Baarin kannatusmaksut
Uskon kuitenkin että ovat omaa tiedostamattomuuttaan ajautuneet pahoihin tekoihin ja reaalimaailmassa sellaisella on (onneksi) seurauksia.
.
Lainaus käyttäjältä: super_user - 09.10.2024, 13:00Uskon kuitenkin että ovat omaa tiedostamattomuuttaan ajautuneet pahoihin tekoihin ja reaalimaailmassa sellaisella on (onneksi) seurauksia.Rangaistuksen teho katoaa, jos seuraukset eivät ole suhteessa tekojen vakavuuteen. Jos rangaistus on aina sama joka tapauksessa, ihan sama mitä tekee, on sama mennä päätyyn asti. Jos pelkästä verbaalisesta ehdottelusta saa tyyliin saman sosiaalisen rangaistuksen kuin raiskauksesta, miksi jättää raiskaamatta, kun kerran seuraus on sama? Näin ajattelee rikollinen. Asenteesi johtaa rikosten koventumiseen. Juuri noin sosiopaattinen ajattelu kehittyy. Se kehittyy oloissa, joissa sosiaalisilla rangaistuksilla ei ole mitään logiikkaa ja voi tulla syytetyksi jostakin, mitä ei ole tehnyt.Samalla tavalla kuin maissa, joissa on kovemmat vankeusrangaistukset, myös rikokset ovat julmempia, koska why not! Jos tekee ylipäänsä mitään, sama mennä päätyyn asti, jos menettää kaiken kiinni jäädessään kuitenkin. Tämä johtaa tilanteeseen, jossa naisia ei joko lähestytä ollenkaan, koska pelätään heidän tulkitsevan sen ahdisteluksi tai jos lähestyy, voi mennä saman tien päätyyn asti, koska sosiaalinen seuraus on kiinni jäädessä sama. Silloin naisia lähestyvät ainoastaan rikolliset ja heillä on motiivi mennä niin pitkälle kuin huvittaa, jos ovat edes aloittaneet. Siitä vain, jos haluat mahdollistaa rikoksia, mutta itse en pidä tuollaista jyrkkyyttä tarkoituksenmukaisena, koska se raaistaa raiskauksia.Ei kukaan ”tiedostamattomuuttaan” ajaudu tekemään laittomuuksia. Kyseessä on päätös ja sen päätöksen seurausten on oltava yksiselitteisiä, etukäteen tiedossa, suhteessa teon vakavuuteen ja kaikille samat. Muuten käy niin, että rikosta harkitsevan kannattaa aina tehdä se vakavin ja tyydyttävin mahdollinen teko. Juuri tämän takia lait ovat olemassa ja mahdollisimman yksiselitteisiä. Sosiaaliset rangaistukset johtavat barbariaan ja kaaokseen.
JMutta luuletteko te oikeasti että metoo on ähtenyt pahantahtoisuudesta tai toimii enimmäkseen sen välineenä? Vaikka edelleenkään mikään ei ole täydellistä, se on tasoittanut peliä, niin että nykyään useampi ahdistelija saa näpeilleen. Varmasti joku viatonkin ja se on surullista myös.
Itse pidän #metoo negatiivisimpina puolina niitä, joista ei ihan kauheasti kai ole mediassa puhuttu, kuten sitä, miten se osaltaan on vaikeuttanut naistentyönsaantia, luonut ennakkoluuloja sukupuolivähemmistöjä kohtaan jne. Käytännössä siis, koska syytöksiä tuodaan esille ns. helpommin, niin esim.työllistäjät välttävät osapuolia, jotka tuovat mahdollisesti syytöksiä esille helpoiten, ihan vaan koska se ei ole edunmukaista yrityksille jne.Enivivei, tää menee nyt aika pitkälle mielipide ja näkemysero diipadaapaan joten vähän pulushakkia puolin ja toisin.
Kukaan ei ole missään koskaan haukkunut ketään pedofiiliksi metoo-keisseihin rinnastettavissa tilanteissa (tai joo varmaan jossain joskus joku), miten tää liittyy? Onko joku painajaisfantasia taas ottanut vallan? Olisi helpompaa jos puhuttaisiin asioista jotka ovat tapahtuneet ja liittyvät aiheeseen.
Lainaus käyttäjältä: stoge - 10.10.2024, 07:11Itse pidän #metoo negatiivisimpina puolina niitä, joista ei ihan kauheasti kai ole mediassa puhuttu, kuten sitä, miten se osaltaan on vaikeuttanut naistentyönsaantia, luonut ennakkoluuloja sukupuolivähemmistöjä kohtaan jne. Käytännössä siis, koska syytöksiä tuodaan esille ns. helpommin, niin esim.työllistäjät välttävät osapuolia, jotka tuovat mahdollisesti syytöksiä esille helpoiten, ihan vaan koska se ei ole edunmukaista yrityksille jne.Enivivei, tää menee nyt aika pitkälle mielipide ja näkemysero diipadaapaan joten vähän pulushakkia puolin ja toisin.Nuo kaikki mitä Stoge sanot, on ihan valideja asioita. Mä en vaan oo nähnyt sellasita oikeusmurhaa vielä joka laittaisi huolestumaan kokonaisuudesta. Ja oon samaa mieltä että näkemyseroja jne. Mä oon tosi kiinnostunut tuosta mitä sanoit naisten työnsaannin vaikeutumisesta ja sukupuolivähemmistöjen syrjinnästä, oisko sulla linkata jotain?