Baarin kannatusmaksut
Se tosin pitää sanoa, että joissakin erittäin suvaitsevaisissa ihmisissä ärsyttää se, että joskus tuntuu, että itse uhri unohdetaan oikeasti kokonaan ja mietitään vain, ettei rikoksen tekijään kohdistu mitään uhkia. Tämäkin on taas vähän kieroutunutta, koska vaikka rikoksen tekijätkään eivät ansaitse uhkailua tms, niin silti uhrin ja hänen jaksamisensa ja vointinsa miettiminen pitäisi olla pääasia.
Lainaus käyttäjältä: Perhonen89 - 06.01.2016, 15:12Se tosin pitää sanoa, että joissakin erittäin suvaitsevaisissa ihmisissä ärsyttää se, että joskus tuntuu, että itse uhri unohdetaan oikeasti kokonaan ja mietitään vain, ettei rikoksen tekijään kohdistu mitään uhkia. Tämäkin on taas vähän kieroutunutta, koska vaikka rikoksen tekijätkään eivät ansaitse uhkailua tms, niin silti uhrin ja hänen jaksamisensa ja vointinsa miettiminen pitäisi olla pääasia.Onko tämä oikeasti joku iso ongelma? Minä en ole koskaan kuullut kenenkään puolustavan rikoksentekijöiden rikoksia. Se oikeus toki heille kuuluu, että ovat syyttömiä kunnes todistetaan syyllisiksi tuomioistuimessa, olivat sitten maahanmuuttajia tai kantasuomalaisia. Rikoksen tekeminen ei poista tekijältäkään ihmisoikeuksia.
En mäkään varsinaisesti tunne ketään, jotka puolustaisivat rikoksen tekijöitä. Tiedän kyllä tapauksia, joissa on syyllistetty uhreja esimerkiksi siitä, että he ovat itse provosoineet esimerkiksi raiskauksen tekijää pukeutumisellaan. Ja uhrin syyllistäminenhän taas on aika yleistä, valitettavasti.Samaa mieltä olen myös siitä, että ketään ei pitäisi turhaan leimata syylliseksi ennen oikeuden päätöstä. Ja myös rikosten tekijällä on ihmisoikeudet.
Lainaus käyttäjältä: Alexios - 06.01.2016, 23:02Lainaus käyttäjältä: Perhonen89 - 06.01.2016, 15:12Se tosin pitää sanoa, että joissakin erittäin suvaitsevaisissa ihmisissä ärsyttää se, että joskus tuntuu, että itse uhri unohdetaan oikeasti kokonaan ja mietitään vain, ettei rikoksen tekijään kohdistu mitään uhkia. Tämäkin on taas vähän kieroutunutta, koska vaikka rikoksen tekijätkään eivät ansaitse uhkailua tms, niin silti uhrin ja hänen jaksamisensa ja vointinsa miettiminen pitäisi olla pääasia.Onko tämä oikeasti joku iso ongelma? Minä en ole koskaan kuullut kenenkään puolustavan rikoksentekijöiden rikoksia. Se oikeus toki heille kuuluu, että ovat syyttömiä kunnes todistetaan syyllisiksi tuomioistuimessa, olivat sitten maahanmuuttajia tai kantasuomalaisia. Rikoksen tekeminen ei poista tekijältäkään ihmisoikeuksia.En mäkään varsinaisesti tunne ketään, jotka puolustaisivat rikoksen tekijöitä. Tiedän kyllä tapauksia, joissa on syyllistetty uhreja esimerkiksi siitä, että he ovat itse provosoineet esimerkiksi raiskauksen tekijää pukeutumisellaan. Ja uhrin syyllistäminenhän taas on aika yleistä, valitettavasti.
Noh, viimeisin päätös oli ettet saa. Ainakaan suomalaisena. Siis ilmaista asianajoa. Tässä äskettäin voimaan tuli 250e valitusmaksu. Eli jos koet 60e parkkisakon vääräksi niin siitä valitus maksaa 250e. Enkä tiedä saako sitä takaisin edes voittaessaan jutun. Tietysti tämä valitusmaksu ei koske kunniakansalaisia. Kuinkas muuten. Heille palvelut ovat edelleen ''ilmaiset'' eli meidän veronmaksajien maksamat viimeiseen senttiin.