Kirjoittaja Aihe: Viesteihin vastaaminen  (Luettu 2701 kertaa)

SaRu

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #15 : 09.09.2024, 15:50 »
Hyvin harvoin saan mitään viestejä, mutta vastaan pääosin kaikille.
Jopa niille harvoille vinkuvonkaajille vastaan ystävällisesti että en ole vapailla markkinoilla enkä toimi Tyrannin selän takana joten minusta ei seuraa saa.
Parin kanssa tämä vastaus on johtanut tietyntyyppiseen kirjeenvaihtoon jossa n. puolivuosittain vaihdetaan kuulumiset 😄 Ja varuiks muistan mainita että Tyranni on kuin onkin edelleen kuvioissa mukana, joten ensimmäisen viestin sisältö pitää yhä.

Ja jos en ole vastannut, niin luultavasti viestissä ei ole ollut yhtään mitään mihin edes vastata.

Lady Red

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 32
  • Yksinkertaista, eiku.
  • Galleria
Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #16 : 09.09.2024, 19:39 »
Pyrin vastaamaan asiallisiiin viesteihin. Joskus se jää syystä x.
Asiattomiin fiiliksen mukaan, jätän vastaamatta ja joskus jos huvittaa niin vastaan ja ilmaisen että mielestäni lähestymistapa ei ollut kunnioittava.

liljankukkia

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #17 : 10.09.2024, 01:30 »
Jos vastaisin kaikilta eri foorumeilta minulle tuleviin yksityisviesteihin niin en muuta tekisikään kuin näpyttelisi vastausviestejä.

Ajatuksella kirjoitettuihin ja minulle personoituihin asiallisiin viesteihin vastaan kuitenkin aina mielelläni. :love:

Pip

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #18 : 10.09.2024, 01:42 »
Ajatuksella kirjoitettuihin ja minulle personoituihin asiallisiin viesteihin vastaan kuitenkin aina mielelläni. :love:
Juurikin näihin ei nykypäivänä tule vastauksia.

LiliumRegale

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 32
  • Kuriton kissapeto 🐈
  • Galleria
Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #19 : 10.09.2024, 13:16 »
Ajatuksella kirjoitettuihin ja minulle personoituihin asiallisiin viesteihin vastaan kuitenkin aina mielelläni. :love:
Juurikin näihin ei nykypäivänä tule vastauksia.

No riippuu varmaan täysin siitä kenelle kirjoittaa.

pyllyart

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #20 : 10.09.2024, 15:09 »
Tosi yleinen ilmiö on, että minuun otetaan yhteyttä joko tämän foorumin tai jonkin muun sosiaalisen median kautta ja tarjoudutaan malliksi. Keskustelut etenee hyvin kunnes viime hetkellä ghostataan minut.
Ymmärrän että joskus jännittää liikaa, mutta autisminkirjolaisena jää pohtimaan, että olenko itse kussut kommunikaation jotenkin anteeksiantamattomasti niin, etten itse tajua tehneeni sitä.

myrskytuuli

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #21 : 10.09.2024, 17:09 »
Useitakin viestejä laittanut, mistä selkeästi käy ilmi, että olen profiilin lukenut ja sisäistänyt sen sanoman ja todella yksilöinyt viestini. Vastauksia tullut n. 5%. Kyllä mun mielestäni tää viestikulttuuri on nykyään muuttunut, koska ennen lähes 95% tullut vähintään vastaus, että kiitos kiinnostuksesta, mutta nyt ei kolahda. Oikeasti nykyaika, jotain vastausta edes.
Tältä foorumilta ei ole otoksia kuin 1 (ei vastausta), mutta toisaalla olen kyllä huomioinut saman. Ymmärrän sinänsä jos (törky)viesteihin meinaa hukkua, mutta kyllä se jossain määrin turhauttaa kun vastaa pitkään, yksityiskohtaseen esittelyyn samalla mitalla ja ne tapaukset ku saa vastaukseksi edes "ei kiitos" on ehkä tuota 5% luokkaa - sekin luultavasti yläkanttiin.

Mun mielestä on jotenkin tökeröä vastata "ei kiitos" tai "nyt ei kolahda". Mielummin en vastaa mitään. Ei sekään taida hyvä olla  ???

