarkistien ryhmä, en näe että se palvelisi meitä yhtä hyvin kuin oma ryhmä täällä.Jatkakaa toki hienosti polveilevaa keskustelua myös tässä, minä en viitsi. Kuitenkin, jos jollekulle jää nyt tunne, ettemme me anarkistit ottaneet hänen vakavasti asettamaansa kysymystä kuuleviin korviimme, pyydän lähestymään uudestaan vaikka yksärillä. Varmasti ymmärrätte, miksi tämän apinalauman kirkuessa ympärillä motivaatio selitellä on vähäinen.Säästän sinulta yhden vetoomuksen verran vaivaa.Ylläpito on puhunut tästä ja olemme yksimielisesti päättäneet että emme tee foorumin sisälle alaryhmiä. Muun muassa syistä jotka Kettukin tuossa aiemmin jo toi esiin.Nyt anarkistikinkyt, sitten kristillinen siipi, ehkä meille sadisteille oma ryhmä, kumifettareille, emetofiileille, militaristeille, HC-masoille, jne. Emme halua että foorumi sirpaloituu kymmeniksi pikkuryhmiksi missä kukin porukka keskustelee keskenään. Foorumin käyttäjien tulee olla tasa-arvoisia lukemaan foorumille tuotettua tekstiä - ja osallistumaan keskusteluun kommentoimalla sitä. Emme halua osalta käyttäjiä suljettuja alueita, se ei ole tämän foorumin luonne.Ylläpidon puolestaGlori*****Ai vielä, varmasti ymmärrät että tuo kommenttisi kirkuvasta apinalaumasta on ylimielinen ja asiaton :aatu: ?
Jospa tehdään näin: Jahka ehdin, muotoilen vetoomuksen alaryhmän perustamisesta ylläpidolle. Kaikki kiinnostuneet voisivat laittaa mulle vaikka yksäriä mikäli haluavat allekirjoittaa sen. Itse priorisoin netissä käyttämäni ajan niin, että tälle foorumille osallistun, ihan kaikille muille en ehdi. Ja vaikka esim Fetlifessa on jo anarkistien ryhmä, en näe että se palvelisi meitä yhtä hyvin kuin oma ryhmä täällä.Jatkakaa toki hienosti polveilevaa keskustelua myös tässä, minä en viitsi. Kuitenkin, jos jollekulle jää nyt tunne, ettemme me anarkistit ottaneet hänen vakavasti asettamaansa kysymystä kuuleviin korviimme, pyydän lähestymään uudestaan vaikka yksärillä. Varmasti ymmärrätte, miksi tämän apinalauman kirkuessa ympärillä motivaatio selitellä on vähäinen.
Lähinnä riepoo se, että ihmiset mukahumoristisesti ja/tai ehkä ärsyyntyneinä torpedoivat keskustelua, asiasta mikä ei heitä mitä ilmeisimmin kiinnosta, ainakaan positiivisessa mielessä. Onhan selvää, että harva jaksaa ja viitsii tässä tapauksessa alkaa esim. yhtä kärsivällisesti kuin Norja perustelemaan omaa elämäntapaansa ja ideologiaansa.
IKRM, olisi hauska kuulla väitteellesi asiallisia perusteluja. Tosiaan ainoa ihan tosissaan alkuun pantu anarkistien yhteiskuntakokeilu tapahtui espanjassa sisällissotaa ennen ja sen aikana, eikä se kyllä ruokkivan käden järsimistä tai vapaamatkustelua ollut, työtätekeviä ihmisiä jotka halusivat yhtiesesti saada myös hyödyn työstään. Edelleenkään mielestäni nykyisillä autonpolttajilla ja epäjärjestyksenlietsojilla on aika vähän tekemistä todellisen anarkismin kanssa. Sitä voi taas kerran löytää espanjasta, missä erinäiset anarkistiset kyläyhteisöt pyörittävät maatilojaan yhdessä ja pitävät huolen toisistaan. Eivät ne mitään täydellisiä utopioita ole nekään, mutta perustuvat mielestäni ainakin miellyttävämpään ihmiskuvaan ja yhteisöllisyyteen.
Ja sitten kirsikkana: minua hieman ihmetyttää miksi jotkut luulevat että täällä olisisi jokin velvollisuus vastailla kaikenmaailman huuteluihin, tai kysymyksiin...? Ei minusta.En minä ole täällä mitenkään tutoroitavana. En edes istu lähdekirjallisuuden ympäröimänä käymässä akateemista- tai mitään muutakaan faktakeskustelua. Ihan vain vapaa-aikaani vietän; välillä enemmän välillä vähemmän. Välillä pohtivammin, välillä kepeämmin. Ja itse teen valinnan mihin katson aiheelliseksi jotakin kommentoida. Ja sitten jos se valintani menee rajojen yli niin ylläpito tekee jotakin valintoja osaltaan.
On harmi, etä moni keskustelufoorumi on mennyt sellaiseksi, ettei niillä saa keskustella ja kysellä asioista, tai saa vain haukut päällen. Täälläkin saa lähinnä vain linkata päivän kuvia tai kertoa, panisiko edellistä. Moni muukin on valittanut samasta asiasta. Tiedän myös ihmisiä, jotka eivät nettifoorumeille enää kirjoittele juuri tästä systä, kun kaikki on vaan pinnallista paskanjauhantaa.Minä ainakin olen nettifoorumeilla myös oppimassa uutta.