Kirjoittaja Aihe: Pride ja suvaitsevaisuus  (Luettu 5490 kertaa)

nordicpeaches

Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #15 : 01.07.2024, 10:14 »
Joo en tiedä miksi tää on suorilta linkitetty että Priden porukka olisi ollut asialla. Ai niin, olihan tossa alussa yksi tyyppi joka yritti ripustaa pienen sateenkaarilipun auton katolle 🆘
Suomessa harvemmin ihan yleisellä tasolla "suvaitaan" uskontojen tuputusta, oli ihminen sit homo tai hetero, suvaitsevainen tai ei.

super_user

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 11
  • Kurkunnussija, isi.
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #16 : 01.07.2024, 10:22 »
Helvetin hyvä että skeittarit puuttuivat tohon vihapuhepaskaan. Pridellä on liikaa todisteltavaa ja pelkäävät brändinsä puolesta, onneks skedeejillä on kanttia.

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 405
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #17 : 01.07.2024, 12:15 »
Ihan turha nillittää jos itse kärrää kylttiä missä on viittaus siihen Raamatun kohtaan, jossa sanotaan homojen ansaitsevan kuoleman. Täysin tietoisesti on sinne mennyt provosoimaan ja sai juuri sellaisen reaktion aikaan mitä hakikin, että voi sitten itse vuodattaa krokotiilinkyyneliä ja esittää olevansa uhri. Mission accomplished.

Tokihan olen sitä mieltä että juuri tästä syystä näihin Jeesuksen riemuidiootteihin ei pitäisi pride-väen kiinnittää mitään huomiota, koska sitä ne just haluaakin. Mutta jos tässä nyt kyseessä oli pride-väen sijaan skeittarit jotka sen kyltin kaatoi niin se on tietysti hyvä.

Kaisla

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 87
  • & balthazar
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #18 : 01.07.2024, 13:31 »
Pitäisi varmaankin tässä tapauksessa kristittyjen heteroiden pitää oma kulkue, ei kait siinä sen kummempaa. Kuvittelisin, että:

- porukkaa olisi vähemmän
- kulkue ihan yleisesti ankeampi
- kulkuetta häiriköivien ei-heteroiden ei-kristittyjen määrä pyöreä nolla.

Ehkäpä näistä syistä pitää tunkea pride-kulkueeseen öyhöttämään, että ees joku joskus huomais.


-baltsu

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 998
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #19 : 01.07.2024, 14:19 »
Olet uskovainen, homo, lesbo, tai jotain muuta, niin tarvitseeko sitä julistaa mielenilmauksella?

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 998
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #20 : 01.07.2024, 14:25 »
Ja tuo hommahan ei liittyny prideen millään lailla. Tuohan oli skeittitapahtuma ja nuo tyypit, jotka särki tuon ei ollu prideläisiä.

Skeittarit voivat myös olla pride väkeä 😎.





Tämä, skeittarit kaatoi kärryn, tuolla video: https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/1drmaos/priden_vastainen_per%C3%A4k%C3%A4rry_sai_kyyti%C3%A4_helsingiss%C3%A4/

Jos lähtee trollaamaan niin reaktioita varmasti syntyy, mutta sitä kai tollaisella kyltillä haetaankin ???

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 998
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #21 : 01.07.2024, 14:27 »
Skeittarit voivat myös olla pride väkeä 😎.

Proxima Centauri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 58
  • Ihmisen kaltainen
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #22 : 01.07.2024, 14:58 »
Olet uskovainen, homo, lesbo, tai jotain muuta, niin tarvitseeko sitä julistaa mielenilmauksella?

Ei kai kaikkien välttämättä tarvitse, mutta vapaassa maassa niin saa tehdä. Toisaalta ehkäpä joku kokee, että myös tarvitsee. Ja Prideen osallistui Hesarin mukaan n. 100 000 ihmistä - kaikki siellä tuskin julistivat olevansa itse jotain. Todella paljonhan siellä on ihan perusheteroitakin.

Skeittarit voivat myös olla pride väkeä 😎.

