Kirjoittaja Aihe: BDSM ja seksuaaliterapia  (Luettu 576 kertaa)

Panurge

BDSM ja seksuaaliterapia
« : 25.10.2024, 13:45 »
Olen saanut mielenkiintoisen uuden näkymän omaan BDSM-masterina olemiseen käydessäni seksuaaliterapeutilla. Syynä käynneille ei ole alunperin ollut BDSM, vaan sairauteni ja sen parantaneen hoidon vaikutukset ja mahdolliset vaikutukset sekä seksuaaliseen kykyyn kuin myös siihen mitä on voinut tehdä seksuaalisesti - immunopuutteiselle tulee omat rajoitteensa ihan jo vain mikrobien takia ja lisäksi välillä hormonitkin oli otettava voiteena vatsaan hieroen.

Minulle on sattunut erinomainen terapeutti, jonka kanssa oli helppo heti alkuun kertoa oman seksuaalisuutensa eri puolet: toisaalta hyvä vaniljasuhde mutta toisaalta se halu palata taas masteriksi voimien palautuessa ja mahdollisuuden tullessa taas oikeaksi. Terapeuttini kuunteli kertomaani ja totesi että arkailuni miten päin lähden asioita viemään eteenpäin on tietenkin täysin normaalia ja samalla myös vahvisti sen mitä olin kuitenkin alitajuisesti tiennyt - BDSM on tärkeä osa ei pelkästään seksuaalisuuttani vaan myös sitä mitä olen - oikeastaan kuin genre.

Mikä vielä tärkeämpää on ollut istuntojen jatkuessa "kotitehtävien" asettaminen itselleni. Käymme läpi mitä seuraavan kuukauden aikana pitäisi kumppanini kanssa käydä läpi ja mistä keskustella, jotta tilanne jossa minulla toisaalta on hyvä suhde seurustelukumppanini kanssa ja sen lisäksi master-puolelleni suhde toiseen ihmiseen tai ihmisiin samalla. On huomioitava että nämä eteenpäin vietävät asiat eivät tule terapeutilta vaan minulta itseltäni hoitokeskustelun aikana.

Mikä tässä siis suurin hyöty? Voin suoraan sanoa, että hyötyjä on monia, mutta tässä muutama jotka olen huomannut tärkeiksi.
1) Asettaa deadlinen viedä asiaa eteenpäin. Kun on sanonut terapeutille että ensi kerralla kerron miten asia on käsitelty niin onhan se sanansa pidettävä.
2) Luo järkevän ja luontevan tavan aloittaa ja käydä keskustelu. "Tästä puhuimme nyt terapeutin kanssa ja kuinka sinä näet..."
3) Mikäli kumppanin kanssa keskustelussa huomataan joku ongelma tai mietinnän aihe sen voi käydä läpi seuraavassa istunnossa ja etsiä ratkaisuvaihtoehtoja ammattilaisen kanssa.

Lopuksi nostan esiin kiitokseni saamastani erinomaisesta kokonaisvaltaisesta hoidosta josta tämäkin on erinomainen esimerkki. Voin sanoa että hoitojen aikana oli aikoja kun ei paljon minkäänlainen seksielämä tullut mieleen, mutta voimien tullessa entiselleen on upeaa palata täyteen elämään - johon BDSM kuuluu.

Siphonite88

• Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Galleria
Vs: BDSM ja seksuaaliterapia
« Vastaus #1 : 25.10.2024, 18:31 »
Kiitos havainnollistavasta terapiatyöskentelykuvauksesta! Toimintatapasi kuulostavat hyvin sovellettavissa olevilta terapiatyöskentelyn ulkopuolellekin, sehän niiden tavoite usein lieneekin. Tsemppiä myös jatkoon ja Opettajalle avartavia oppikokemuksia ^-^