Itse arvostaisin edes tuota "ei kiitos"
Harvemmin tulee viestejä kirjoiteltua, mutta aina niihin tulee käytettyä aikaa, ja tutustuessa toisen profiiliin.
Sen jälkeen olen kirjoitellut lyhyen esittelyn kuka olen, ja miksi kirjoitan, ja mikä on asia.
Sitten kun ei koskaan mitään vastauksia tule, niin ihmettelee, että onko viesti mennyt perille, unohtunut vastata vai kadonnut jonnekkin törkyviestien sekaan.
Lopputulemana sitä ei sitten jaksa enään kenellekkään kirjoitella, kun ei koskaan mitään vastauksia kuulu. (Okei, on niitä hyviä keskustelujakin syntynyt)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2998
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #22 : 10.09.2024, 18:21 »
Tosi yleinen ilmiö on, että minuun otetaan yhteyttä joko tämän foorumin tai jonkin muun sosiaalisen median kautta ja tarjoudutaan malliksi. Keskustelut etenee hyvin kunnes viime hetkellä ghostataan minut.
Ymmärrän että joskus jännittää liikaa, mutta autisminkirjolaisena jää pohtimaan, että olenko itse kussut kommunikaation jotenkin anteeksiantamattomasti niin, etten itse tajua tehneeni sitä.

Tätä joskus tulee vastaan, yleisemmin kai sellaisten henkilöiden taholta, joilla ei ole malleilukokemusta ja/tai ikää kohtalaisen vähän.
Ei tuossa siis välttämättä ole kyse sinusta mitenkään, koska vaikka asia on kohtalaisen harvinainen, ilmiötä on esiintynyt about
kaikilla kuvaajilla joiden kanssa oon asiasta joskus keskustellu, riippumatta kuvausgenrestäkin.




Sabine

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #23 : 10.09.2024, 18:25 »
Asiallisiin ja kiinnostaviin viesteihin pyrin aina jotain vastaamaan. Shame on me, jos joskus on jäänyt vastaamatta, mutta silloin on ollut syy x, y, z.

Nollaprofiilisille upouusille baarilaisille yhden virkkeen lääh-puuh-viestittelijöille en vastaa. Tai saa se profiili olla vaikka tyhjäkin, jos edes siinä viestissä viitsii jotain järjellistä kirjoittaa. Ihan red flag on, jos odotetaan jotain palveluksia tai ehdotetaan tai suorastaan edellytetään toimintaa välittömästi. Tai jos viesti alkaa sanoilla "Mitä lutkalle kuuluu?".

Sitten on oma lukunsa hekin, jotka kirjoittavat viestiin lähinnä mittansa ja kysymyksen tyyliin "200/20/7 cm, kiinnostaako?" Joo, ei kiinnosta. Jos ei viitsi sen vertaa vaivaa nähdä, että lukisi mun profiilin ja kertoisi edes jotain itsestään niin ei tarvitse viestiä minulle laittaa ja ihmettelen, jos heille joku ylipäätään viitsii vastata, mutta jokainen tietysti tyylillään.

Olen joskus testannut sitäkin, että vaikuttaako se, jos profiilissa lukee varattu/vapaa/en etsi seuraa/ehkä jotain/kavereita ja juttuseuraa/jne., mutta tullut siihen tulokseen, että noilla ei ole juurikaan väliä. Viestiä tulee, jos on tullakseen.

Sanottakoon nyt kuitenkin vielä, että edellä kirjoitetusta huolimatta enemmistö viesteistä on kuitenkin ihan kunnollisia.

Se, että joku ei vastaa, on vastaus sekin.

pyllyart

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #24 : 10.09.2024, 18:57 »
Sitten on oma lukunsa hekin, jotka kirjoittavat viestiin lähinnä mittansa ja kysymyksen tyyliin "200/20/7 cm, kiinnostaako?" Joo, ei kiinnosta. Jos ei viitsi sen vertaa vaivaa nähdä, että lukisi mun profiilin ja kertoisi edes jotain itsestään niin ei tarvitse viestiä minulle laittaa ja ihmettelen, jos heille joku ylipäätään viitsii vastata, mutta jokainen tietysti tyylillään.