Kuten sanottu, Prideen osallistui 100 000 ihmistä. Siihen mahtuu varmasti aika monenlaisia toimijoita. Ja koska Helsingissä varmasti merkittävän iso osa kannattaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, voidaan sillä perusteella iso osa kaupunkilaisista laskea "Pride-väeksi". En silti tiedä, voiko kaikkia heidän tekemisiään yhdistää juuri Prideen. Ja eipä tuosta edes varmuudella tiedä, miksi skeittaajat päätyivät kaatamaan kyltin - oliko syy mielenosoituksen homovastaisuus, uskonnon tuputtaminen, jokin häiritsevä käytös, kaikki nämä tai jokin muu. Yleensähän Suomessa kyllä saavat Jeesus-bussit ja muut olla ihan rauhassa, eikä kukaan välitä edes Pride-kulkueen varrella olevista polvirukoilijoista (en tiedä, onko näitä vielä, mutta takavuosina niitä aina oli uskonnollisten kylttiensä kanssa rukoilemassa kulkueen reitin varrella).

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1030
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #23 : 01.07.2024, 15:45 »
Mun ymmärrykseni mukaan Pride on alunperin mielenosoitus sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kohdistunutta sortoa, vainoa ja väkivaltaa vastaan, ja sillä ajatuksella mä olen itse marsseihin osallistunut.

Kuten sanottu, Pride on iso tapahtuma, ja ehkä siellä voi nykyään joku olla suuntaustaankin julistamassa. Jonkun verran on myös viime vuosina keskusteltu siitä, että tarvitaanko koko Prideä enää. Nämä säännöllisesti esiin putkahtavat "keskustelut", joissa vaaditaan että "aidosti suvaitsevaisten" pitäisi suvaita suvaitsemattomuutta, todistaa ainakin mulle että näköjään on yhä tarvetta Pridelle edelleen.

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 783
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #24 : 01.07.2024, 16:40 »
Näköjään kylttiauton kuljettaja oli hankkinut asianmukaisen luvan omaan mielenosoitukseensa https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010532578.html, toisin kuin vaikka erään julkisuutta saaneen liikkeen autotielle säntäilijät, ja hänen kimppuun käymisensä oli näin ollen rikollinen hyökkäys ilmaisuvapautta ja demokratiaa kohtaan. Sama koskee tilanteita, joissa pride-kulkueen kimppuun on käyty.

Demokratiaan ja ilmaisuvapauteen kuuluu, että ihmisillä on erilaisia kantoja ja oikeus niiden esittämiseen säädetyissä paikoissa. Vastaava oikeus kuuluu myös muille, riippumatta, mitä ajattelee itse noista mielipiteistä. Nykyään moni näyttää ajattelevan, että niitä asioita, jotka itse katsoo hyviksi, on oikeus levittää tarvittavin keinoin ja estää väärien kantojen esittäminen. Demokratian ilmaisuvapaus ei kuitenkaan saa riippua kunkin omasta mielipiteestä jostakin kysymyksestä.

Iivis

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Oulussa toistaiseksi
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #25 : 01.07.2024, 16:43 »
Pridessa oli myös sekä Helsingin seurakunnan virallinen blokki että helluntai- ja muiden herätysliiketaustaisten sateenkaari-ihmisten yksityishenkilöiden perustama Taivaspaikka-niminen blokki, ja yhteensä varmasti tuhansia ja jälleen tuhansia kristittyjä. Minäkin, Utsjoen seurakunnan seurakuntavaltuutettu, olin Pridessa, joskaan en Helsingissä vaan Inarissa lauantaina.

Ja jotta Rautapersettä ja muita konservatiiveja ärsyttäisi, myös Queer-muslimi -blokki oli Pridella.

Floora

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 207
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #26 : 01.07.2024, 17:06 »
Paljastan tällä varmaan tosi paljon henkilöllisyydestäni, mutta olen julkisesti lähimmäisille ulos kaikista kaapeista joten.

