Baarin kannatusmaksut
perverssiluonnoton, epänormaali; sukupuolisesti poikkeavaLähtökohtana lähinnä latinan perversus ’paha; kieroon vääntynyt’, johdos verbistä pervertere ’syöstä turmioon; kääntää nurin; syöstä kumoon’, jossa per- ’läpi, loppuun’ + vertere ’kääntää’.
Kuulee aina vitsiä, että keskiajalla naisen paljaat nilkat olivat kova skandaali (asia oli todellisuudessa vähän monimutkaisempi...)
Vai voisitko itse kantaa työpaikallesi piiskauksen jäljet ilman työkaverien kurkintaa ja mietintää siitä onko kaikki hyvin? Kertoisitko omasta mieltymyksestäsi vaikkapa kumiin avoimesti kantabaarin pöydässä?
Minusta asia on niin, että jos kinkyys normalisoidaan, kinkyyttä ei enää ole. Kinkyys voi perustua vain ulkopuolisuuteen ja sosiaalismoraalisiin ristiriitoihin.
Lainaus käyttäjältä: oPoika - 28.01.2024, 06:13Minusta asia on niin, että jos kinkyys normalisoidaan, kinkyyttä ei enää ole. Kinkyys voi perustua vain ulkopuolisuuteen ja sosiaalismoraalisiin ristiriitoihin.Tästä voi olla perustellustikin eri mieltä (olen aiheesta joskus toisaalla keskustellut), mutta itse olen juuri tuota mieltä: jos asia muuttuu liian yleisesti hyväksytyksi, puhkiselitetyksi, yliymmärretyksi ja valtavirtasuosituksi, se omassa mielessä banalisoituu — siitä katoaa jännitettä ylläpitävä moraalinen ristiriita (tahdon osallistua tähän tekijänä/kokijana vaikka tämä on outoa/normienvastaista/umpikinkyä/itsellekin käsittämätöntä miksi tämä vetoaa) ja sitä kautta kiinnostus. Turhaa eksklusiivisuutta? Ehkä, mutta näin oma mieli toimii.