Minä viitsin vastata nollaprofiili espoolaismiehelle, joka kertoi yksityisviestillä, että hänellä on iso kikkeli, että "Kiva, mutta miksi kerroit sen minulle?"
Siihen päättyi meidän alustava vuosisadan rakkaustarina. Oma vikansa, kun ei vastannut.

Ricossa

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #25 : 10.09.2024, 20:41 »
Vastaan kyllä jokaiselle ja se on kohteliasta vastata. Sen olen huomannut toisissa jos vaikka lähdet juttelemaan niitä näitä,niin toisilla on jo asenne vamma lähtökohtaisesti . Mulle saa pistää viestiä ja ei se minulta ole pois jos vastaan toiselle . Joskus niistä jopa kehkeytyy ihan asiallista keskustelua tai näkemistä. Ei ole merkitystä oliko nolla profiili tai ei ,osaan kyllä kysyä asioita jos haluan tietää tai tutustua ihmiseen .

hardox

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #26 : 11.09.2024, 14:08 »
Kyllähän se aika paljon kertoo ihmisestä, joka ei vastaa asiallisiin viesteihin. Varmasti myös irö-elossa varmasti myös ei ole välttämättä kovinkaan mukavaa seuraa.

Edit. Toisaalta sitten jos joskus tapaan näitä henkilöitä livenä, jossain miiteissä tai bileissä niin ihan samalla tavalla itsekin jätän vastaamatta ja muutenkin ignooran.

LiliumRegale

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 32
  • Kuriton kissapeto 🐈
  • Galleria
Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #27 : 11.09.2024, 18:29 »
Kyllähän se aika paljon kertoo ihmisestä, joka ei vastaa asiallisiin viesteihin. Varmasti myös irö-elossa varmasti myös ei ole välttämättä kovinkaan mukavaa seuraa.

Edit. Toisaalta sitten jos joskus tapaan näitä henkilöitä livenä, jossain miiteissä tai bileissä niin ihan samalla tavalla itsekin jätän vastaamatta ja muutenkin ignooran.

Nyt kuulostaa jo vähän lapselliselta ja uhriutuvalta. Ihmisillä on erilaisia syitä olla vastaamatta toisten viesteihin, eikä se ole asia, josta oltaisiin tilivelvollisia kenellekään.

Miten täällä niin monella menee tunteisiin jos joku tuntematon ei vastaa viesteihin?

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1799
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #28 : 11.09.2024, 19:21 »
..
Miten täällä niin monella menee tunteisiin jos joku tuntematon ei vastaa viesteihin?
Koska juuri hän ei ole saanut vastausta.
Tulee mieleen yks pervo, joka alkoi privassa vänkäämään, että mun pitää opettaa hänet pervoksi, koska hänellä oli joskus pervo kämppis, jolle ei kehdannut tunnustaa halujaan ??? Olin vähän, ett mitä vitt... 8)

hardox

Vs: Viesteihin vastaaminen
« Vastaus #29 : 11.09.2024, 19:44 »
Kyllähän se aika paljon kertoo ihmisestä, joka ei vastaa asiallisiin viesteihin. Varmasti myös irö-elossa varmasti myös ei ole välttämättä kovinkaan mukavaa seuraa.

Edit. Toisaalta sitten jos joskus tapaan näitä henkilöitä livenä, jossain miiteissä tai bileissä niin ihan samalla tavalla itsekin jätän vastaamatta ja muutenkin ignooran.

Nyt kuulostaa jo vähän lapselliselta ja uhriutuvalta. Ihmisillä on erilaisia syitä olla vastaamatta toisten viesteihin, eikä se ole asia, josta oltaisiin tilivelvollisia kenellekään.

Miten täällä niin monella menee tunteisiin jos joku tuntematon ei vastaa viesteihin?



Joskus se tuntematon voi tulla vastaan uudelleen ja kusipäinen käytös jää huomattavasti paremmin mieleen kuin ystävällinen käytös. Ihmisen käytös on kuitenkin peili. Jos et osaa peruskäytöstapoja niin voit olla 1000% varma, että se kostautuu. Ja kun se karma iskee niin sitten onkin liian myöhäistä, kun sun todellinen persoona on jo kaikkien tiedossa.