Kirjoittaja Aihe: Kinkyyden sulauttaminen vanilijayhteisöihin - onko se ongelma vai paha ongelma  (Luettu 14895 kertaa)

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Niin, mikän on kinkyyden ja vanilija raja, eli itse pidä seksualisuutta tiedon varaisena, jossa luonteen piirteet vaikuttavat suuntauksiin. Itse olen monen monta keskustelua sellaisen kanssa käynnyt jolla ei ole hajuakaan ollut keskustelun alussa kivun ja seksualisuuden yhteydestä. Mutta on huomannut keskustelun edetessä niiden yhteisen vaikutuksen, jolloin on myös kinkyyden hyväksymine laantunnut ja jonkin asteine hyväksyminen sen suhteen tapahtunnut.
Tässä on yksi syy mikis en itse enään käytä sellaisa jotka sanovat olevansa subbaeita, sillä jos itsensä on valmiiksi luokitellut on tällöin kanssa jotain rajotteita mitä siihen kuuluu.
Eli hyvin moni ihmisen joka on keskustelu taitoinen, löytää itsestää kinkyyden, jos siihe vain antaa mahdollisuuden. Toisaalta ihmisissä on kanssa niitä joille uusien asioiden pelko on niin suuri esten, ei ole tällöin vaivan arvoista edes yrittää keskustella seksuaalisuudesta.

isabella

Töissä ei ole mitään ongelmaa pitää kinkyjuttuja omana tietonaan, en ole koskaan lipsauttanut mitään aiheeseen liittyvää. Mutta hankalaksi koen nimenomaan sen että ei voi ihan kaikille ihmisille kertoa ihan kaikista menoistaan. Varmastikin useampi perheenjäsen on ihmetellyt pari vuotta sitten alkanutta äkillistä intoani juosta tarkemmin määrittelemättömissä bileissä ympäri Suomea :))

katy

• Vieras
En mäkään koe töissä näytteleväni vaniljaa vaan olevani samalla tavalla seksitön ihminen kuin muutkin työkaverit siellä - se kuuluu työrooliin ja siihen miten meidän työyhteisössä käyttäydytään.

...

Toki kinkyydestä seuraa se, ettei voi aina jakaa viikonlopun kuulumisia tai illanviettotapoja (kun muut kertovat mökkireissuistaan tai parisuhdeharrastuksista). Toisaalta olen jo tottunut tähän lesbouteni takia -
Jotenkin noinhan se menee.

Itsekin "totuin" vuosikymmenet vaikenemaan suurimmista hihhulointihommista fundamentalismin saralta..uskohan ja uskovaisuus aika henkilökohtainen asia,mutta siitä jäi halu olla avoimesti oma itsensä. Hassu ja kipeä asia aina olla "kaapissa" ellei sitten julista kaikille
katsomustaan oli se sitten vaikka kinkyyttä.
Toisaalta ei ole rahkeita yrittää "käännyttää " ketään eikä jaksa olla luulojen ja väärälaisen tietämyken kohteena.

Eli se että on kuin jokin rikollinen ja sairas kera salaperäisyyden ja salailun,rassaa. "Aina vähän yksinäinen kummajainen"

Ehkä maailma on sadan vuoden päästä jo avoimempi kinkynkin suhteen..

Yksi hyvä työkaveri(heteromies) kysyi kerran,että onko mulla joku salaisuus,mutta en tuolloin uskaltanut alkaa selvittämään mitään. Nyt ehkä jotain henkisestä puolesta yleisesti uskaltaisi kertoa.
Vaikkapa siitä kun ei yh:na huvita lähteä sittenkään irtoseksiä hakemaan esim.ravintoloista
Ja en tuomitse tosiaan tuota tapaa,itselle se vaan ei sovellu-
« Viimeksi muokattu: 07.01.2013, 19:22 kirjoittanut katy »

SubEllen

• Vieras
--- pitäisi säilyttää pokka kun --kaverit on kyselleet että "mitäs teit viikonloppuna?" --- tai missäs olet tutustunut tuohon uuteen ystävääsi. Tai kun joutuu torppaamaan saunakutsun ja todellinen syy on se ettei viitsi esitellä sinisenmustaa takapuolta.

Näitä käytännön ongelmia näyttää tulevan, vaikka ei itse puhu asiasta kenellekään mitään. Uusista ystävistäni, menemisistäni ja vieraistani uteliaille ei voi joka kerta selittää, että "tapasin sattumalta yhdellä nettifoorumilla yhden mukavan tyypin ja päätimme tavata...".

