Baarin kannatusmaksut
Kaikista tehokkain tapa suojata itseään ja koko skeneä vahingolliselta käytökseltä on kasvattaa selkärankaa, opetella itsekunnioitusta ja harjoitella manipulointiyritysten tunnistamista. Toisten näkemyksiä voi kuunnella, mutta lopullinen arvio tulee tehdä itse. Jos jonkun ihmisen kanssa juttu ei tunnu hyvältä, kannattaa ottaa ainakin hetkeksi etäisyyttä ja tuumaustauko.Toinen tärkeä asia tietenkin on se, että ei itse perseile, ja mokatessaan sekä pyytää anteeksi että oppii tapahtuneesta. Jokaisen omalla vastuulla on olla olematta se tyyppi, kenestä tulisi varoittaa.PS: Allekirjoitettavia sopimuksia voi käyttää manipuloinnin välineenä. Varovasti näiden kanssa.
Kirjoitettu sopimus ei myös todennäköisesti olisi mitenkään oikeudellisesti sitova. Mikään oikeus ei rupea sanomaan, että "sut hakattin henkihieveriin vaikka vedit pois suostumuksen, mutta ei voi mitään koska alleikirjoitit sopimuksen".
Lainaus käyttäjältä: Alexios - 05.02.2024, 08:54Kirjoitettu sopimus ei myös todennäköisesti olisi mitenkään oikeudellisesti sitova. Mikään oikeus ei rupea sanomaan, että "sut hakattin henkihieveriin vaikka vedit pois suostumuksen, mutta ei voi mitään koska alleikirjoitit sopimuksen".Mielenkiintoinen ennakkotapaus tulisi. veikkaan että asiaa pohdittaisiin korkeinta oikeutta myöten.jos tosta dom sitten tuomittaisiin olisi tuo vähintään lieventävä asianhaara. luulen että tätä onulkomailla joskus puitu tuloksesta en tiedä. joku kysyi allekirjoitanko sopimuksen kyllä ja siinäon liitteenä lista.
Mitä ajatuksia tästä? Mikä yhteisössämme on soveliain tapa toimia vai onko sitä? Onko sittenkin viisainta pitää asia omana tietonaan?
Lainaus käyttäjältä: Selina - 28.01.2024, 16:05Itse olen kertonut tarpeellisiksi katsomiani asioita kysyttäessä tai kun lähipiiriäni on lähestytty mielestäni vaaralliseksi kokemani ihmisen toimesta.Toki selkeät rikokset tulee ilmoittaa poliisille mutta "harmaa alue" on vaikeampi.
Itse olen kertonut tarpeellisiksi katsomiani asioita kysyttäessä tai kun lähipiiriäni on lähestytty mielestäni vaaralliseksi kokemani ihmisen toimesta.
Toisekseen mua häiritsee hiukan se miten itsestäänselvänä asiana omien rajojen tunnistamisesta puhutaan, se on lopulta aika kovaa työtä ja vaatii jatkuvaa reflektiota ja kommunikointia, niin kinkyssä kuin elämässä muutenkin.
Rajojen määrittely voi vaatia itsereflektiota. Sen sijaan rajojen asettamisen jälkeen rajojen ylitystä ei ole vaikea tunnistaa.
Lainaus käyttäjältä: Ollinkurjuus - 05.02.2024, 12:38Lainaus käyttäjältä: Alexios - 05.02.2024, 08:54Kirjoitettu sopimus ei myös todennäköisesti olisi mitenkään oikeudellisesti sitova. Mikään oikeus ei rupea sanomaan, että "sut hakattin henkihieveriin vaikka vedit pois suostumuksen, mutta ei voi mitään koska alleikirjoitit sopimuksen".Mielenkiintoinen ennakkotapaus tulisi. veikkaan että asiaa pohdittaisiin korkeinta oikeutta myöten.jos tosta dom sitten tuomittaisiin olisi tuo vähintään lieventävä asianhaara. luulen että tätä onulkomailla joskus puitu tuloksesta en tiedä. joku kysyi allekirjoitanko sopimuksen kyllä ja siinäon liitteenä lista.En usko että menisi edes hoviin. Sillä hetkellä kun suostumus vedetään pois se on siinä, mikään paperi ei lievennä asiaa.
Lainaus käyttäjältä: oPoika - 06.02.2024, 12:42Rajojen määrittely voi vaatia itsereflektiota. Sen sijaan rajojen asettamisen jälkeen rajojen ylitystä ei ole vaikea tunnistaa.Yhtä vaikeaa se on edelleen, vaikka kuinka määrittelisi. Rajat voivat elää ajan kanssa monestakin syystä
Kunnianloukkaussyytteellä pelottelut yms. muut seikat saattavat pelottaa, mutta usein nämä oman elämänsä matlockit eivät oikeasti tiedä mitä puhuvat. Kunhan pullistelevat kovaan ääneen.
Pahoinpitely muuttuu törkeäksi jos se tehdään erityisen nöyryyttävällä tavalla. Aika monen sessiot ylittävät moisen kynnyksen joko välineillä tai muulla toiminnalla tai molemmilla. Suomen lainsäädännön mukaan käsittääkseni ei ole mahdollista antaa lupaa törkeään pahoinpitelyyn eikä se ole asianomistaja rikos. Ja ei, en työskentele lakialalla. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.