Itse olen teinistä asti ollut erään herätysliikkeen toiminnassa mukana. Riparin ensimmäisenä iltana todettiin, "saunvuorot on jaettu tyttöjen ja poikien vuoroihin. Jos tämä on jollekin ongelma niin voi tulla puhumaan meille ja keksitään ratkaisu." Yksi päivä riparilla meni vain siihen, että seksuaalineuvoja tuli puhumaan meille seksuaalisuuden ja sukupuolen moninaisuudesta. Kuulin siellä ensimmäisen kerran panseksuaalisuudesta. Moni tuli tuonne herätysliikkeen rippikouluun ilman herätysliikketaustaa, koska kamppaili suhteensa kanssa Jumalaan esim seksuaalisuuden takia. Kyseinen herätysliike pitää Jumalan ja ihmisen suhdetta yksityisenä ja kukaan ulkopuolinen ei voi arvostella tai kertoa mikä on siinä suhteessa oikein tai väärin. Onneksi on siis tämmöisiä haaroja ev.lut kirkossa, jotka hyväksyy seksuaalisuuden monimuotoisuuden. Olen itse kristitty ja uskon Jumalaan ja käynyt keskusteluja Jumalan kanssa asiasta (jos luulette tämän olevan merkki jostain psykoosista, niin ymmärrätte konseptin väärin) + tehnyt itsetutkiskelua paljon. Näitä samoja keskusteluja ja itsetutkiskelua kristityt käyvät liittyen esim siihen, että voiko käyttää kahdesta eri lankalajista kudottuja vaatteita. Minun ja Jumalan suhde on kunnossa minun seksuaalisuudestani huolimatta, vaikka ei se kylläkään kenellekään kuulu. Uskon lähimmäisenrakkauteen, joka on absoluuttinen. Kannatan muiden oikeutta harjoittaa omaa suhdettaan Jumalaan ja harjoittaa omia arvojaan tai arvonvastaisuutta, mutta en silti kannata rakkaudenjuhlaan lähtemistä kertomaan, että te kaikki menette helvettiin. Ihan vain sen vuoksi, että se on ilkeää ja ei kuulu siihen kuuluisaan lähimmäisenrakkauteen.

Evankelium Luukkaan mukaan 6:41-42

Routalempi

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 405
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #27 : 01.07.2024, 17:29 »
Pitäisi varmaankin tässä tapauksessa kristittyjen heteroiden pitää oma kulkue, ei kait siinä sen kummempaa. Kuvittelisin, että:

- porukkaa olisi vähemmän
- kulkue ihan yleisesti ankeampi
- kulkuetta häiriköivien ei-heteroiden ei-kristittyjen määrä pyöreä nolla.

Ehkäpä näistä syistä pitää tunkea pride-kulkueeseen öyhöttämään, että ees joku joskus huomais.


-baltsu

Tällainenhan järjestettiin jo vuonna 2013 nimellä Hetero Pride, siellä oli joku muutama kymmenen osallistujaa ja vastamielenosoittajia kourallinen enemmän. Vastamielenosoittajien häiriköinti oli lähinnä vaan kevyttä pilkkaa ja läpänheittoa.

Kenose

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 64
  • The Body is not one, but one of many
  • Galleria
Vs: Pride ja duvaitsevaisuus
« Vastaus #28 : 01.07.2024, 20:10 »
Pitäisi varmaankin tässä tapauksessa kristittyjen heteroiden pitää oma kulkue, ei kait siinä sen kummempaa. Kuvittelisin, että:

- porukkaa olisi vähemmän
- kulkue ihan yleisesti ankeampi
- kulkuetta häiriköivien ei-heteroiden ei-kristittyjen määrä pyöreä nolla.

Ehkäpä näistä syistä pitää tunkea pride-kulkueeseen öyhöttämään, että ees joku joskus huomais.


-baltsu

Tällainenhan järjestettiin jo vuonna 2013 nimellä Hetero Pride, siellä oli joku muutama kymmenen osallistujaa ja vastamielenosoittajia kourallinen enemmän. Vastamielenosoittajien häiriköinti oli lähinnä vaan kevyttä pilkkaa ja läpänheittoa.

Joo, ja kun on tapana yhdistää "suvaitsevaiset" ja "pride-väki" johonkin homo(hehe)geeniseen yhtenäiseen massaan habituksen ja maailmankatsomuksen kanssa, niin kas kas!

Kaikki heterot on varmaan(kin) tällaisen loogisen päättelyn mukaan fasisteja, vihaten jokaikistä rodullista, sukupuoli/etnsitä vähemmistöä, sekä esimerkiksi naisia, jotka ei suostu herrakansalle uutta jälkikasvua veivaamaan.

Helsingin heteropride 2013  ;D

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1877
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Pride ja suvaitsevaisuus
« Vastaus #29 : 03.07.2024, 20:32 »
Helsingin priden tapahtumat ( ja niitä edeltävät kirjoitukset ) saivat minut miettimään voiko sanoja pride ja suvaitsevaisuus enää oikeastaan kirjoittaa samaan lauseeseen.