Tuo seikka, että saan niin kovin helposti mustelmia harmittaa kyllä. Siihen en ole muuta keksinyt kuin kerran jo toteutuneen asiankin. Ollessani lasten kanssa luistelemassa kaaduin ja sain aika ison mustelman takapuoleeni. Lasketellessa, hiihtäessä tai luistellessa kaatuessa tulee pahoja mustelmia. Monet uskovat. Onneksi.

PS. Olen joskus kuullut, että pitäisi syödä jotakin vitamiinia tai vastaavaa, jotta noita mustelmia ei tulisi niin helposti. Sattuisiko joku tietämään, mitä tämä olisi?
« Viimeksi muokattu: 08.01.2013, 09:57 kirjoittanut SubEllen »

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Minulla kun on ammattiopettajia työyhteisötovereina (ei siis työtovereina) tulee varsinkin näin hiukan rääväsuisempana kaverina joskus heiteltyä pieniä "vinkkejä". Vielä tähän mennessä ei ole yksikään kunnolla osunut kohdalleen, mutta kerran esitin toiveen, että "eräällä linjalla" voisi olla materiaalina myös kumi.  >:D ;D

Lilith

• Vieras
Minulla kun on ammattiopettajia työyhteisötovereina (ei siis työtovereina) tulee varsinkin näin hiukan rääväsuisempana kaverina joskus heiteltyä pieniä "vinkkejä".

Minäkin opetusalalla, ja välillä täytyy suuta nipistellä kiinni kun opiskelijat kehittävät harjoitteena esimerkiksi uudenlaisen palvelun koirille ja antavat sille nimeksi "Dog lover"  :-X

Lady Whip

• Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Aina on asioita mitä ei saa eikä voi kertoa kenellekään. Kinkiys menee siinä samassa.

Riverlady

• Vieras
Aina on asioita mitä ei saa eikä voi kertoa kenellekään. Kinkiys menee siinä samassa.

Totta. Itse kuulun moniin piireihin kinkyn lisäksi, ja suurin osa piireistä keskittyy itseensä liittyviin keskustelunaiheisiin. Kuulun ainakin työpiireihin (en samassa kopperossa joka päivä), sukuun, "opiskeluaikojen tytöt + jengin uudet jäsenet" -piiriin, harrastusporukkaan X ja harrastusporukkaan Y. Suurin osa kavereista ja ystävistä on porukasta Y, X on uudempi jengi, jossa ihmiset on mukavia, mutta niin ikään mukava aiheala on erotiikkavapaa vyöhyke.

Uudempi harrastusporukka X onkin kätevä valkoinen valhe, kun lähtee kinkyilemään ja joku kysyy mihin menen. "X:n vuosikokous", "suunnittelukokous", "saunailta" ;D

Y-porukan kaverit ja ystävät ovat lähes kaikki erittäin avarakatseisia, myös ja erityisesti pari suht reipasotteisesti kiusoittelevaa henkilöä, joille hyvällä mielellä tehty juoruilu on rakas harrastus. Eivät pahaa tarkoita, mutta jos he saisi tietää mun kinkypuolesta, niin voi sitä Max Perttulan Dominanaisen linkitystä ja rallatusta. Tai jos sanoisin lempiajatelmani "elämä ei yleensä ole mustavalkoista, vaan valikoima harmaan sävyjä", vastaus kuuluis "ai niinku FIFTY SHADES OF GREY vai?!" En halua olla lauman kinkymannekiini, jolta aina oltaisiin tästäkin asiasta kyselemässä, siksi tästä alueestani tietää piirien ulkopuolella kolme ihmistä.

Välillä lähes lipsahtaa. Esim. eräs kaveri on aloittanut valokuvausopinnot ja postailee fb:iin jotain valaistukseen ja studiotyöhön liittyviä harjoitustöitään. Kerran mallina olikin nainen nahkakahleissa, johon kommentoin "Oleksä XXXX tai tuo malli sellainen BDSM-ihminen?" Kaveri vastasi ettei ole, kuva on mustavalkotutkielma tyyliin mistä vaan. Muut aloitti hänelle leikillisen vinoilun, heilutti virtuaaliruoskaa ja mua nauratti :D

allegoria

• Vieras
Ei noita seksiasioita nyt yleisesti tuoda silleen julki. Ymmärrän että innoissaan joskus haluaisikin kertoa vähän jotain mutta olen itseni hillinnyt ajattelemalla että paljonko minä vastaavasti haluaisin tietää näiden muiden touhuista. Välillä kun kaverit ovat kertoneet tavanomaisista parisuhdesäädöistään vaikka mitä, niin on vähän harmittanut kun tajunnut etten voi kertoa omista sillä hetkellä mieltä polttavista suhdekuvioistani mitään vastaavasti

Joo ja joskus kun pääsee keskelle keskustelua (esim.työkaverit tai vaikka sukulaiset) jossa ne innostuu puhumaan kinkyaiheista kovasti, niin en yleensä oikaise vaan kuuntelen mielenkiinnolla, annan puhua vaan, se on ihan hauskaakin  :) olen kuullut aika jänniä näkökantoja aiheeseen.

