Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 28.03.2013, 04:36Ja valtion erottaisin kirkosta. Miksi se on niin vaikeaa?Erottaminen vaatisi kirkon koko ansaintalogiikan uudelleenmiettimistä. Kuinkahan moni tavan vuoksi kirkkoon kuuluva jakaisi omastaan vapaaehtoisesti kymmenyksiä kirkolle?IKRM
Ja valtion erottaisin kirkosta. Miksi se on niin vaikeaa?
Tämän päivän aamutv:ssä oli esillä asia, joka minusta kiteyttää suvaitsevaisuuden liukkaan luonteen: kirkossa on esiintynyt vaatimuksia sallia naispapittomien messujen pitäminen - perusteluna se, että pitäisi suvaita se, että jotkut eivät suvaitse naispappeja.
Näiden noin 8 melko aktiivisesti eri kinkyfoorumeilla vietetyn vuoden jälkeen voinen todeta, että keskimääräiset netissä kirjoittelevat kinkyt ovat suvaitsevaisia lähinnä vain omien fetissiensä ja muiden mieltymystensä edustajia kohtaan ja silloinkin vain, jos toinen ajattelee niistä asioista suunnilleen samalla tavalla.Moni kehuu olevansa "suvaitsevainen", mutta sitten he kuitenkin osallistuvat mielellään kaikkiin keskusteluihin, joissa saa haukkua omia inhokkifetissejä.
Ai, tämäkö olikin uskontokeskustelu? Olisi voinut heti sanoa! Minä ymmärsin tämän olevan keskustelua siitä, miten kinkyt suvaitsevat tosia kinkyjä.
Jokainen suvaitsevaisuuteen epäluuloisesti suhtautuva voi esittää kysymyksen: Haluanko minä elää maailmassa jossa minua kunnioitetaan ja elämääni ei vaikeuteta koska olen liian erilainen? Eläkää vastauksenne kanssa.
Hyviä kiteytyksiä, Köysimestari. Jos keskustelua tahtoo jatkaa, täytyy kenties palata jo viestiketjun alussa mainittuihin ongelmiin. Niin mukavalta kuin kuvauksesi suvaitsevaisuudesta kuulostavatkin, ne rajaavat sen väistämättä tietylle ihmisryhmälle: "suvaitsen sinua niin kauan kuin olet demokraattis-parlamentaarinen mielipiteen vapauden kannattaja" jne jne. Eikö todellisen erilaisuuden tulisi olla juuri jotain sellaista, joka tuntuu vieraalta, pelottavaltakin? Jos ei tahdo suvaita suvaitsemattomuutta, ei voi olla kulttuurirelativisti. Molempia ei voi saada.
miksi en muka voi ymmärtää ja hyväksyä ihmistä sen kulttuurin kautta missä hän on kasvanut? Vaikka ymmärrän ihmistä ja hänen kulttuuriaan ei minun tarvitse hyväksyä väkivaltaisia järjestelmiä tai mielipiteitä, saati tekoja. Siinä on vissi ero. En todella ymmärrä miksi kahdessa täysin erilaisessa ympäristössä eläneet ihmiset eivät muka voisi suvaita toisiaan ja toistensa erilaisuutta. Minulla on jopa kokemusta tästä.