Kirjoittaja Aihe: Pride ja suvaitsevaisuus  (Luettu 5857 kertaa)

Laura

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 638
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #30 : 03.07.2024, 21:10 »
Olet uskovainen, homo, lesbo, tai jotain muuta, niin tarvitseeko sitä julistaa mielenilmauksella?

Itse en ole koskaan pridessa ollut, mutta eikö tuo helsingin pride viime lauantaina ollut enemmänkin juhla ja kulkue tai juhlakulkue kuin mielenosoitus?

Miten joku voi pahoittaa mielensä pridesta? En vaan käsitä, mut ehkä blondi ei vaan tajuu  :))

Everett_Reno

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Thermonukklear PowerLover
  • Galleria
    • Taidegalleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #31 : 03.07.2024, 22:24 »
Mitäs meni sinne haastamaan riitaa.

Mielipiteen ilmaiseminen ei ole riidan haastamista.

Lontoonkielinen sanonta "there's a difference between being Frank and being Dick" kiteyttää hyvin tämän dilemman miten oikeutta ilmaista mielipiteensä voi - ja kannattaa käyttää. Toki tämä kyseinen asia pitää tutkia kuin mikä tahansa vastaava tapaus ja selvittää korvausasiat yms koska ollaan väärillä teillä jos laki taipuu ideologian edessä.

Kärrymies et alumni ovat sitä porukkaa jotka haluavat passittaa minulle läheiset ja tärkeät ihmiset kaasukammion kautta helvettiin, eli oma moraalinen pelivarani on tässä hyvin pieni. Olen sori. Kannattaa miettiä onko itsellä sitä paljon puhuttua pennin jeniä asiassa panoksena ennen kuin asettaa toisten ihmisoikeudet vaakakuppiin saman painoisena sen kanssa että itse ei vaan tykkää jostain.



stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2998
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #32 : 04.07.2024, 00:41 »
Niin. Se ihmisoikeusjulistus.

"18. artikla. Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja.

19. artikla. Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta."


Jutut tuppaa olee monitahosia ja toimii joka suuntaan.

ps.

Oon lutkuttanu enemmän kulleja ku moni vasikka on imeny utaretta, joten heterousaspekti ei sillai sit toimi mua kohtaan.
Ja toisaalta, en mä tarvitse kenenkään hyväksyntää sen vahvitukseks, että mulla on illuusiomainen oikeus olla minä,
joten jos jonkun mielestä kuoleman jälkeen oon grillibileiden ykkösantina helvetissä, so be it.  ;D



Qumma

Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #33 : 04.07.2024, 06:04 »
Jonkin aikaa elämää nähneenä ja kokeneena olen todennut näiden "suvakkien" olevan suvaitsevaisia vain silloin kun muut ovat täsmälleen samaa mieltä heidän kanssaan.
Heti alkaa nousemaan myrskypilviä jos mielipiteesi eroaa heidän "agendastaan".  Tämä korostuu nimenomaan somessa.

Eugenicser

  • Porttikiellossa
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 143
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #34 : 04.07.2024, 07:07 »
Jonkin aikaa elämää nähneenä ja kokeneena olen todennut näiden "suvakkien" olevan suvaitsevaisia vain silloin kun muut ovat täsmälleen samaa mieltä heidän kanssaan.
Heti alkaa nousemaan myrskypilviä jos mielipiteesi eroaa heidän "agendastaan".  Tämä korostuu nimenomaan somessa.

+1.

Suvaitsevan pitää suvaita suvaitsematon.

Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 659
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #35 : 04.07.2024, 08:27 »
Siis väännetäänkö täällä nyt oikeasti siitä, että Pride-kansa on suvaitsematonta sillä perusteella, että joku muu, kuin Pride-kansa iski sen uskispeelon kimppuun?

Vuodet vierivät, männyt kohoavat korkeuksiin, mutta Baarin hassutukset ovat ikuisia.

Tuli

Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #36 : 04.07.2024, 08:38 »
Siis väännetäänkö täällä nyt oikeasti siitä, että Pride-kansa on suvaitsematonta sillä perusteella, että joku muu, kuin Pride-kansa iski sen uskispeelon kimppuun?

Vuodet vierivät, männyt kohoavat korkeuksiin, mutta Baarin hassutukset ovat ikuisia.

