Baarin kannatusmaksut
Mietin silloin joskus alkutaipaleellani sitä etten voinut ymmärtää BDSM-kuvioon liittyvää häpeää. Olen aina ollut sinut kroppani kanssa, toki milloin kilo milloin enempi liikaa, mutta kuitenkin niin etten ole suoranaisesti hävennyt muotojani enää aikuisiällä. Meni kauan ennenkuin koin häpeän sessiossa. Olin kokenut sanallista nöyryytystä. Olin ollut esiteltävissä vieraille kuin näyttelyesine jota tarkasteltiin ja josta esitettiin huomautuksia. Mikään näistä ei tuottanut häpeän tunnetta. Tuo tunne tuli siinä vaiheessa kun konttasin pitkin lattioita dildo persauksissa suorittaen annettua tehtävää. Ja tajusin kuinka suuresti nautin tuosta hetkestä. Silloin tunsin häpeän aallon lyövän ylitseni. Häpesin sitä kuinka nautin sellaisesta jota muut "normaalit" pitäisivät sairaana.
Millä tavalla häpeän tunteeseen vaikuttaa se että lähellä on tuttuja?
Eikös häpeä ole jossain määritelty vastavuoroisen hyväksynnän puutteeksi. Tämä on jäänyt mieleeni sillä mielestäni siinä kiteytyy todellakin koko häpeän ydin.
LainausSusie kirjoitti :Lainaus Eikös häpeä ole jossain määritelty vastavuoroisen hyväksynnän puutteeksi. Tämä on jäänyt mieleeni sillä mielestäni siinä kiteytyy todellakin koko häpeän ydin.Noin juuri se taittaa olla, eikä tuohon ajatukseen ole paljoa lisäiltävää. En halua erityisesti alleviivailla tiettyjä maailmankatsomuksia, mutta sen voi kai todeta, että häpeä ja syyllisyys ovat valtavia aseita, väärin tai oikein käytettyinä.
Susie kirjoitti :Lainaus Eikös häpeä ole jossain määritelty vastavuoroisen hyväksynnän puutteeksi. Tämä on jäänyt mieleeni sillä mielestäni siinä kiteytyy todellakin koko häpeän ydin.
Itse ehkä nautin joskus jollakin kierolla tavalla siitä, kun näen toisen nauttivan nolostumisestani (tai ylipäätään huomaavan sen) - siis seksuaalisessa yhteydessä. Häpeä voi tulla ilman nöyryytystäkin - jotenkin sisäsyntyisesti. En tunne helposti häpeää seksuaalisuudestani enkä vartalostani. Ehkä häpeä ilmenee helpoiten itselläni jossakin yhteydessä, missä ei haluaisi myöntää kiihottuvansa jostakin tai haluavansa jotain tiettyä asiaa.
Minusta aihe on vaikea ja ei oikein tiedä ,että miten tämän aloituksen muotoilisi selkeäksi.----Häpeällä kaiketi on pitkä historia, uskonnot tuhansien vuosien takaa ovat esimerkiksi kohdistaneet sen ihmisen vartaloon ja seksuaalisuuteen ja itse muistan lisäksi oikein hyvin lapsuudesta sen, miten suhtauduttiin seksiin, ahdistuneisuutta ja "hillittömyyttä" samassa setissä.
Lainaus käyttäjältä: submit - 11.04.2011, 21:43Itse ehkä nautin joskus jollakin kierolla tavalla siitä, kun näen toisen nauttivan nolostumisestani (tai ylipäätään huomaavan sen) - siis seksuaalisessa yhteydessä. Häpeä voi tulla ilman nöyryytystäkin - jotenkin sisäsyntyisesti. En tunne helposti häpeää seksuaalisuudestani enkä vartalostani. Ehkä häpeä ilmenee helpoiten itselläni jossakin yhteydessä, missä ei haluaisi myöntää kiihottuvansa jostakin tai haluavansa jotain tiettyä asiaa.Niinpä. Eli se katse ja näkeminen, hän vieläpä nauttii katsomisestasi, greit: tulet nähdyksi, hyväksytyksi hänen nautintonsa kautta, eikö?Ja kun myönnät itsellesi oman nautintosi jonkin asian suhteen mikä vieläpä ei ehkä kuulu ihan "normikastiin", niin jälleen tulet nähdyksi, ainakin itsesi suhteen otat vastuun tuntemuksistasi, eli vuorovaikutat itsesi kanssa. Vai tulkitsenko ihan pieleen?