Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: subpks - 28.01.2013, 06:38Useinhan ylipaino johtuu kehon virheellisestä toiminnasta, ei välttämättä lainkaan siitä miten paljon syö, enemmänkin asiaan vaikuttaa se MITÄ syö. Ihmisen keho on aina ollut sellainen, että se käyttää ensisijaisena energialähteenä hiilihydraattia, ja jos hiilihydraattia ei kuluta tarpeeksi, se varastoituu elimistöön rasvaksi. Koska hiilihydraatista saa energiaa, ihminen on kautta historiansa tykännyt hiilihydraattipitoisista ruoista. Miksi se olisi "kehon virheellistä toimintaa", jos ihmisen elimistö on aina toiminut niin?Entisaikoina ihmiset eivät lihoneet niin helposti, kun he kuluttivat kaiken energian mitä söivät ja joivat. Nykyään moni ihminen syö ja juo enemmän energiaa kuin hän tarvitsee, ja siksi lihavuus on yleistä. Vika ei ole siis elimistössä vaan käytöksessä.Ihminen voi siis syödä "epäterveellisesti", kunhan hän liikkuu tarpeeksi.Ravitsemus on kiinnostava asia, olen aiheesta lukenut aika hemmetisti kokkiopintojeni aikana.
Useinhan ylipaino johtuu kehon virheellisestä toiminnasta, ei välttämättä lainkaan siitä miten paljon syö, enemmänkin asiaan vaikuttaa se MITÄ syö.
Miksi keskustelu lähti heti käyntiin vaan naisista Tilastollisestihan miehet on ylipainoisia useammin kuin naiset ja empirian mukaan masterit useammin kuin subit
No se on hyvä että löytyi taas alan asiantuntijjjjja tähänkin aiheeseen! Tiesitkö muuten että se ruoka mitä entisaikoina syötiin oli hieman erillaista kuin nykyinen jalostettu ja elintarviketeollisuudelle tuotettu tehomaatalouden tuotos.
Tuskin ykskään, meistä lihavista, haluaa olla lihava. Laihduttamaan pystyy varmaan jokainen, jos tosissaan haluaa, ja toimeen tarttuu. Mutta niiden karistettujen kilojen pitäminen poissa, se on tosi iso haaste. Itse olen ainakin ikuinen jojoilia. Eikä se perseen nostaminen sieltä sohvalta ole kaikille helppoa, voipi vaikka olla jotain vaivoja, mitkä estää tehokkaan liikunnan.
Yleensä otaen liikakilot ei ole kuin pahasta seksissä.
Mutta jos todella tiedät paremman syyn lihomiseen kuin perinteisen "ihminen kuluttaa vähemmän energiaa kuin mitä ravinnosta saa", niin kerro ihmeessä!Kyllähän moni lihava ihminen mielummin sanoo, että "olen lihava koska kaupasta saa niin tehotuotettua ruokaa", kuin että "olen lihava koska olen laiska ja en saa takapuoltani ylös sohvalta kävelylle lähtöä varten".
Lainaus käyttäjältä: Kettu vinossa - 28.01.2013, 12:25Lainaus käyttäjältä: subpks - 28.01.2013, 06:38Useinhan ylipaino johtuu kehon virheellisestä toiminnasta, ei välttämättä lainkaan siitä miten paljon syö, enemmänkin asiaan vaikuttaa se MITÄ syö. Ihmisen keho on aina ollut sellainen, että se käyttää ensisijaisena energialähteenä hiilihydraattia, ja jos hiilihydraattia ei kuluta tarpeeksi, se varastoituu elimistöön rasvaksi. Koska hiilihydraatista saa energiaa, ihminen on kautta historiansa tykännyt hiilihydraattipitoisista ruoista. Miksi se olisi "kehon virheellistä toimintaa", jos ihmisen elimistö on aina toiminut niin?Entisaikoina ihmiset eivät lihoneet niin helposti, kun he kuluttivat kaiken energian mitä söivät ja joivat. Nykyään moni ihminen syö ja juo enemmän energiaa kuin hän tarvitsee, ja siksi lihavuus on yleistä. Vika ei ole siis elimistössä vaan käytöksessä.Ihminen voi siis syödä "epäterveellisesti", kunhan hän liikkuu tarpeeksi.Ravitsemus on kiinnostava asia, olen aiheesta lukenut aika hemmetisti kokkiopintojeni aikana.No se on hyvä että löytyi taas alan asiantuntijjjjja tähänkin aiheeseen! Tiesitkö muuten että se ruoka mitä entisaikoina syötiin oli hieman erillaista kuin nykyinen jalostettu ja elintarviketeollisuudelle tuotettu tehomaatalouden tuotos.
hmmm tää on taas juttu mikä on turha. Maailmassa on erillaisia ihmisiä piste jos ei kelpaa nii ei . eipä sil mitää sen väliä. sama ku alettais puhuu ny ihon väristä jne................tää on mun mielipide piste.