Näemmä väännetään. Onhan tämä surkuhupaisaa.

Yleisempänä filosofisena huomiona suosittelen lukemaan Popperin avoimen yhteiskunnan ja sen viholliset, niin on joku käsitys siitä mitä kannattaa suvaita, mitä ei ja miksi.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1241
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #37 : 04.07.2024, 08:52 »
Siis väännetäänkö täällä nyt oikeasti siitä, että Pride-kansa on suvaitsematonta sillä perusteella, että joku muu, kuin Pride-kansa iski sen uskispeelon kimppuun?

Vuodet vierivät, männyt kohoavat korkeuksiin, mutta Baarin hassutukset ovat ikuisia.

Ennen vanhaan tähän olisi liitetty vielä maahanmuuttajatkin. ;D

Jotenkin ironista, että jotkut ihmiset täällä ovat niin suivaantuneita Pridestä, jossa on mukana paljon kinkyjä ja kinky-yhteisöjä, ja puolustavat tyyppejä jotka samantien passittaisi heidät uudelleenkoulutusleirille.

Eugenicser

  • Porttikiellossa
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 143
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #38 : 04.07.2024, 09:03 »
Pridet on kuitenkin kinkyissäkin vähemmistö joten sen tuputtaminen on jo yli tarpeen IMO. Parempi vaan asua maalla jossa ei siihen törmää eli saa olla rauhassa.
Uskis Pride Natsit etc...aivan vitun sama.
Itse miellän olevani taisteluhelikopteri.
Jonkin verran Fasse ja Nassekin sen myönnän ainakin nykytrendin määritelmien mukaan.

Eugenicser

  • Porttikiellossa
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 143
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #39 : 04.07.2024, 09:07 »
Ja tuo hommahan ei liittyny prideen millään lailla. Tuohan oli skeittitapahtuma ja nuo tyypit, jotka särki tuon ei ollu prideläisiä.
Tämä, skeittarit kaatoi kärryn, tuolla video: https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/1drmaos/priden_vastainen_per%C3%A4k%C3%A4rry_sai_kyyti%C3%A4_helsingiss%C3%A4/

Jos lähtee trollaamaan niin reaktioita varmasti syntyy, mutta sitä kai tollaisella kyltillä haetaankin ???

Skeittari ei ollut Streittari  >:D

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2998
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #40 : 04.07.2024, 09:42 »
Mä luulen, että tässäkään ketjussa ketään ei enää tiedä mistä vaihteeks tapellaan.  ;D

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 405
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #41 : 04.07.2024, 10:57 »
Suvaitsevan pitää suvaita suvaitsematon.

Not sure if trolling or just stupid.

Eugenicser

  • Porttikiellossa
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 143
  • Min ära är min trohet
  • Galleria

Eugenicser

  • Porttikiellossa
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 143
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #43 : 04.07.2024, 11:09 »
Mä luulen, että tässäkään ketjussa ketään ei enää tiedä mistä vaihteeks tapellaan.  ;D

Mission Accomplished.

Everett_Reno

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Thermonukklear PowerLover
  • Galleria
    • Taidegalleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #44 : 04.07.2024, 13:05 »
Mä nään tän ketjun jotenkin niin että kaikkia meitä pelottaa muuttuva maailma ja mitä se tuo tullessaan. Reagoimme siihen vaan niin kovin eri tavoin; osa koettaa ottaa selvää ja mukautua, osa heittäytyy täysillä tuntemattomaan, osa sulkeutuu omaan kuplaansa, osa vetää nupin turvoksiin aineilla tai uskolla, osa haluaa kääntää kellon takaisin historiaan (vai oliksne sankarimetallibändin lyriikoita? No ihan sama), osa on ihan vitun true neutral sigma riippumattomia camel bootseja. Ja näköjään osa tukeutuu Pekka Siitoin-cosplayhyn (vaikka hyvin tietää että orkkis natsit oli Keski-Euroopan ISIS ja Aatu itse diktaattorien James Dean joka kuoli uransa huipulla eikä siksi nähty kuinka paska systeemi se oikeasti on kuten kävi Neukkulan kanssa). Kärrymieskin on varmaan iloinen kun pervotkin näitä pohtii täällä.

Mulle riittää että on kaikilla ne ihmisoikeudet Maslowin tarvehierarkian mukaisessa järjestyksessä. Ei mul muuta.