Baarin kannatusmaksut
Hassua miten Chimi saa yksinkertaisesta asiasta kovin monimutkaiselta kuulostavan.
Mutta mikä sen määrää että ihminen on ylipainoin tai toisen ihmisen mielestä lihava?
Näitä lukiessani mulla heräsi kysymys mieleen että: Milloin sitten on ylipainoinen? Onko se painoindeksin mukaan vai ulkonäöstä?
Minun on pakko myöntää että kun katsoin esim tuota dokkaria jenkkien lihavuudesta niin en voinut estää sarkastisten ajatusten ilmaantumista.Olen seurannut reilun 30 vuotta ravintokeskustelua, sekä Suomessa että Jenkeissä (sitä ei voi vältää jos aihe kiinnostaa). Aikoinaan Atkins arvosteli railakkaasti jenkkien elintarvikepolitiikkaa. Nimenomaan viranomaistoimintaa, ja sitä kuinka ruoka- ja lääketeollisuus linkittyvät (samaa sotaa on Antti Heikkilä käynyt tässä maassa). Ei ollut kovin ruusuinen Atkinsin kohtelu kotimaassaan, jopa kuolinsyyt vedettiin niin lokaan kuin olla ja voi.On ollut, jälleen kerran, sekä huvittavaa että surullista, seurata kuinka meilläkin virallinen taho ravitsemussuosituksineen vehtaa. Ja takuulla lääketeollisuudella on jotakin tekemistä asian kanssa myös täällä.http://www.anttiheikkila.com/blogi/humpuukikarppaus-eras-takinkaanto/
sen sijaan ylipainosta kärsivien syyllistäminen ja syrjiminen vain lisää heidän kärsimystään.