Baarin kannatusmaksut
Ainoita joita vieroksun enkä ymmärrä on vapaakirkkoihin ym lahkoihin kuuluvia
Miksi suvaitsemisen kohde edes haluaisi olla "suvaittavana", eikä aidosti hyväksyttävänä?
Lainaus käyttäjältä: IndigoZone - 03.06.2013, 21:23Miksi suvaitsemisen kohde edes haluaisi olla "suvaittavana", eikä aidosti hyväksyttävänä?Siksi, että on paljon parempi olla suvaittu kuin saada lättyyn (tms negaa) suvaitsemattomalta.
Lainaus käyttäjältä: Fixx - 03.06.2013, 23:00Lainaus käyttäjältä: IndigoZone - 03.06.2013, 21:23Miksi suvaitsemisen kohde edes haluaisi olla "suvaittavana", eikä aidosti hyväksyttävänä?Siksi, että on paljon parempi olla suvaittu kuin saada lättyyn (tms negaa) suvaitsemattomalta.Tämä on jokin itse kuviteltu vaihtoehto, ei ainoa mahdollinen, eikä se mitä yllä esitin.
Lainaus käyttäjältä: IndigoZone - 03.06.2013, 21:23Miksi suvaitsemisen kohde edes haluaisi olla "suvaittavana", eikä aidosti hyväksyttävänä?Siksi, että on paljon parempi olla suvaittu kuin saada lättyyn (tms negaa) suvaitsemattomalta. Aitoa hyväksymistä tuskin saa muilta kuin samanmielisiltä, eikä ole tarpeenkaan. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät oikein hyväksy minunkaan elämäntapaani, ja minulle riittää että he käyttäytyvät kohteliaasti minua kohtaan. Koetan itse pystyä samaan.
Mitä tarkoitat? Onhan tuo yksi yleinen vaihtoehto mitä voi kohdalle sattua. Tottakai on hienoa jos saa ja voi antaa aitoa hyväksyntää, mutta ei se vaan aina onnistu.
Välinpitämättömyys on ihan ok, mutta jos erilaisuus tulee iholle, niin moni ihminen ei ihan välinpitämättömänä pysy, vaan reagoi jotenkin. Kohteliaisuus on sellaisessa tilanteessa tärkeää.
Paras tapa reagoida kestämättömyyteen on lähteä pois tilanteesta sen sijaan, että alkaisi aukomaan päätään tai reagoimaan jollain muulla epäkorrektilla tavalla.Se on melkein paras tapa olla suvaitsevainen.Kaikkea ei tarvitse sietää.
Pyrkiä tulemaan hyväksytyksi itsenään..tämähän on täysin riippuvainen toisesta ihmisestä hyväksyykö hän vai ei.Sinä Katy et voi vaikuttaa siihen prosessiin millään tavalla. Jos ylipäätään pyrkii edes vaikuttamaan hyväksytyksi tulemiseen, toisinaan se tapahtuu sellaisilla metodeilla mikä ei ole mukavaa, kuten esim. mielistely.Olla välittämättä on yksi mitä neuvoisin opettelemaan jos hyväksymättömyys kohdistuu itseensä. Toki voi valita myös loukkaantumisen tien, se on helppo vaihtoehto jos ei kykene muuhun.Me olemme mitä olemme tällaisenaan. Jos joku hyväksyy kaikkineen, se on mukavaa koska se vapauttaa olemaan vielä enemmän sitä mitä olemme ilman teeskentelyä. Jos taas ei, minkä me sille mahdamme.Pitäisikö mennä lyömään nenu poskelle ja silmä mustaksi jokaiselta joka ei ole esim. minun mielestä riittävän suvaitsevainen ja hyväksyvä juuri minua kohtaan.