RigoriRasputin

• TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Ei ole ongelma, koska kaikki itselle tärkeät ihmiset tuttavat ja sukulaiset tietävät mitä harrastan.
Eikä siintäkään ole ongelmaa jos menee vaikka uimahalliin perseen kanssa missä näkyy mustia viiruja.
Tavalliset ihmiset tulkitsee että on käynyt jokin onnetomuus vaikka kaatuminen.
Ja jos joku tunnistaa jäljet piiskan jäljiksi niin kyseessä on alan harrastaja.
Syksyllä kun kävin uimahallissa niin pukuhuoneessa ei ollut minun lisäksi kuin toinen mies
joka totesi että olet tainnut saada rotinkia kun perse on noin musta.
Johonka totesin että etkö tunnista välinetä se oli kyllä ratsupiiska.
Keskusteltiin tovi aiheesta ja mieskin paljastui masokistiksi.
Keskustelu piti lopettaa kun paikalle tuli muitakin.
Paikalle tulioista joku totesi kun vilkaisi peffaa että ulkona on tosi liukasta pitää varoa ettei kaadu.
Vaihdettiin hymyileviä katseita sen masokistin kanssa ja todettiin että kun kunnolla kaatuu niin peffa
on hellä monta päivää.

raafael

• Vieras
Välillä uudemmassa seurassa tai seurassa joka ei ole ihan niin pervoa tai avointa hassuttelulla niin rajoitan juttuja vähän. Jos näitä rajoitteita ei ole niin avaudun toisinaan liikaakin. Oho hups sori kun menin kertomaan siitä kännisestä taksimatkasta tai ensiapureissusta.

Tosin tarve oikoa vääriä termejä tms. on joskus sellainen että joutuu puremaan huulta kun tietää että turpa kiinni oleminen on parempi hommeli.

otto40

• Vieras
Mulla kävi työpaikalla tämän aiheen esilletulo kertaheitolla kun aikanaan MoonTV teki reportaasin seksimessuilta jossa esiinnyin, yksi työkaveri näki sen ja sen jälkeen muutkin  ;D

Jake

Mulla on töissä/vapaa-ajalla jotkut nähneet jälkiä, mutta kyllähän mustelmia/arpia syntyy milloin missäkin. Nuorisotyöntekijäni veikkaan jotain arvaavan, mutta se on tarpeeksi viisas ja pitää suunsa kiinni...  ;D

Kodissani näkyy joitakin merkkejä, ja osa ihmettelee mm. korkeakorkoisten platform-saappaiden oloa kirjahyllyssäni. Sanon vain, että ne ovat säilytyksessä täällä eräältä kaveriltani. Toki epäilevät kaikenlaista, mutta ei se mua haittaa - kukaan ei ole jatkanut keskustelua siitä eteenpäin. Vain yks vaniljaystäväni tietää asiasta enemmän ja hän varmaankin ilmaantuu myös bileisiin joku kerta.  ;)

Naya

Onhan se välillä hankalaa. Esimerkkinä, kun tyttöporukalla jutut siirtyvät seksiasioihin, ei oikein itse osaa kommentoida mitään mihinkään tuomatta esille bdsm-piirteitään. Siinä sitten kärvistellään, vaikka niin tahtoisi osallistua keskusteluun... :S Olen vain melko varma että suurin osa (jos kukaan) kavereistani ei ymmärtäisi, enkä jaksaisi alkaa selittelemäänkään.
Toistaiseksi asiasta ei tiedä muut kuin minä ja Masterini ja lisäksi Masterin paras kaveri tyttöystävineen.. heille asia paljastui kun nelistään alkoholia naukkailimme, ja Master kävi varsin puheliaaksi.  ::)

Miltsu

• Vieras
Kinky-ystäville ei tarvitse selitellä esim mustelmia, vaniljaporukan kohdalla pidän huolen ettei selityksen tarvetta edes tule. Homma toimii ongelmitta selkäytimestä. Bileiltana oon millon missäkin "tupareissa, synttäreillä tai kissanristiäisissä"  ;D